• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8
نشست خبری بیست و دومین اردوی جهاداکبر

بیست و دومین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر از ۱۷ بهمن ماه آغاز خواهد شد

  • کد خبر : 17770
  • 15 بهمن 1402 - 20:50
بیست و دومین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر از ۱۷ بهمن ماه آغاز خواهد شد
بیست و دومین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر با شعار «دانشجو تحول آفرین، اعتلای هویت ملی» از تاریخ 17 لغایت 24 بهمن ماه در مشهد مقدس با حضور 700 نفر دانشجو از دفاتر 68 گانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، نشست خبری بیست و دومین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

قنواتی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: بیست و دومین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۴ بهمن ماه با اولویت آموزش مبانی تشکیلاتی در مشهد مقدس با حضور ۷۰۰ نفر از اعضای دفاتر ۶۸ گانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در ادامه اسکندری دبیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و مسئول محتوایی این دوره بیان کرد: هدف از برگزاری این اردو تربیت نیروهای تازه نفس و آشنایی با تشکیلات خواهد بود. پیش دوره این اردو نیز به صورت مجازی در تاریخ ۱۴ بهمن به مدت دو هفته برگزار شد و در آن به مباحثی از جمله چگونه نماز خوب بخوانیم، ولایت فقیه و طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم پرداخته شد.

وی اشاره کرد: محتوای آموزشی جهاداکبر نیز براساس موضوعات رسالت انسان و هدف از آفرینش انسان بوده و در ادامه‌ی این مباحث به موضوعات تشکیلاتی پرداخته خواهد شد. یکی از مواردی که بعد آموزشی جهاداکبر امسال را با سال‌های قبل متمایز می‌کند برگزاری رویداد حل مسئله است. در این بخش دانشجویان علاوه بر این که به صورت تئوریک با مباحث آشنا می‌شوند، وارد مرحله عملیاتی هم خواهند شد و به واسطه همراهی با یک جمع با ضرورت کار تشکیلاتی آشنا می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

قنواتی در ادامه اضافه کرد: شعار بیست و دومین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر «دانشجوی تحول‌آفرین، اعتلای هویت ملی» است. در بخش اول این شعار مدنظر است به این مورد که خود اردو جهاداکبر و اجتماع دانشجویان مخلص و انقلابی در فضای اردو و در جوار حرم ملکوتی حضرت رضا (ع) موجب تحول درونی در خود ایشان می‌شود که در ادامه تجلی این تحول باید در جهان بیرون نیز بروز کند و دانشجوی مسلمان با نقش آفرینی در جامعه و دانشگاه که با ارائه محتویات این دوره جهت درستی به مخاطبین جهاد اکبر داده می‌شود.اشاره کرد

وی درباره بخش دوم این شعار گفت: با توجه به تلاش‌های دشمنان برای خدشه دار کردن هویت ملی و مذهبی، علی الخصوص در بلوای پاییز ۱۴۰۱، ما به عنوان دانشجویان مسلمان وظیفه داریم که این هویت ملی و دینی را حفظ و سبب ارتقای آن شویم.

قنواتی با اشاره به نزدیکی دوره  آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نشست تخصصی اتحادیه با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذر ماه با شعار «نقش آفرینی خردمندانه ، حکمرانی عادلانه» برگزار شد؛ در این دوره  به صورت مسئله محور به مباحث فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و بین الملل پرداخته خواهد شد. همچنین بسته جامعی با موضوع آگاهی بخشی پیرامون انتخابات و ارائه راهکار های فوری در راستای افزایش مشارکت پرداخته خواهد شد. نکته‌ی دیگری نیز که ناظر به انتخابات در شعار گنجانده شده است آن است که موضوع تحول و هویت ملی دو مسئله ای است که با انتخابات پیوند دارد چرا که یکی از مهمترین بستر های تحول می‌تواند انتخابات باشد. انتخاباتی که دانشجویان و مردم با انتخاب خود به سوی تحولی جدید پیش می‌روند و در جامعه تحول آفرینی می‌کنند.

قنواتی همچنین در رابطه با مهمانان این برنامه گفت: ما در این برنامه میزبان تعدادی از مقامات لشکری و کشوری از جمله دکتر قالیباف (رئیس محترم مجلس)، بهادری جهرمی (سخنگو دولت)، دکتر وحیدی (وزیر کشور)، دکتر عین اللهی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، دکتر صحرایی (وزیر آموزش و پرورش)، دکتر محرابیان (وزیر نیرو)، حجت السلام خسروپناه، امیر پوردستان، حجت السلام رستمی (مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)، حجت اسلام محمدیان و دکتر باقری کنی (معاون سیاسی وزارت امور خارجه) خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.