• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
صادقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز قابل مقایسه با جشن‌های رژیم پهلوی بود

  • کد خبر : 5369
  • 21 بهمن 1395 - 21:48
افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز قابل مقایسه با جشن‌های رژیم پهلوی بود

محمد صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون حواشی رخ داده در افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز بیان داشت: شیراز به علت وجود سومین حرم اهل بیت و فضای معنوی و جوانان انقلابی و مومن در سال ۲۰۱۷ بعنوان پایتخت جوانان اسلام انتخاب شده است. […]

محمد صادقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو، پیرامون حواشی رخ داده در افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام در شیراز بیان داشت: شیراز به علت وجود سومین حرم اهل بیت و فضای معنوی و جوانان انقلابی و مومن در سال ۲۰۱۷ بعنوان پایتخت جوانان اسلام انتخاب شده است. این فرصتی است که اگر مغتنم شمرده شود می تواند سبب رشد، پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر شهر شیراز و استان فارس در تمامی ابعاد شود و شکوفایی هرچه بیشتر اسلام را در جامعه در بر دارد؛اما متاسفانه در پی اتفاقات اخیر خسارت های روحانی و معنوی به جامعه شهری و مدنی شیراز به خصوص جوانان آن وارد شده است.

وی افزود: شیراز بعنوان پایتخت جوانان اسلام انتخاب شده است. دانشجویان قشر فرهیخته و پیشرو هر جامعه ای هستند که اکثرا در سنین جوانی به سر می برند؛ اما هنگامی که به این مراسم و برنامه ریزی های آن نگاه می کنیم، کوچکترین هم فکری و کمکی در برنامه ریزی، محتوی و اجرا از جوانان و دانشجویان این شهر خواسته نشده است، مگر نه اینکه این شهر به اسم آنان است؟ چرا عده ای سعی در استفاده ابزاری از جوانان و دانشجویان دارند؟ در جایی که به حضور و کمک آنها نیاز است، عزیز و محترم هستند؛ اما در بسیاری از موارد من جمله همین مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان اسلام حتی به حساب هم نمی آیند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام الله دهه فجر هستیم، به جای ان که آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را در جامعه زنده نگه داریم و در جشن ها و مراسم این ایام به دنبال برگزاری مراسمی فاخر و درخور باشیم، حال آن که می بینیم در شهر شیراز که سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در آن جای گرفته، هزاران شهید در راه اسلام و انقلاب داده است، مراسمی برگزار می شود که واقعا نشان چندانی از اسلام در آن دیده نمی شود و حتی می‌توان ان را با جشن های رژیم پهلوی مقایسه کرد. مسئولین مربوطه چگونه می خواهند این قبیل فاجعات که در زمینه های فرهنگی صورت می‌گیرد را توجیه کنند؟ تا کی می خواهند خود را به خواب غفلت و بی خبری بزنند؟

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.