• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
20

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

  • کد خبر : 15069
  • 18 فروردین 1401 - 16:31
۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی
اکنون با گذشت ۴۳ سال از این رفراندوم تاریخی، جمهوری اسلامی توانست با همان پشتوانه مردمی تا به امروز با همه در برابر تمامی فرازها و نشیب های خود بایستد البته گرچه در تحقق برخی شعار ها هنوز عقب مانده ایم که این هم همت و تلاش مظاعف همه ی مسئولین این نظام مردمی را میطلبد تا بر تمام مشکلات پیروز شوند و قدردان ملتی باشند که در بزنگاه های مختلف با حضور پرشورشان مشروعیت و مقبولیت نظام را حفظ کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، آقای عباس سجادیان؛ دبیرواحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی شیراز طی یادداشتی برای بزرگداشت روز ۱۲ فروردین که در این روز این رفراندوم و نتیجه آن، آغاز دور شدن از سیاست کشور بر دو پایه جمهوری و اسلامی بود اشاره کردند.

متن یادداشت به این شرح است:

《صبحگاه ۱۲ فروردین – که روز نخستین حکومت الله است- از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگهدارند.》
(صحیفه امام،ج۶، ص۴۵۴)

به نام خدا

حدود ۲ ماه از گذشت به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، فرمانی مبنی بر برگزاری رفراندومی را دادند تا ملت ایران سرنوشت کشور خود را مشخص کنند. نظام سیاسی کشور خود را انتخاب کنند.

با انجام رفراندوم در روز های ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۱۳۵۸، طبق اعلام نتایجی که در روز ۱۲ فروردین اعلام شد، ۹۸/۲ درصد رایگان به نظام جمهوری اسلامی در مقابل نظام شاهنشاهی رای دادند. امام خمینی (ره) بعد از اعلام نتایج ضمن تبریک به ملت ایران و بی سابقه خواندن این رفراندوم در تاریخ کشور، روز ۱۲ فروردین را روز «جمهوری اسلامی ایران» نامگذاری کردند.

این رفراندوم و نتیجه آن، آغاز دور شدن از سیاست کشور بر دو پایه جمهوری و اسلامی بود. حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب جمهوری اسلامی مهر تاییدی بر انقلاب مردمی بود که از خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد و در بهمن ۱۳۵۷به پیروزی رسید.

بعد از این اتفاق بود که نظام جمهوری اسلامی با یک پشتوانه ی قوی مردمی به میت شروع و مقبولیت خود مهری زد و درراستای شعارهای اساسی خود گام های بعدی را طی کرد. از جمله فعالیت‌هایی که در
این راستا و به دنبال آن انجام می‌شود، می‌توان قانون اساسی را تصویب کرد و آن را با رای مردم و انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری در همان سال ۱۳۵۸ اشاره کرد.

اکنون با گذشت ۴۳ سال از این رفراندوم تاریخی، جمهوری اسلامی با همان پشتوانه مردمی تا به امروز با همه در برابر همه فرازها و نشیب های خود بایستد، گرچه در تحقق برخی شعارها هنوز عقب مانده ایم که این همت و تلاش مظاعف همه هستند. ی مسئولین این نظام مردمی را میطلبد تا بر تمام مشکلات پیروز شوند و قدردان ملتی باشند که در بزنگاه های مختلف با حضور پرشورشان مشروعیت و مقبولیت نظام را حفظ کرده اند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15069
  • نویسنده : عباس سجادیان
  • منبع : پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.