• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
16
سلطانی وش:

فراموش کردن شعار «مرگ بر آمریکا» افسانه‌ایست که برخی شب‌ها با خیالش می‌خوابند

  • کد خبر : 4251
  • 13 آبان 1395 - 12:36
فراموش کردن شعار «مرگ بر آمریکا» افسانه‌ایست که برخی شب‌ها با خیالش می‌خوابند

علی سلطانی‌وش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار  دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: استکبار و استکبارستیزی از موضوعاتی است که همواره یک مسلمان و انقلابی با آن مواجه بوده که در طول تاریخ مصادیق فراوانی داشت. وی ادامه داد: آمریکا در یک قرن اخیر مظهر و مصداق […]

علی سلطانی‌وش، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار  دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: استکبار و استکبارستیزی از موضوعاتی است که همواره یک مسلمان و انقلابی با آن مواجه بوده که در طول تاریخ مصادیق فراوانی داشت.

وی ادامه داد: آمریکا در یک قرن اخیر مظهر و مصداق اتم و بارز استکبار در جهان است که بر هیچ کس جنایات و توحش های تاریخی دولت‌مردان این کشور پوشیده نیست.

این فعال دانشجویی بیان داشت: نقطه عزیمت استکبار ستیزی را شاید بتوان از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تبیین کرد که در آن حضرت روح الله پرچم این استکبار ستیزی را بر دست گرفت و با ساقط کردن رژیم منحوس پهلوی به لطف خداوند و پشتیبانی مردم، زمینه ساز تشکیل حکومتی اسلامی شد.

سلطانی وش یکی از اصلی‌ترین مولفه و ستون‌های حکومت اسلامی را استکبار ستیزی دانست و خاطر نشان کرد: این میراث امام خمینی (ره) سینه به سینه به نسل چهارم انقلاب منتقل شده است و هنوز هم  یکی از اصلی‌ترین محورهای اعتقادی جوانان استکبارستیزی و آمریکا ستیزی‌ است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران  شعار استکبار ستیزی در حال حاضر را «مرگ بر آمریکا» دانست و گفت: نکته حائز اهمیت این است که از همان اوایل انقلاب عده‌ای در داخل کشور از این «مرگ بر آمریکا» رضایت نداشتند و درصدد تغییر این جریان بودند. با مذاکرات پنهانی، سخنرانی‌های مرموز و شبهه فراکنی‌های گسترده در صدد تغییر چهره آمریکا نزد ایرانیان بودند که امروز هم حرکت و جریان آن ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: جریان تسخیر لانه جاسوسی در اوایل انقلاب نیز تیری بود بر پیکر برنامه‌های آنان؛ به طوری که برخی به شدت از این واقعه که امام به حق آن را انقلاب دوم نامیدند، برآشفته شدند و حملات تند و تیزی را متوجه دانشجویان پیرو خط امام کردند.

سلطانی وش عنوان کرد: این افراد حتی در مقاطعی به جایگاه‌های مدیریتی و مسئولیتی در سطح اول نظام رسیدند و فرصت را غنیمت شمردند تا بیش از پیش بتوانند چهره آمریکا را بزک کنند. این اتفاق  بخصوص در دوران اصلاحات و متاسفانه در دولت فعلی تدبیر و امید نیز رخ داده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران بیان داشت: کمرنگ کردن استکبار ستیزی و فراموش کردن شعار مرگ بر آمریکا افسانه‌ای است که برخی از مسوولین فعلی کشور حتی شب‌ها با خیال آن می‌خوابند.

وی در خاتمه خطاب به بزک کنندگان چهره آمریکا گفت:  این را بدانند که جنایات آمریکا هیچگاه از فکر ملت ایران پاک نخواهد شد و این مردم هیچ گاه نه خود به آمریکا اعتمادی خواهند کرد نه برای اعتمادکنندگان به آمریکا جایگاهی قایل خواهند بود.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.