• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
5
علی محمولی در مصاحبه با ایرنا

مردم جهان برای مبارزه با رژیم صهونیستی چک سفید امضا می‌دهند

  • کد خبر : 17885
  • 16 فروردین 1403 - 21:44
مردم جهان برای مبارزه با رژیم صهونیستی چک سفید امضا می‌دهند
علی محمولی، دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا به گفت‌گو در رابطه با روز قدس پرداخت.

به گزارش به پایگاه خبری تحلیلی مستقل، علی محمولی دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در خصوص روز قدس و حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت ایران به گفتگو با خبرگزاری ایرنا پرداخت که مشروح آن در ادامه آمده است.

علی محمولی درباره اهمیت راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: روز قدس امسال نسبت به سال‌های گذشته، از اهمیت بسیاری برخوردار است که چند دلیل دارد. تا امروز، قریب به ۶ ماه از شروع تجاوز رژیم وحشی صهیونیستی به باریکه غزه می‌گذرد و حدود ۴۰ هزار نفر که غالباً زن و کودک هستند، در حملات رژیم به شهادت رسیدند و عدد قابل توجهی است. بخصوص اینکه چشم‌پوشی رژیم صهیونیستی از برخی اقدامات، نشان‌دهنده وحشت این رژیم است که به زوال و نابودی نزدیک شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به این موارد و جنایت بی‌پایانی که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است، انتظار می‌رود تظاهرات در دفاع از مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی، در همه جای جهان، از تهران گرفته تا لندن و نیویورک برگزار شود.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه روز قدس این امکان را می‌دهد تا دوباره شور، انرژی و حمایت‌ها نسبت به فلسطین، زنده شود، تصریح کرد: ذاتاً چنین اقدامی باعث همدلی بیشتر بین مردم و جامعه می‌شود و اثرات مثبت فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد، به‌ویژه اینکه این مساله یک موضوع دینی تلقی می‌شود و فقط محدود به حوزه اجتماعی و فرهنگی نیست و وابسته به افکار و عقاید ایرانیان است.

محمولی گفت: از طرف دیگر، با توجه به حملات چند ماه گذشته که با ترور شهید سید رضی موسوی و شهید امیدوار شروع شد و به ترور شهیدان زاهدی و حاجی‌رحیمی در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ختم شد، دوباره آتش انتقام را در دل مردم زنده و زیاد کرده است؛ با این تفاوت که این‌بار نفرت جمعی‌ای که در وجود تک تک مردم و افراد در جبهه مقاومت جمع شده است، این روز قدس را یک روز تاریخی و به‌یاد ماندنی خواهد کرد. باید امسال، این راهپیمایی در رسانه‌ها با حداکثر توان و واقع‌گرایی محض پوشش داده شود.

وی یادآور شد: برخی رسانه‌های خارجی این موارد را تقطیع می‌کنند و جلوی پوشش کامل آن گرفته می‌شود. اگر راهبردهای رسانه‌ای را دقیق دنبال کنیم، می‌توانیم سانسور شدیدی که حول رسانه و اخبار مقاومت است را بشکنیم. بنابراین، به جز واقع‌گرایی و پوشش حداکثری، باید با راهبرد و هوشمندی کامل عمل کنیم تا روز قدس امسال که با شکوه و جمعیت بالا برگزار می‌شود، ضریب بالایی که مستحق آن است را در رسانه‌ها بگیرد و پیام خود را برساند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه روز قدس، صرفا روز همبستگی با ملت فلسطین نیست، اظهار کرد: روز قدس، روز اعلام انزجار ملت‌های مسلمان از رژیم صهیونیستی است. ما به‌خاطر جنگ اخیر از رژیم صهیونیستی متنفر نشدیم، ما عقبه و تاریخچه آن را دیده‌ایم و ریشه‌های آن را می‌شناسیم. طبیعتا روز قدس، روز اعلام انزجار از کلیت استکبار و شیطانی است که در منطقه ما حضور دارد.

محمولی خاطرنشان کرد: وقتی مردم در چنین روزی در خیابان‌ها جمع می‌شوند و نفرت و انزجار خود را از کلیت این موجودیت خبیث اعلام می‌کنند، در واقع به حاکمان خود اعلام می‌کنند، چک سفید امضا می‌دهیم که شما هر واکنشی نسبت به این موجودیت انجام بدهید، پای کار هستیم و از شما دفاع می‌کنیم.

وی در تبیین اهمیت روز قدس امسال، افزود: با توجه به حمله تروریستی رژیم صهونیستی به سرکنسولگری ایران در دمشق، حضور مردمی در روز قدس، دست حاکمان کشورهای اسلامی، نظام و جبهه مقاومت را پُر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد که اگر قرار است انتقامی گرفته شود، سنگین‌تر باشد و دشمن را حسابی پشیمان کند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سخنان رهبر انقلاب در چند وقت اخیر حول محور فلسطین وجود دارد که باید تبیین شود تا روز قدس به‌جز تجمع مردمی و اعلام انزجار، روزی باشد که مردم با آگاهی کامل در خیابان‌ها گام برمی‌دارند و افکار خود را علیه استکبار جهانی و صهیونیستی اعلام می‌کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17885

همچنین بخوانید:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.