• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
علی رادمنش در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا

«جهش تولید» با مردم «کوچه و بازار» نه حلقه‌های بسته اطرافیان جریانات سیاسی!

  • کد خبر : 17873
  • 06 فروردین 1403 - 14:43
«جهش تولید» با مردم «کوچه و بازار» نه حلقه‌های بسته اطرافیان جریانات سیاسی!
علی رادمنش، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در مصاحبه‎‌ای با خبرگزاری ایسنا به گفت‌گو در رابطه با شعار سال پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، علی رادمنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ و نحوه عملی سازی آن به گفت‌گو با خبرگزاری ایسنا پرداخت که مشروح آن در ادامه آمده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور درباره شعار سال و تاکید رهبر انقلاب بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، با اشاره به اینکه در برخی دولت‌های گذشته به بهانه خصوصی‌سازی به صورت قانونی توزیع رانت میان حلقه‌های بسته اطرافیان برخی افراد انجام شده است، تاکید کرد: نباید هدف از مردمی سازی سیر کردن عده‌ای خاص باشد، دولت باید برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی انجام دهد که مردم کوچه و بازار نیز امکان سرمایه‌گذاری با هر مقدار آورده مالی جهت تکمیل چرخه تولید کشور را داشته باشند.

علی رادمنش با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب محوریت اقتصادی را در شعار سال خود انتخاب کردند، اظهار کرد: این موضوع بیانگر این مهم است که اقتصاد کشور ما وضعیت نابسامان و آشفته‌ای دارد که بعد از گذشت چند سال کماکان شعار سال با محوریت اقتصاد است.

وی ادامه داد: رهبری به راه حل این معضل بزرگ کشور ما نیز در شعار سال اشاره کرده‌اند که آن راه حل تولید است. از این رو می‌توان این برداشت را از بیانات رهبری داشت که اگر هم بنایی بر جهشی در تولید باشد، باید به دست مردم باشد و گویی بدون حضور مردم این امر امکان پذیر نیست.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با طرح این پرسش که تعریف ما از مردم و نحوه حضور مردم در عرصه تولید چیست؟، توضیح داد: یک بحثی که گاهی در موارد متعدد سبب اشتباه کیفی حضور مردم در جایگاه‌های مختلف می‌شود و در این موضوع هم احتمال رخداد اشتباه آن وجود دارد، این است که به مردم همچون یک نیروی اجرایی نگاه شود و یا در مسئله تولید جایگاه مردم به بانک تبدیل شود و صرفا جهت آورده مالی و سرمایه گذاری در حوزه تولید دولت به سراغ آنان برود. کما اینکه در مورد کار سپاری به مردم و خصوصی سازی در برخی از دولت‌های گذشته بدین شکل بوده است که به بهانه خصوصی سازی به صورت قانونی توزیع رانت میان حلقه‌های بسته اطرافیان انجام می‌شده و از امکانات دولت و بیت المال جهت پر کردن جیب این افراد استفاده می‌شده است.

رادمنش با تاکید بر اینکه نباید هدف از مردمی سازی سیر کردن عده‌ای خاص باشد، توضیح داد: درواقع تمامی اقشار و گروه‌های مردم در این امر باید سهیم باشد. دولت باید برنامه‌ریزی و زمینه سازی انجام دهد که مردم کوچه و بازار نیز امکان سرمایه گذاری با هر مقدار آورده مالی جهت تکمیل چرخه تولید کشور را داشته باشند و در نهایت ما دوباره شاهد این موضوع نباشیم که جایگزین مردم در حوزه تولید فلان حزب و فلان جریان سیاسی شده باشد.

وی نقش تشکل‌هایی دانشجویی در تحقق شعار سال را معطوف به «مطالبه گری» دانست و درباره این امر توضیح داد: جنبش دانشجویی باید از مسئولین مربوطه تحقق «جهش تولید به دست مردم بخواهد، جنبش دانشجویی باید اهتمام درست دولت در چرخه تولید، زمینه سازی درست دولت در رابطه با حضور عامه مردم در تولید را مطالبه کند و در عین حال باید از مردم طبقه مستضعف و متوسط جامعه بخواهد که وارد عرصه تولید شوند. البته که ورود به عرصه تولید نیاز به علم دارد و این علم را باید دولت با واسطه یا بی واسطه در اختیار طبقه مستضعف جامعه قرار دهد و جنبه حمایتی دولت در اینجا نمایان می‌شود که تولید به دست خود مردم و حمایت دولت انجام شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: یک نقش مضاعفی که تشکل‌های دانشجویی بیش از همگان به علت حریتی که دارند می‌توانند ایفا کنند، این است که عامل بازدارنده احزاب و گرایشات سیاسی باشند که می‌خواهند به بهانه مردم و مشارکت مردم امر مقدس مردمی سازی را مصادره به مطلوب کنند. چراکه اینگونه همچون گذشته این خصوصی سازی تبدیل به رانتی شود که از دل آن کارخانه‌هایی چند صد میلیاردی خصوصی که با پول مردم به وجود آمده است بیرون می‌آید که از پول مردم استفاده کنند و سهم مردم از این کارخانه‌ها، تبدیل شدن به چرخدنده‌های فرسوده این کارخانجات است و عایدی آنان چیزی جز دود این کارخانجات نیست.

رادمنش در پایان سخنان خود با بیان اینکه اتحادیه مستقل بیست و چهارمین بهار خود را پشت سرگذاشت و هنوز نیز بر اصول اعتقادی و آرمانی خود و مرام نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور مستحکم است، یادآور شد: دفاتر ۶۸ گانه اتحادیه مستقل نیز محافظ این خط‌مشی سیاسی و مستقلانه هستند؛ البته که بعضا برخی کج سلیقگی‌هایی در بعضی از مراسمات اتفاق می‌افتد اما هم اعضای فعلی خانواده مستقل و هم ادوار این مجموعه که حالا شاید گرایشاتی نزدیک به برخی از احزاب دارند نیز کاملا مستحضر و معتقد بر خط‌مشی سیاسی اتحادیه مستقل هستند و سعی بر رعایت و حفظ آن نیز دارند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.