• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
بیانیه اتحادیه مستقل پیرامون انتخاب معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری:

لازمه تحول در امور زنان انتخاب فردی دارای تجربه‌ی قابل سنجش است

  • کد خبر : 13540
  • 07 شهریور 1400 - 22:22
لازمه تحول در امور زنان انتخاب فردی دارای تجربه‌ی قابل سنجش است
با توجه به وضعیت بحرانی کنونی، که آماج حملات فرهنگی غربگرا متوجه جامعه زنان است، تسریع در انتخاب فردی بادرایت ،آگاه ،قاطع و دارای تجربه ی قابل سنجش از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای نقطه نظرات خود را پیرامون انتخاب معاون رئیس جمهور در امور زنان اعلام کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد.

جناب آقای رئیسی

سلام علیکم ؛

 

باتوجه به انتصاب وزرای دولت در هفته ی اخیر و نامشخص بودن معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با وجود اهمیت بسیار زیاد و همچنین گمانه زنی هایی در خصوص، انتصاب افرادی که سابقه ی حضور و بروز در این عرصه را ندارند، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل لازم میداند ، ضمن بیان نکاتی پیرامون ویژگی های معاونت امور زنان و خانواده، از حضرت عالی درخواست تسریع در انتخاب معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را نماید .

  1. آشنایی با نظام مسائل حوزه ی زنان و خانواده ؛ با توجه به وجود گفتمان های متفاوت در حوزه زنان و خانواده، لزوم آشنایی کامل با نظام مسائل، رویکرد ها و مرز های تفکر اسلامی با سایر گفتمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. داشتن سابقه ی کنشگری فعال در حوزه ی زنان و خانواده ؛ باتوجه به اینکه زنان مورد هجمه شدید تهاجم فرهنگی از داخل و خارج از کشور هستند، معاونت امور زنان و خانواده بایستی در این حیطه ، تجربه کنشگری فعال ، اثر گذار و قابل سنجش داشته باشد.
  3. داشتن تحصیلات مرتبط با این جایگاه ؛ با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از نیروهای متخصص و همچنین عملکرد حضرت عالی در انتخاب وزرا، جامعه زنان این انتظار را دارد که در شرایط حساس کنونی و با وجود بحران هایی از قبیل ؛ مسئله ی جمعیت ، افزایش طلاق ، شکاف های جنسیتی و … در انتخاب معاونت امور زنان و خانواده مسئله ی تخصص گرایی مورد توجه قرار گیرد.
  4. داشتن اجماع نخبگان و فعالین حوزه زنان برای کسب این جایگاه ؛ با توجه به اهمیت معاونت امور زنان و خانواده و نیاز به ارتباط گسترده با نخبگان و ارگان های فعال در حوزه زنان برای به دستیابی به گفتمان ثابت و مشخص در این حوزه پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی باید توجه داشت که این مهم نیازمند، اجماع و همکاری نخبگان و فعالین حوزه زنان بر روی معاون امور زنان و خانواده را دارد ، تا بتوان جریان سازی و گفتمان سازی در این حوزه در عرصه های داخلی و بین المللی رقم بخورد.
  5. الگوی مناسب برای زنان و مادران ؛ یکی از مسائلی که در انتخاب معاونت امور زنان و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، الگو بودن ایشان برای زنان و مادران است، در غیر این صورت بسیاری از شعار ها و گفتمان ها ثمربخش نخواهد بود، معاونت امور زنان و خانواده باید نمود بیرونی الگوی سوم زن متناسب با بیانات مقام معظم رهبری باشد.

 

جناب آقای رئیسی، دولت شما با شعار دولت مردمی برای ایجاد تحول در حکمرانی شکل گرفته است و زنان که حلقه های پیشران در گسترش تحولات از درون خانواده هستند، خواهان لمس این تحول در وضع زندگی خود هستند و تاب آوری جامعه زنان در مقابل رویکرد های مسئولین امر، که اثر مستقیم بر زندگی آنان دارد به شدت کاهش یافته است.

با توجه به وضعیت بحرانی کنونی، که آماج حملات فرهنگی غربگرا متوجه جامعه زنان است، تسریع در انتخاب فردی بادرایت ،آگاه ،قاطع و دارای تجربه ی قابل سنجش از اهمیت بالایی برخوردار است.

لذا اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، ضمن تاکید بر تحول گرایی در حوزه مسائل زنان و خانواده خواستار توجه به این موارد میباشد.

ومن الله توفیق

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=13540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.