• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
16

با اقتصادی رانتی مواجه هستیم/ آیا اولویت های دیگری برای وام دادن وجود نداشت؟

  • کد خبر : 1127
  • 21 آبان 1394 - 3:38
با اقتصادی رانتی مواجه هستیم/ آیا اولویت های دیگری برای وام دادن وجود نداشت؟

بهروز کلاته،عض شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت:متاسفانه دولت و صنایع مختلف نمی خواهد در کشور به صورت واقعی رشد کنند و از آنجا که بازار رقابتی در داخل کشور وجود ندارد و همه از پول نفت و جیب مردم ارتزاق می کنند به نوعی با یک اقتصاد و صنعت رانتی مواجه […]

بهروز کلاته،عض شورا مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت:متاسفانه دولت و صنایع مختلف نمی خواهد در کشور به صورت واقعی رشد کنند و از آنجا که بازار رقابتی در داخل کشور وجود ندارد و همه از پول نفت و جیب مردم ارتزاق می کنند به نوعی با یک اقتصاد و صنعت رانتی مواجه هستیم بنابراین هیچ صنعت گر بزرگی بدون آنکه به منابع دولتی متصل باشد امکان رشد واقعی را ندارد.
وی افزود:دولت برای اینکه صنایع مختلف بتوانند رشد واقعی داشته باشند باید اجازه بدهد صنایعی مانند صنعت خودرو با واقعیت های بازار روبرو شوند و مشکلات خود را حل کنند.
کلاته با اشاره به بسته اقتصادی دولت اضافه داشت:سوال اصلی از دولت به این موضوع بر می گردد که آیا موضوعات دیگری برای اولویت وام دادن دادن به آنها وجود ندارد؟ در حال حاضر کشاورزان، جوانان، و حتی تولیدی های خرده پا و استارت آپ ها خیلی بیشتر به این وام نیازمندند تا صنعت خودرو، خودروسازی اگر صنعت است باید خودش مشکلاتش را حل کند.
این فعال دانشجویی تصریح کرد:اینکه وام به مردم بدهند تا خودروی بی کیفیت را بخرند باعث نمی شود که وضعیت خودروسازی ما بهتر شود بلکه وضع آن را بدتر می کند شما فرض کنید صنعت خودروسازی ما تا کجا می تواند به همین شکل جلو برود بالاخره یک روزی بازار داخلی اشباع می شود آیا با این وضع می توانیم در بازار خارجی فعالیت کنیم؟ شاید دولت می خواهد به خارجی ها هم وام خرید خودرو بدهد!
کلاته در پایان گفت:تنها راه رشد خودروسازی ما این است که بتواند به صورت واقعی در بازار حضور پیدا کند و دولت هم باید کمک هایش را مشروط به این کند که کیفیت ها افزایش پیدا کند تا بتوانند در بازار خارجی حضور پیدا کنند در غیر این صورت اگر ما به همین صورت ادامه دهیم در چند سال آینده مجبوریم صنعت خودرو سازی را تعطیل کنیم چون بازار داخلی اشباع می شود و توان حضور در بازار خارجی را هم نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.