• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6
بیانیه انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

تحریم انتخابات، بن‌بست تکراری

  • کد خبر : 17617
  • 10 دی 1402 - 22:30
تحریم انتخابات، بن‌بست تکراری

بیانیه شماره یک انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور همزمان با هفته بصیرت

فَاِنّمَا الْبَصیرُ مَنْ سَمِعَ فَتَفَکر وَ نَظَرَ فَاَبْصَرَ وانتفَع بِالْعِبَرِ ثُمَّ سَلَک جَدَداً واضِحاً یتجَنَّبُ فیهِ الصَّرْعَهَ فِی الْمَهاوی وَ الضَّلالَ فِی الْمَغاوی

 

جمهوری اسلامی ایران در برهه‌های مختلف تاریخی نشان داده که با قدرت از رای مردم صیانت کرده است و در دفاع از مردم سالاری‌دینی به هیچ وجه کوتاه نیامده و نخواهد آمد؛ ۹ دی ماه روز میثاق امت با ولایت گواه این امر است و سیلی محکمی بر دهان افرادی است که مردم را به دو گانگی خانه و خیابان دعوت می کنند.  مردم ایران نه خانه و نه خیابان را انتخاب می کنند و همواره نقش آفرینی خردمندانه‌ای در عرصه سیاسی کشور دارند. حماسه ۹ دی ماه نتیجه عقلانیت انقلابی مردم ایران بود و  به دشمنان این خاک و بوم نشان داد که این مردم هستند که مدافع انقلاب اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب هستند.

نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ ناشی از انتقادات مردم به تایید صلاحیت‌های سلیقه‌ای و همچنین عدم حضور پررنگ کاندیدهای انتخاباتی با گرایش‌های مختلف سیاسی بود.

علی رغم انقلابی بودن یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  شاهد تکثر‌گرایی جریانات مختلف سیاسی نیستیم و در پی آن شاهد عدم دخیل بودن نظرات و تفکرات  گروه‌های مختلف مردم و احزاب در تصمیمات و قانون ‌گذاری‌های مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نیاز است که حاکمیت، فضای انتخابات را به گونه‌ای  راهبری کند که چهار رکن مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت که مدنظر مقام معظم رهبری است بر فضای انتخاباتی کشور حاکم شود.

امسال نیز همچون ادوار مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خردمندانه مردم پای صندوق های رای چه تلخ و چه شیرین و سیاست گذاری های حکیمانه حاکمیت نیاز است.

مجلس شورای اسلامی چه با حضور پرشور و چه با مشارکت پایین مردم تشکیل می شود.اما تفاوتی که این دو وضعیت با یکدیگر دارند در رابطه با قدرت و ضعف است که مجلس ضعیف موجب تضعیف ایران عزیز می‌شود.

در معدود انتخاباتی که در دورههای گذشته توسط بخشی از مردم بوسیله و تحریک عده‌ای تحریم شد هیچ عایده‌ای برای مردم جز تنگ شدن سفره مردم نداشت. فلذا تحریم انتخابات بن بست شکست خورده‌ای برای گشایش‌های بیشتر در وضعیت کشور می‌باشد.

انتخابات با مشارکت پایین، مجلسی ضعیف را در پی دارد که به جای قانون‌گذاری به نفع مستضعفین، ریل‌گذاری بیت المال به جیب سوداگران را انجام می‌دهد. مجلس ضعیف، مجلسی است که به جای آزادی سیاسی و اجتماعی در چهارچوب نظام، فضای سیاسی کشور را تبدیل به فضای خفقان  می‌کند. مجلسی که جرئت ایستادگی مقابل مافیای سیاسی و اقتصادی در برابر چپاول ملت را نداشته باشد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از همه گروه‌های سیاسی جهت حضور در جلسات بحث و گفتگو و یا میزگرد‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور با هدف کمک به نقش آفرینی خرمندانه  مردم و شناخت برنامه‌ها و دیدگاه‌های طیف‌های مختلف سیاسی، دعوت به عمل می‌آورد. همچنین لازم به ذکر است که همچون سال‌های متمادی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و دفاتر این اتحادیه از هیچ یک از  کاندیدا‌ها، احزاب و یا لیست‌های انتخاباتی حمایت نمی‌نماید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.