• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16
شوندی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در میزگرد دانشجویی:

جنبش دانشجویی؛ دانشگاه و مطالبه‌گری منطقی

  • کد خبر : 15202
  • 27 اردیبهشت 1401 - 23:59
جنبش دانشجویی؛ دانشگاه و مطالبه‌گری منطقی
دبیران اتحادیه‌های دانشجویی در میزگردی که در میزگردی که در این خبرگزاری برگزار شد، با بیان اینکه در عرصه عدالت خواهی نباید با دشمن مخرج مشترک پیدا کرد، بر تغییر نگاه ساده انگارانه به تشکل های دانشجویی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، به نقل از خبرگزاری فارس صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی اخیرا با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. در این دیدار حضر آیت الله خامنه‌ای ضمن بیان مطالبی، توصیه‌های مهمی هم برای داشنجویان داشتند. نمایندگان و دبیران اتحادیه های دانشجویی نیز در این مراسم در محضر مقام معظم رهبری به بیان دیدگاه و مطالب خود پرداختند. بر همین اساس با دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی و دانشجویانی که در این دیدار به سخنرانی پرداختند، نشستی برگزار شد با عنوان « جنبش دانشجویی؛ دانشگاه و مطالبه‌گری منطقی».

زینب شوندی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: به دو دلیل مساله دانشگاه در دیدگاه رهبر انقلاب از جایگاه بالایی برخوردار است؛ و این اهمیت به گونه ای است که ایشان در دیدار با دانشجویان آن را محور قرار دادند.

این فعال دانشجویی افزود: دلیل اول این است که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به دانشگاه بر می گردد، دانشگاه بستری برای تربیت نخبگان کشور است.

وی ریشه خیلی از مشکلات کشور را در دانشگاه دانست و افزود: نخبگانی که از دل دانشگاه ها بیرون می آیند وظیفه شکل دادن به ساختارهای حکمرانی و ایفای نقش در آن را برعهده دارند برای همین دانشگاه ها می‌توانند در حل مسائل جاری کشور نقش بسزایی داشته باشند.

شوندی هم تاکید کرد: پیش از هر چیز نگاه ساده انگارانه به تشکل های دانشجویی باید تغییر کند؛ تشکل های دانشگاهی بر اساس، اساسنامه و خطوط قرمزی تحت عنوان «سند جنبش دانشجویی مسلمان» حرکت می کنند که به امضای مقام معظم رهبری هم رسیده است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: هر تشکلی برای خودش خط مشی ای دارد که شخصی سازی شده است که همین مساله موجب تفاوت در رویکرد و راهبردها شده است.

وی گفت: قدم بعدی ارتباط تشکل ها با مسائل روز است که از طریق اساتید به آگاهی لازم در این خصوص می رسند به همین دلیل کمیت و کیفیت اظهارات تشکل های دانشگاهی از سطح کوچه و خیابان بالاتر است، فعالان دانشجویی در نهایت برای موضع گیری به قدرت استنباط در مسائل سیاسی برسند، در نهایت پس از طی شدن مراحل بالا به بیان نقطه نظرات خود می‌پردازند.

شوندی گفت: متاسفانه برخی از دوستان به بیانات رهبر انقلاب نگاه صفر و صدی دارند این در حالی است که اگر به بیانات گذشته حضرت آقا نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که ایشان مسئولیت آرمان گرایی را به دوش تشکل های دانشگاهی قرار داده اند.

وی ادامه داد: وجه تمایز تشکل های دانشجویی که باعث متفاوت شدن آنها از سایر نهادها می شود؛ آرمانگرایی است. به همین دلیل اگر با بهانه های مختلف اجازه آرمانگرایی به تشکل های دانشجویی داده نشود، عملا تشکل های دانشجویی از بین رفته اند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای حضور مسئولان، وزرا و مسئولان دستگاههای مختلف در دانشگاهها و پاسخگویی آنها به مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان، تصریح کرد: در جلسات با مسئولین مطالب مورد نظر مطرح می شود اما پاسخ گویی حلقه مفقوده این جلسات است تا جایی که می توان گفت ماحصل این جلسات عموما یک سری عکس است.

شوندی گفت: این در صورتی است که ما می خواهیم به تمام نکاتی که مطرح می کنیم پاسخ داده شود ولو اینکه موارد مطرح شده از جانب ما را رد کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: دیدار بی نتیجه مسئولان با دانشجویان و اتفاقاتی از این دست موجب کلافگی تشکل های دانشجویی شده و موجب شده جلسات با مسئولان حالت نمایشی پیدا کند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=15202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.