• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

مسئولان خاطی در اسرع وقت مراتب عذرخواهی خود را نسبت به مردم افغان ابراز کنند

  • کد خبر : 3650
  • 24 شهریور 1395 - 15:26
مسئولان خاطی در اسرع وقت مراتب عذرخواهی خود را نسبت به مردم افغان ابراز کنند

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای در خصوص برخورد نامناسب نیروی انتظامی شهر شیراز نسبت به برادران افغان اعلام کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان بخشی از بدنه جریان دانشجویی که عدالت خواهی واقعی را از وظایف اصلی خود می‌داند، از مسئولان خاطی می خواهد که در اسرع وقت، مراتب عذرخواهی خود را […]

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با صدور بیانیه‌ای در خصوص برخورد نامناسب نیروی انتظامی شهر شیراز نسبت به برادران افغان اعلام کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان بخشی از بدنه جریان دانشجویی که عدالت خواهی واقعی را از وظایف اصلی خود می‌داند، از مسئولان خاطی می خواهد که در اسرع وقت، مراتب عذرخواهی خود را نسبت مردم غیور افغانی ابراز کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایران و افغانستان از دیرباز به دلیل اشتراک های متعدد اعتقادی، فرهنگی و تاریخی با یکدیگر در ارتباط بوده اند و ملت شریف ایران همیشه با این همسایه خود با حسن برادری و مهمان نوازی برخورد کرده است. این ریشه های مشترک دینی و فرهنگی و زبانی، فرصت کم نظیری را مهیا می کند تا در این منطقه پرآشوب و درین چندپارگی دنیای اسلام، با اتخاذ تصمیم های مهم حکومتی، اتحاد این دو ملت هرچه بیشتر شود؛ این اتحاد علاوه بر جنبه مهم اتحاد اسلامی می تواند پاسداری و حراستی از میراث گران بهای فرهنگ و ادبیات این دو ملت نماید و در عرصه بین المللی نیز منطقه را در برابر تهدیدات خارجی مستحکم تر کند.

از طرفی ملت مسلمان ایران و خاصه مردم مهمان نواز شیراز، سال هاست با برادران افغان خود با احترام کامل، در یک زیست مسلمانانه در کنار هم زندگی و تعامل و همکاری دارند.

اقدام اخیر نیروی انتظامی شهر شیراز در برخورد نامناسب با برخی از این برادران، موجب تأثر شدید ملت ما شد. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به عنوان بخشی از بدنه جریان دانشجویی که عدالت خواهی واقعی را از وظایف اصلی خود می داند، از مسئولان خاطی می خواهد که در اسرع وقت، مراتب عذرخواهی خود را نسبت مردم غیور افغانی ابراز کنند.

همچنین از مسئولان ذیربط می خواهیم که نسبت به مسائل اتباع خارجی خصوصاً اتباع افغانی از جمله مسئله تحصیل، اشتغال، مهاجرت های قانونی آنان اهتمام ویژه کنند و با اتخاذ تصمیم های صحیح، مانع از هرگونه بی احترامی به این همنوعان محترم شوند.

 باشد که این اقدام به رفتار مسلمانانه نزدیک تر باشد.

والعاقبه للمتقین

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.