• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان

  • کد خبر : 4374
  • 03 آذر 1395 - 9:38
دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان

در ابتدا دبیر محترم انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جناب آقای مرتضی پورسلطانی ضمن عرض سلام و احترام گزیده‌ای از فعالیت‌های انجمن، به اهداف و خواسته‌های این تشکل که بیشتر درزمینهٔ فعالیت‌های دولت و مجلس بود، اشاره‌ای کردند و نظر نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای عبادی را در این زمینه‌ها جویا شدند. بدین ترتیب ایشان صحبت‌های خود […]

در ابتدا دبیر محترم انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جناب آقای مرتضی پورسلطانی ضمن عرض سلام و احترام گزیده‌ای از فعالیت‌های انجمن، به اهداف و خواسته‌های این تشکل که بیشتر درزمینهٔ فعالیت‌های دولت و مجلس بود، اشاره‌ای کردند و نظر نماینده ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقای عبادی را در این زمینه‌ها جویا شدند. بدین ترتیب ایشان صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کردند:

 انسان ازنظر جسمی ۶ حالت دارد که حتماً در سه حالت از شش حالت به سر می‌برد. چنین است که یا زنده است یا مرده، یا خواب است یا بیدار، یا سالم است یا مریض.

روح آدمی در همین سه حالت از شش حالت است که حالا من به بقیه‌اش کار ندارم، به صحت و مرض آن کاردارم. انسان ازنظر روحیه یا سالم است یا مریض. ما آمدیم یک تشکیلات عرض کنیم. بهداشت و درمان راه انداختیم که همان کار بهداری است که صرفاً ازنظر جسمی یک حیوان بیشتر نیستیم؛ بنابراین خیلی ناقص عمل می‌کنیم.

وقتی می‌خواهیم به‌قول‌معروف کلاس بگذاریم، به‌طور مثال سبزی را با پرمنگنات می‌شوریم و دست‌هایمان را با الکل که میکروب وارد بدنمان نشود.

اما وقتی می‌خواهیم پفک‌نمکی بخوریم، به بهداشت آن نگاه نمی‌کنیم؛ هر چیزی را می‌خوریم، چون خوش‌مزه است. اگر واقعاً سلامت برای ما اهمیت دارد، باید در هر دو مورد مراعات کنیم؛ ولی این‌طور عمل نمی‌کنیم؛ یعنی این تنها ادعایی بیش نیست که ما بهداشت صحیح را می‌خواهیم؛ بلکه مطابق میل و سلیقه خود عمل می‌کنیم. مثلاً اگر در هر فصای به بیماری خاصی مبتلا گردیم، به گردن میکروب و ویروس می‌اندازیم؛ درحالی‌که مقصر خود ما هستیم و بعد میگوییم فلانی مریض شد و مرد؛ اما اگر بررسی و تحقیق کنیم، می‌بینیم که ۱۹۰ بیماری، به بیماری روحی برمی‌گردد و آنچه ما به میکروب و ویروس حواله می‌کنیم، تنها ۱۰% است.

به‌طور مثال مردمی که در جنگ جهانی اول، دوم، جنگ نفت. جنگ یمن و جنگ عراق کشته شدند، براثر میکروب و ویروس نبوده؛ بلکه براثر بیماری روحی به نام خودبزرگ‌بینی بوده که در مرحله افراط به خودپرستی تبدیل می‌شود و خودکم‌بینی و درنهایت چاپلوسی و مطیع بی‌دلیل.

… قرآن کتاب تاریخ نیست؛ بلکه کتاب هدایت است؛ سمبلیک ها را به ما معرفی می‌کند. انسان این است:

یک آدم خودپرست پیدا شد و گفت: مردم من غیر از خودم برای شما خدایی سراغ ندارم. طرح. برنامه ریخت تا بر مردم مسلط شد و قدرت بیش‌ازاندازه پیدا کرد که حریف همه جامعه شد. پس این‌طور شد که انسان‌ها به خودکم‌بینی دچار شدند، زود برده و بنده شدند، غیر از خدا و غیر از حق و عدالت، چیزهای دیگر را می‌پرستند و بدین‌وسیله بر مردم مسلط می‌شوند، جنگ جهان راه می‌اندازند و انسان‌ها را بی‌دلیل می‌کشند؛ این‌ها همه به دلیل مرض نفسانی بوده است و به علم هم کاری ندارد. دیگران هم همکاری می‌کنند و به‌حق و عدالت هم کاری ندارند؛ چرا؟ چون در خود احساس می‌کنند که یک بنده، یگانه است؛ می‌خواهد فرعون باشد، صدام باشد و … . فرقی نمی‌کند. این‌یک بیماری است؛ همیشه در تاریخ بوده است.

هرچه پیامبران مردم را نصیحت کردند که حق‌پرست و خداپرست باشید، اثری نداشته است. درواقع برنامه بعثت انبیاء، عدالت است. این زمین برای همه کفایت است؛ همه را بس است؛ اما مسئله این نیست؛ امروزه وضعیت نسبت به گذشته بدتر شده است؛ ستمگران مسلح شده‌اند. قبلاً قافله از دزدها مجهزتر بودند اما الآن دزدها مجهزترند؛ در سطح بین‌المللی به جان و مال و ناموس و استقلال همه ملت‌ها دست‌درازی می‌کنند. آنچه امروزه انجام می‌شود، بسیار ناگوار است؛ اما چه کنیم! بیمار است. ما اگر ازنظر روحی جامعه‌ای سالم داشته باشیم، برای ما پیروزی است.

در سال ۱۳۹۴ رهبری یک صحبتی در مورد جهاد کبیر داشتند و مردم را بدان دعوت کردند. مردم جهاد اکبر و جهاد اصغر شنیده بودند؛ پرسیدند جهاد کبیر چیست؟

جهاد کبیر به آیات و روایات مستند است و به این معناست که خرج اضافی نکنید (یک فشنگ هم استفاده نکنید، از آن‌ها اطاعت نکنید). مشکل ما چیست؟ مشکل ما این است که از بیماری روحی آن‌ها اطاعت می‌کنیم. این در حالی است که در اوایل انقلاب در شرایطی که در حال توبه از گناه بودند، روحشان سالم بود ولی الآن اصلاً با آن شرایط قابل‌مقایسه نیست. آن موقع درحالی‌که کشور دست ما بود، جهان به دو نیمکره تقسیم‌شده بود؛ یکی کمونیسم و یکی لیبرالیسم. به تعبیر علامه مطهری، هر دو مثل مقراض اسلام را قیچی می‌کردند؛ هیچ‌کدام با ما نبودند. امروزه ما در سال به‌اندازه یک ماه غله نداشتیم، درواقع هیچی نداشتیم؛ اما مردم شهر و روستا همه یک حرف می‌زدند، آن‌هم این بود که از بیگانه اطاعت نمی‌کردند؛ هرچه امام (ره) می‌فرمود، اطاعت می‌کردند. آمریکا نمی‌توانست کاری بکند؛ آمریکایی که ایران، قصدش بود.

بالأخره کل اروپا و امریکا علیه ما بودند؛ در نیمکره شرقی، شوروی، کمونیسم، چین کمونیسم همه علیه ما بودند. تنها کسی که تا حدودی حامی ایران بود، حافظ اسد بود؛ الآن مجهز به تمام تجهیزات هستیم و این باعث شده که عراقی که درگذشته علیه ما بود، امروز به‌عنوان هسته مقاومت انقلاب ما، چه طور به دفاع از لبنان و فلسطین و یمن پرداخته است! شوروی آن روز تبدیل‌شده به روسیه‌ای که با ماست. اگرچه برخی بر این باورند که روسیه به خاطر منافع خودش با ایران همکاری می‌کند؛ اما بدین گونه نیست؛ بلکه منافع مشترکی که با ایران در ارتباط است؛ چراکه روسیه هم به این باور رسیده است که اگر آمریکا بر همه دنیا مسلط شود، ستم خواهد کرد. چین و فیلیپین بر این نظر معتقد هستند.

و خلاصه کلام اینکه حتی کشورهای کوچک نیز جرئت مقابله و تند صحبت کردن در قبال آمریکا را از ایران را آموختند.

امروزه کشورهای اروپایی دچار شرایطی شده‌اند که درصد کمی از ملت از عملکرد آن‌ها راضی هستند به‌گونه‌ای که در کشور فرانسه فقط ۴% از ملت طرفدار رئیس‌جمهورشان هستند. این در حالی است که وضعیت فعلی کشور ایران را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که مردم را مأیوس کنند و با سیستم‌های تبلیغاتی خود در ذهن مردم بگنجانند که جمهوری اسلامی نتوانسته است عملکرد قابل قبولی داشته باشد؛ اما این به گونه ایست که قانون اساسی ما جزء پیشرفته‌ترین قوانین محسوب می‌شود. مشکل این است که ما به این قانون عمل نمی‌کنیم اما قوانینی که در غرب حاکم است به گونه ایست که از پایه و مبنا مشکل دارد؛ درنتیجه مشکلاتی که امروز بر کشور ما حکم‌فرماست، ناشی از قانون‌گریزی ماست. در ادارات کدام مراجعه‌کننده، راضی برمی‌گردد؟

در پایان صحبت‌ها نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند به مشکلاتی که دانشجویان اعم از خوابگاه، سلف، وضعیت معیشتی دانشجویان و گرفتار شدن دانشجویان به اعتیاد و … را داشتند، گریزی زدند و نماینده ولی‌فقیه قول پیگیری را به ایشان دادند و در پایان فرمودند: این تفکر و بصیرت را در میان جوانان مخصوصاً دانشگاهیان گسترش دهید و جهاد کنید و مردم را به عدالت و وحدت دعوت کنید… .

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.