• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
9
زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

اولین مرحله از هفتمین دوره رویداد دانشجویی کوثرانه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 17461
  • 22 آذر 1402 - 15:53
اولین مرحله از هفتمین دوره رویداد دانشجویی کوثرانه برگزار می‌شود
زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از برگزاری اولین مرحله هفتمین دوره از رویداد دانشجویی کوثرانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، زینب کرد مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌گو با پایگاه خبری تحلیلی مستقل از برگزاری اولین مرحله از هفتمین دوره رویداد دانشجویی کوثرانه خبر داد.

 

کرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبر تحلیلی مستقل گفت: اولین مرحله از هفتمین دوره رویداد دانشجویی «کوثرانه» با هدف تبیین جایگاه زن در اسلام و نقش زن مسلمان در مقابل جریان های فمنیست غربی، فمنیست اسلامی و دیگر جریان های متحجر دینی که شکل گرفته از فضای دروغین رسانه ها می باشد؛ به مدت چهار روز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۶ آذر ماه با شعار دختران توانمند، خانواده توحیدی، نسل تمدن ساز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت جایگاه زنان و استفاده دشمن از این جایگاه برای تهاجم، تاکید کرد: تولیدات رسانه‌ای و تبلیغات دورغینی که غربی‌ها در مورد جایگاه زن در تمدن غرب می‌سازند؛ سبب شده جایگاهی رویایی در ذهن زنان و دختران ما شکل بگیرد و آرزوی دختران ما رسیدن به جایگاه زن غربی باشد. به همین جهت برای رسیدن به آن جایگاه، زنان غربی را الگو قرار می‌دهند.

 

کرد ادامه داد: این نشست با توجه به شعار هفتمین دوره کوثرانه در چند بخش برگزار خواهدشد؛ بخش اول دختران توانمند، که بیانگر ضروری بودن کسب مهارت‌های مختلف جهت رسیدن به نسل تمدن ساز است، با توجه به محتوای این بخش ما به مهارت کنشگری اجتماعی در سطح رسانه‌ نیزخواهیم پرداخت. برای بخش دوم، خانواده توحیدی انتخاب شده است؛ که به تبیین آرمان های اسلام، انقلاب و ایجاد نسل متمدن که نیازمند خانواده موحد است، پرداخته می شود و بدون شک کسب مهارت، داشتن تقوا و اخلاص توحیدی لازمه‌ی رسیدن به نسل تمدن ساز واقعی است.

 

دبیر واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: محتوای این نشست بر اساس نیازسنجی واحد خواهران تمام دفترهای انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور می باشد و همچنین در این نشست جایگاه و حقوق زن در مکاتب دینی، جوامع مختلف غرب و شرق، جریانات سکولار، تبیین جایگاه اجتماعی و شخصی زنان و در نهایت میزان تاثیرگذاری زن در جامعه اسلامی بررسی می شود تا مخاطبین بتوانند به صورت ریشه‌ای و عمیق به سوالات ذهنی خود پاسخ دهند تا علت هویت زدایی از زن مسلمان ایرانی را خود تشخیص دهند؛ و در نهایت به اصل جایگاه زن در اسلام پی ببرند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17461

همچنین بخوانید:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.