• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
علی رادمنش در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو

انتخابات یک نیروی محرکه در جنبش دانشجویی ایجاد کرد

  • کد خبر : 17851
  • 17 اسفند 1402 - 21:14
انتخابات یک نیروی محرکه در جنبش دانشجویی ایجاد کرد
علی رادمنش، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به مصاحبه پیرامون انتخابات اخیر مجلس با خبرگزاری دانشجو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، علی رادمنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، در خصوص انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی به مصاحبه با خبرگزاری دانشجو پرداخت که مشروح آن در ادامه آمده است.

رادمنش در ابتدا با بیان نقش جنبش دانشجویی گفت: من باب مسئله انتخابات در حدود یک ماه گذشته جنبش دانشجویی دارای یک نیروی محرکه‌ای شده بود که قبل از آن آنچنان حس نمی‌شد. بعد از کرونا تا به الان چند نقطه کلیدی در دانشگاه‌های ما بود که پتانسیل این رو داشتند تا سبب افزایش ظهور و بروز تشکل‌های دانشجویی در جامعه باشیم.

وی افزود: اولین نقطه اغتشاشات سال گذشته بود که البته با تمام زحماتی که دانشجویان کشیدند باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که وجود داشت شاهد تاثیر به سزایی از جنبش دانشجویی نبودیم. البته که زحمات خالصانه ازچشم حضرت حجت پوشیده نیست.

رادمنش گفت: مرحله دوم عملیات طوفان الاقصی و بعد از آن بیمارستان المعمدانی و ماجرا‌های فلسطین که اینجا دانشجویان موذنین جامعه بودند و نقش آفرینی درستی پیرامون این موضوع و آگاهی بخشی به جامعه و همچنین انجام کنش‌های صحیح در دانشگاه و جامعه بود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: مرحله‌ی دیگری که توانست نقظه‌ای جهت انسجام و پویایی تشکل‌های دانشجویی شود روز دانشجوی امسال بود که دانشگاه‌های ما محلی پویا و پر نشاط شده بود.

وی با بیان اینکه نقطه عطف تشکل‌های دانشجویی و ثمره این چند مرحله که همچون شُکی به جریان دانشجویی بود در همین بازه انتخابات مجلسین بود، توضیح داد: در این بازه ما در دانشگاه‌ها همبستگی و همدلی انواع تشکل‌های دانشجویی را در جهت اجرای فرمان رهبری یعنی افزایش مشارکت را دیدیم و باز هم شاهد پرشدن سالن‌های دانشگاه بودیم و محیط دانشگاه دارای شور و حال سیاسی خوبی شده بود.

رادمنش گفت: ما نتیجه این فعالیت‌ها را هم دیدیم و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات و همچنین صف‌های طولانی صندوق‌های رای در دانشگاه‌های سراسر کشور را هم مشاهده کردیم و این نتیجه زحمات تشکل‌های دانشجویی است.

رادمنش بیان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است این شور سیاسی باید حفظ شود و روز به روز افزایش پیدا کند؛ به همراه افزایش بینش و بصیرت سیاسی. اکنون که انتخابات تاحدودی تمام شد کار جنبش دانشجویی به اتمام نرسیده است و حتی می‌توانیم بگوئیم تازه شروع شده است چرا که بعد از حدود ۴ سال از رخوت سیاسی دانشگاه‌ها اکنون دانشگاه ما به پویایی رسیده است و باید افزایش پیدا کند برای حفظ و افزایش این فضا نیاز به راهبردی دقیق از سوی جنبش دانشجویی کشور است. به تبع آن هرچه تاثیرگذاری کار در جامعه بیشتر باشد نیاز به افزایش مبنای دانشجویان وجود دارد تا مثل مواردی که در گذشته وجود داشته است جریان دانشجویی دچار تحریف نشود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان خاطرنشان کرد: ولی در کل می‌توان به تشکل‌های دانشجویی امید داشته باشیم تا در طی حدود ۴.۵ سال آینده تبدیل به جریان اصیل دانشجویی در کشور شود اگر به یک سری از مسائل همچون تربیت نیرو و رشد مبنا توجه لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.