• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

رفتار امروز سعودی ناشی از مسامحه با آن‌‌ها در گذشته است

  • کد خبر : 713
  • 06 مهر 1394 - 10:00
رفتار امروز سعودی ناشی از مسامحه با آن‌‌ها در گذشته است

ابوالفضل مظاهری عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: اگر در ماه های اخیر نسبت به دولت متجاوز عربستان با مساحمه رفتار نمی شد اکنون شاهد چنین برخوردهایی نبودیم. مظاهری گفت: مردم ایران در شرایط فعلی داغدار از دست دادن عزیزان خود در واقعه منا […]

ابوالفضل مظاهری عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: اگر در ماه های اخیر نسبت به دولت متجاوز عربستان با مساحمه رفتار نمی شد اکنون شاهد چنین برخوردهایی نبودیم.

مظاهری گفت: مردم ایران در شرایط فعلی داغدار از دست دادن عزیزان خود در واقعه منا و پیش تر در حادثه سقوط جرثقیل هستند و از طرفی دیگر اخبار برخوردهای زشت و تاسف برانگیز مقامات سعودی با وزرای دولت را می شنوند.

وی افزود: دولت عربستان به وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی اجازه ورود و پیگیری وضعیت حجاج ایرانی را نمی دهد و وزیر خارجه عربستان حاضر به گفتگو با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست.

عضو شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: بی شک رفتار امروز سعودی ناشی از مسامحه با آن ها در ماه های و اتفاقات گذشته است. اگر در زمان اتفاق تلخ فرودگاه جده برخورد قاطع و جدی تری صورت می گرفت اکنون شاهد تحقیر ملت ایران در این سطح از سوی دولت سعودی نبودیم.

مظاهری اضافه کرد: انتظار ملت ایران برخورد محکم دولت در مواجه با چنین شرایطی است و هنوز هم آن چنان که باید موضع گیری قابل توجهی دیده نشده است.

وی افزود: انتظار داریم پس از این اتفاقات، وزارت امور خارجه تغییر جدی در موضع خود نسبت به عربستان داشته باشد و از حقوق حجاج ایرانی آن چنان که شایسته است دفاع کند.

مظاهری با انتقاد به عدم صدور مجوز تجمع دانشجویی مقابل سفارت عربستان گفت: روحیه محافظه کاری دولت باعث شد تا این تجمع شکل نگیرد اما جنبش دانشجویی آگاهانه و غعال در صحنه حضور دارد و پیگیر این ماجرا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.