• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در هجدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر :

اگر امیدوار به آینده نظام نباشید، نمیتوانید کار کنید

  • کد خبر : 12651
  • 12 بهمن 1398 - 17:55
اگر امیدوار به آینده نظام نباشید، نمیتوانید کار کنید

استاد حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان با حضور در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از آنان خواستند تا بی پرده سوالات خود را راجع به ولایت فقیه بپرسند و درباره شبهات خود صحبت کنند. سوالات و شبهاتی که دانشجویان حول محور ولایت مطلقه فقیه بیان کردند پیرو تصمیمات رهبری در برخی امور […]

استاد حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان با حضور در جمع اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از آنان خواستند تا بی پرده سوالات خود را راجع به ولایت فقیه بپرسند و درباره شبهات خود صحبت کنند. سوالات و شبهاتی که دانشجویان حول محور ولایت مطلقه فقیه بیان کردند پیرو تصمیمات رهبری در برخی امور بود. مانند مسائل فیلترینگ و مدیریت صدا و سیما؛ یا بحث خیانت های عامدانه و مسئله ی دو تابعیتی ها که البته به شورای نگهبان برمیگردد. اینکه چرا رهبری قدرت اجرایی ندارد و چگونه رهبر یک شورای اقتصادی تشکیل می دهد که بر خلاف قانون اساسی است یا مثلا چرا رهبری تاکید دارد که با کشور های آمریکایی و اروپایی ارتباط نداشته یا کمتر ارتباط داشته باشیم ؛ اینکه چرا اختیارات رهبری محدود است یا اختیاراتی به ایشان واگذار شده که منبع مالی آن با دولت می باشد و دولت به وسیله این بودجه عملا آن اختیارات را کنترل میکند. چرا رهبری مستقیما به تایید صلاحیت ها و نحوه نشر اطلاعات ورود نمی کنند، اصل ولایت فقیه از کجا آمده است؟ از قبل وجود داشته یا ابداع حضرت امام (ره) است . امر ولایت فقیه را با عقل باید پذیرفت یا دل یا با هر دو؟ که ایشان با توجه به سوالات صحبت هایشان را تنظیم کردند تا به سوالات و شبهات هم درطول سخنرانی پاسخ داده شود.
ایشان تاکید کردند که شما باید متناسب با سوالات خودتان آموزش ببینید و مباحثه کنید تا به اصل موضوع و پاسخ سوالات برسید.
و ادامه دادند : که تحلیل های ما نباید بر اساس اطلاعات پنهانی باشد. مثل مسئله افزایش قیمت بنزین که مسئله ای بسیار جدی شد و باعث شد عده ای معترض شده و باعث ناآرامی های مدنی شوند.
ناآرامی های مدنی قوانینی دارد که اگر خارج از قانون باشد برخورد نیرو های امنیت ملی را درپی خواهد داشت که در تمام جوامع به همین صورت است. در همین زمینه مستندی را به نام ” حس فلاکت ” که حول تفکر مردم راجع به آزادی محض در خارج از کشور است را معرفی کردند. و خاطرنشان کردند که رسما این گونه نیست؛ هر جای دنیا بخواهید خلاف قوانین اعتراض کنید با شما برخورد خواهد شد. اگر اعتراضتان در حد انقلاب است بفرمایید انجامش دهید ولی پای تاوان کارتان هم بایستید. اعتراضاتی که خلاف قانون انجام می شود به شورش منتهی می شود که رسما ضد امنیت ملی است. بنده از نحوه ورود حضرت آقا به مسائل رسما دفاع می کنم و قبول دارم که بعضی از آنها در ظرفیت قانون اساسی نمی گنجد ولی می شود برای آن ظرفیت قانونی را ایجاد کرد. دلیلش هم این است که عده ای می خواهند این دولت از بین برود یا از هم بپاشد که اگر این اتفاق رخ دهد دیگر هیچ دولتی نمیتواند کاری در این کشور انجام دهد. مانند امام علی (ع) که به علت جلوگیری از بحث خلیفه کشی دفاع سرسختانه از عثمان داشتند یا امام راحل (ره) جوری از بنی صدر حمایتی می کردند که باعث تعجب همگان می شد و این حمایت تا جایی ادامه داشت که علنا همکاری بنی صدر با منافقین و … آشکار شد.
پرسش و پاسخ دانشجویی
در ادامه به این موضوع اشاره کردند که : این مسئله که از حضرت آقا توقع داشته باشیم که ایشان بیایند وکارها را انجام دهند، اقا بگویند و مردم بشنوند، علنا یعنی مردم کلا از صحنه کنار بروند، که در زمان امام راحل (ره) هم پیش آمد و ایشان پیشنهاد دادند آخوند ها بیایند و مملکت را اداره کنند که امام (ره) فرمودند این حرف به مراتب از حرف پیشتر شما که دین از سیاست جداست، خطرناکتر است. و آقا می خواهد مردم در صحنه حضور داشته باشند. شاید خیلی وقت ها رهبر ما عقیده ای برخلاف مردم دارد ولی چون مردم این اعتقاد را دارند و نظرشان این است، از نظر آنها تمام قد حمایت میکند چون در این جامعه مردم انتخاب می کنند و مردم نقش مهمی دارند، مردم هم نیز باید پای انتخاباتشان بایستند و اگر اشباه هم کردند تاوان اشتباهشان را بدهند. دولت فعلی دولتی بسیار پرکار و عاقل است فقط تفکر و ذهنیت انقلابی ندارد چه بسا دلسوز هم هستند.
ایشان با اشاره به موضوع هواپیمای ایران_اکراین ادامه دادند : این قضایای هواپیما هم طی جلسه ای که با سردار حاجی زاده داشتم فهمیدم که در برخی از مسائل یک سری پشت صحنه هایی وجود دارد که نمی شود هرجایی گفت. الان توجه روی مسئله دروغ گویی به مردم است، در حالی که قبل از این ماجرا، ما به عین الاسد موشک زده بودیم و پیش زمینه این بود که آمریکا جواب کار ما را خواهد داد و در کمترین حالت سه روز درگیری وجود خواهد داشت که یک خطر برای امنیت ملی محسوب می شد و ممکن بود تا هفت روز هم ادامه پیدا کند. دلیل اینکه نگفتند، این است که تعداد کسانی که فرمان آتش دفاع هوایی را در سراسر کشور دارند محدود است که همه آنها یکدیگر را می شناسند . اگر موضوع خود زنی مطرح می شد دیگر کسی جرئت دادن فرمان آتش نداشت، وعملا امنیت ملی خدشه دار می شد. البته یک سری مشکل ساختاری هم در بحث حفاظت هوایی کشور موجود است که منکر آن نیستیم. بحث باز کردن جعبه سیاه و بازخوانی اطلاعات آن هم مسئله ساده ای نیست که بخواهیم به سادگی پنهانش کرده ویا از باز کردن آن خودداری کنیم ، سازوکاری بسیار پیچیده دارد که نماینده های گوناگون از سراسر دنیا باید حضور داشته باشند .
ایشان ادامه دادند : انسان سازی در بستر جنگ رخ می دهد و مالک اشترها و سردار سلیمانی ها در دل جنگ از درجه رعیتی به بزرگواری رسیدند. این ها با در دست گرفتن جانشان بزرگ و عزتمند شدند. جوانان ما هم باید وارد عرصه شوند، اشتباه کنند، رشد کنند.
اینکه فکر کنید آقا یک لشگر از مالک اشتر ها را دارد که هر کدام که رفت ایشان کسانی را آماده دارند جای ایشان بگذارند نمی شود. امام باقر (ع) می فرمایند: اگر به جای عقیل و عباس ، حمزه و جعفر بودند کار ثقیفه به اینجا کشیده نمیشد. یعنی دو نفر اینقدر حضورشان مهم و تاثیر گذار است.
در امر شفافیت و… کاملا دارید صحیح عرض میکنید ولی یک سری ضروریات را در نظر نمی گیرید. مثل برنامه ای که در جهان آرا رفتیم و باعث تعطیلی آن برنامه شدیم. ما باید اندکی در فضا های واقعی تر بیاییم ، چرخ بعضی چیز ها باید بچرخد ، سلیقه ها و آدم های متفاوتی در کشور وجود دارند که نمی شود به آنها پشت پا زد. در بحث شفافیت هم همین است عده زیادی نمیخواهند که یکسری موضوع ها شفاف شود ، شما یک صدا شفافیت را بخواهید اما توجه کنید که شفافیت در همه جا زیر ساخت بسیار پیچیده کامپیوتری میخواهد، شما دستتان را بگذارید روی چند مسئله و سخت روی انها بایستید تا شفاف شود مطمئن باشید که این مسئله دومینو وار ادامه می یابد .
اگر در پذیرش آقا مشکل دارید دلیلش این است که آقا را نمیشناسید. ایشان سرشار از اطلاعات و بسیار ریز بین هستند. اشتباه هم ممکن است بکنند ولی اشتباه ایشان کجا و اشتباهات ما کجا ! آقا بولتن خوان قهاری است و اطلاعات غلط نمیتوان به ایشان داد اینکه بگوییم آقا نمی دانند و اشتباه می کنند، نداریم. ما با آدمی سر و کار داریم که مستقیما به تجهیزات الهی وصل است. اگر می خواهید بازوهایی قوی برای ولایت باشید باید تاوانش را هم بدهید. انقلاب را برای خودتان بدانید اگر تکی بروید با شما برخورد خواهند کرد ولی اگر تجمیع شده بروید به شما توجه می کنند و جدی تان می گیرند. در حال حاضر می گویید ساختار نیاز به بازخوانی دارد؛ بله ، آقا هم این موضوع را می داند و در حال حاضر داریم وارد ساختار هایی از جنس حاکمیت های نرم افزاری می شویم. در گوشه گوشه ایران کار هست برای انجام دادن که ذهن جوان و تحمل می خواهد. این جریان به نحوی است که بعد از بیانیه گام دوم پیرمرد ها تصمیم گرفتند موهایشان را رنگ کنند و در ساختار باقی بمانند. امام چیزی را بیان کرد که از مبدا حکمت بیرون آورد که بحث مفصلی دارد ولی اگر دلی است، برای رهبری بمیرید از این مرد بی نظیر حکمت می ریزد و اطلاعات عجیبی از مملکت ها و آدم ها دارد، ایشان با همه در ارتباط است؛ اعم از سفرا، حکما، سیاست مداران ، روحانیون، دانشمندان و…
اگر فکر میکنید برای ایشان و ذیل ایشان نمیتوان کار کرد کلا ذیل انسان نمیتوان کار کرد.” اگر امیدوار به آینده نظام نباشید نمیتوانید کار کنید”.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.