• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
پیرامون اردو آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر

افتتاحیه بیست و دومین دوره آموزشی-تشکیلاتی جهاداکبر

  • کد خبر : 17787
  • 18 بهمن 1402 - 23:51
افتتاحیه بیست و دومین دوره آموزشی-تشکیلاتی جهاداکبر
افتتاحیه بیست و دومین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی جهاداکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‌های سراسر کشور در حرم رضوی و با حضور جناب آقای دکتر سید محمدرضا حسینی برگزار شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری مستقل افتتاحیه بیست و دومین اردوی آموزشی-تشکیلاتی جهاد اکبر در تاریخ ۱۷ بهمن ماه در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد. این افتتاحیه با حضور جناب آقای دکتر سید محمدرضا حسینی رقم خورد.
حسینی بیان کرد: بار اولی که خدمت مقام معظم رهبری مشرف شدیم فرمودند شما سه ویژگی دارید که شما را متمایز می‌کند؛ جوان هستید، دانشجو هستید و عضو انجمن اسلامی هستید. داشتن این سه ویژگی در جوار حضرت امام رضا (ع) در ماه رجب این جمع را جمع ویژه‌ای می‌کند. قدر خودتان را بدانید، شما آمده‌اید که هماهنگ و منسجم بشوید تا امر امام زمان را در دانشگاه پیاده کنید پس این زیارت یک زیارت عادی نیست‌.
حسینی ادامه داد: جهاد سازندگی از خودمان باید شروع شود. توصیه من به شما این است که از در جوار امام رضا(ع) عاقبت به خیری بخواهید؛ در کار تشکیلاتی عده‌ای بی‌خیال شدند، عده‌ای پشت کردند و عده‌ای در مرام و مسیر ماندند و آنها کسانی هستند که به شناخت رسیدند. امروز اگر در جمهوری اسلامی نارضایت دارد این است که ما مسئولین انگونه که باید خود را برای این روز نساختیم. امام خمینی (ره) فرمودند که کشور نیاز به سازندگی دارد و سازندگی روحی اولویت دارد بر سازندگی اجتماعی و جهاد سازندگی از خودمان باید شروع شود.
ادوار اتحادیه مستقل درباره مفهوم جهاداکبر گفت: جهاداکبر یعنی ما باید یاد بگیریم که در تمام عرصه‌ها عبد خدا باشیم. جهاداکبر یعنی بدانیم که ما یک روزی مسئول می‌شویم و مردم گرفتار ما خواهند شد. اگر قرار است اهل نماز اول وقت باشی باید در جوانی باشی و در جوانی این نهال در درون تو ریشه کند. وای به حال مسئولی در جمهوری اسلامی که نماز اول وقت را به تعویق بیندازد. مسئولی که معرفت و نماز اول وقت ندارد مردم را به این روز می‌اندازد. این طرح‌واره اگر در جوانی ایجاد شود تبدیل به یک استوانه‌‌ای می‌شود که بر شخصیت ما استوار خواهد شد. پس هر کس عملی انجام بدهد بنای شاکله اوست و این شاکله در دوران جوانی ساخته خواهد شد. اگر می‌خواهی که مردم معرفت و معنویت یابند خودت باید جلو باشی. باید حاج قاسم باشی نه اینکه در سنگر نشسته باشی و به سربازها بگویی که اینکار را بکن و آن‌کار را نکن. از برادران و خواهران خود استفاده می‌کنید تا عیب‌های خود را بیابیم و این فلسفه‌ی جهاداکبر است.ادوار اتحادیه مستقل همچنین ادامه داد: جهاداکبر یک اردوی سیاسی و حتی فرهنگی نیست بلکه‌ی یک اردوی کاملا اعتقادی است و حضور در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) اصالت اردو است. اردوی جهاد اکبر برای این است که در خود تامل کنیم. من با این اردو سال‌ها زندگی کرده‌ام. افرادی که در این اردو شرکت کرده‌اند در جایی که قرار گرفتند منشا خیر و برکت شدند. اول اینکه شما زائر امام رضا هستید و دوم اینکه در جمع این افراد مومن و انقلابی حضور دارید. امام رضا توجه خاصی به شما خواهد داشت این را قدر بدانید، این اردویی است که از برادران و خواهران خود استفاده می‌کنید تا عیب‌های خود را بیابیم و این فلسفه‌ی جهاد اکبر است. باید نسبت جامعه و ولی خدا را مشخص کنیداگر برای محیط برنامه ریزی نکنی ،محیط تورا در خودش هضم می‌کند و از اینجاست که فلسفه کار تشکیلاتی خود را نشان میدهد .خودسازی باید در انسان جریان داشتهنکته بعد این است که خودسازی باید در ابعاد مختلف فکری و معنوی و معرفتی مستمر باشد .خودسازی باید در انسان جریان داشته باشد، واین خودسازی باید زمانیکه شما وارد جامعه شدید خود را نشان دهد زیرا؛هرچه فعالیتها بیشتر می‌شوند و عرصه ها بزرگتر ،تلاش دشمن درونی و بیرونی نیز بیشتر میشود‌. حال کسی می‌تواند این شیاطین را بشناسد که از دوران جوانی برای مقابله با شیطان طرح داشته باشد و عضلات روح خود را در جوانی برای مبارزه با این شیاطین قوی کرده باشد‌. باید از محضر علما و شهدا بهره مند شوید. نکته بعدی این است که اگر میخواهی در مسیر جهاد اکبر مراحل تعالی را طی کنی باید ا
آقای حسینی در پایان سخنان خود بیان داشتند: آخرین مورد این است که اگر در یک جمع مومن در محضر امام زمان حضور داریم این کار را تشکیلات برای ما کرده است. حرمت تشکیلات را نگه دارید؛زیرا این تشکیلات است که از یک دانشجوی عادی رسیدیم به یک دانشجویی که دغدغه مسائل کلان نظام را دارد .من به شما توصیه میکنم که مراقب نفوذی ها باشید،نفوذی ها از خدا و پیغمبر می‌گویند اما الویت های شما را عوض می‌کنند ،حتما نفوذی این نیست که مقابل رهبری قرار بگیرید ،بلکه آن انرژی که قرار است برای ولی فقیه خرج کنید صرف یاری شخصیت یا جریان سیاسی می‌کنید که این می‌شود کار نفوذی .جهاد اکبر در این تشکیلات موضوع اول و آخر است؛ اگر تعداد دفاتر اتحادیه به ۶۸ یا ۶۷ دفتر رسیده است ،دلیل اصلی اش این اردو است و اردوی جهاد اکبر نشان دهنده نسبت ما با ولی خدا است.
با توجه به همزمانی برنامه‌ی افتتاحیه این دوره از جهاد اکبر با شهادت امام موسی کاظم(ع) پایان برنامه همراه شد با مراسم عزای شهادت بابُ‌الْحَوائِج، امام موسی کاظم (ع).
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.