• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

تبلیغات کاندیداها باید با فرصت برابر باشد

  • کد خبر : 17814
  • 23 بهمن 1402 - 15:44
تبلیغات کاندیداها باید با فرصت برابر باشد
وحیدی، وزیر کشور در جمع دانشجویان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل حضور پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، وحیدی وزیر کشور در جلسه‌ای به پرسش و پاسخ با دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در اردو آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر پرداخت.

 

وحیدی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک بعثت پیامبر، دانشجویان را  امیدهای آینده کشور و امانتدار نسل قبلی خواند و از استمرار در برگزاری دورههای جهاداکبر ابراز خشنودی کرده و آن را از ثمرات انقلاب دانست.

 

وزیر کشور به سوالات دانشجویان درباره انتخابات، روند طی شده و آمادگی برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال پاسخ داد.

 

وی همچنین درباره استفاده از امکانات دانشگاهی برای تبلیغات گفت: اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد. چون قانون می‌گوید از امکانات دولتی برای تبلیغ می‌شود با فرصت برابر استفاده کرد.

 

وحیدی در پاسخ به پرسش دانشجویان در ارتباط با نوع برگزاری انتخابات در کشور پاسخ داد: هر کشوری نظام انتخاباتی خاص خودش را دارد که برنامه کلی سیاسی است. در کشور ما نظام انتخاباتی اکثریتی از ابتدای انقلاب پذیرفته شده است. این بار سوم است که مجلسی ها تلاش کردند که نظام تناسبی را پیاده کنند؛ البته آن چیزی که مجلس آورده بود نظام تناسبی ناقص بود و ابهامات زیادی داشت. برای مثال با نحوه‌ای که در لایحه مجلس آورده بودند ممکن بود یک نفر با رای کمتر وارد مجلس شود و یک نفر با رای بیشتر به مجلس ورود پیدا نکند. البته در بحث انتخابات یک راه حل این است که حوزه ها را تک نفره کنیم برای مثال حوزه تهران سی نفر است که اگر تهران را سی منطقه کنیم در هر حوزه یک نفر انتخاب خواهد شد اما باید از قبل مردمی را که قرار است در آن حوزه رای بدهند مشخص کنیم.

 

وزیر کشور در ادامه‌ی پاسخ به پرسش دانشجویان بیان داشت: در انتخابات و یا یک فرجه خاص، چون دانشگاه ها جزو امکانات دولتی محسوب می‌شوند اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد. چون قانون میگوید از امکانات دولتی برای تبلیغ می‌شود استفاده کرد ولی براساس استفاده برابر.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.