• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
15

از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم اما اعتراضات و نقدهایی داریم/ خاکریز هسته‌ای روی مرزهای استقلال کشور قرار دارد

  • کد خبر : 47
  • 09 خرداد 1394 - 8:09
از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم اما اعتراضات و نقدهایی داریم/ خاکریز هسته‌ای روی مرزهای استقلال کشور قرار دارد

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل،امیر فتوتی دبیرتشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان،   حسین شهبازی دبیرجنبش عدالتخواه دانشجویی و علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با فارس دلایل سنگ اندازی های ۱+۵ را در مذاکرات هسته ای شرح دادند. دیانی: دولت به خاطر افزایش اعتراضات مردم نسبت به مذاکرات هسته‌ای مجوز برگزاری تجمع نمی‌دهد […]

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل،امیر فتوتی دبیرتشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان،   حسین شهبازی دبیرجنبش عدالتخواه دانشجویی و علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با فارس دلایل سنگ اندازی های ۱+۵ را در مذاکرات هسته ای شرح دادند.

دیانی: دولت به خاطر افزایش اعتراضات مردم نسبت به مذاکرات هسته‌ای مجوز برگزاری تجمع نمی‌دهد
میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور نیز، اظهارداشت: براساس اصل ۲۷ قانون اساسی مردم مجازند هرگونه تجمع مسالمت آمیزی که منافع ملی را به خطر نیندازد و در چارچوب اسلام و قانون باشد برگزار کنند، در این مسیر دولت باید به هرگونه مجوزی له یا علیه هر مسئله‌ای که در چهارچوب قانون اساسی و اسلام باشد مجوز دهد.
وی ادامه داد: همچنین طبق فرموده مقام معظم رهبری مردم باید موضوع هسته‌ای را رصد کنند و بایستی در مورد این مسئله اظهار نظر کنند که نمونه‌هایی از این اظهار
نظرها، نظرسنجی دولتی است که اخیرا منتشر شد و نارضایتی بالای ۶۵ درصدی مردم از مسیر مذاکرات را نشان داد.
دیانی
نمونه دیگر اظهار نظرهای مردمی همین تجمعات عظیم مردمی است که در سه روز گذشته در مشهد و اصفهان و دیگر شهرهای کشور برقرار شد.
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در ادامه افزود: علاوه بر اینها ما به عنوان جریان دانشجویی ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور اعتراضات و نقدهایی داریم که وقتی دولت مردان حاضر نیستند در جلسات تخصصی شنوای نقدهای ما باشند و ما هم مسیر حاضر را خلاف مصالح ملت و عزت کشور می‌دانیم دست به تجمعات قانونی و مسالمت‌آمیز در نقد عملکردها بزنیم.
دیانی در پایان با اشاره به اعتراضات مردم نسبت به روند مذاکرات هسته ای گفت: این واقعیت اجتماعی امروز پیش روی دولت قرار گرفته و در این مسیر دولت برای آنکه مسیر خود را ادامه دهد، بجای آنکه پاسخگوی مردم باشد می‌خواهد با تهدید جلوی شنیده شدن اعتراضات مردمی را بگیرد. عدم مجوز دولت برای برگزاری تجمع اعتراضی به روند مذاکرات هسته‌ای بدین خاطر است که دولت اعتراض مردمی را نسبت به روند کنونی مذاکرات هسته‌ای مشاهده کرده است.

فتوتی: غرب به بهانه مذاکرات قصد جاسوسی از مراکز حساس کشور را دارد

امیر فتوتی دبیرتشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: اگر ما در مذاکرات هسته‌ای اجازه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای خود را بدهیم یعنی امنیت ملی را به خطر انداخته‌ایم.

فتوتی جامعه اسلامی دانشجویان

وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه نباید اسرار نظامی خود را در اختیار دشمنان قرار دهیم، افزود: هیچ کشوری حاضر نمی‌شود اسرار نظامی خود را در اختیار دشمنانش قرار دهد. گفتن اسرار نظامی کشور به بیگانگان مانند این است که به آنها بگوییم چگونه می‌توانید ما را شکست دهید.
فتوتی تاکید کرد: غرب سال‌هاست تلاش می‌کند از کارهای ما سر در بیاورد و برای این کار جاسوس‌های زیادی را بکار گرفته است. حال آنها به بهانه مذاکرات قصد جاسوسی از مراکز حساس کشور را دارند با این قصد که در فرصت مناسب ضربه خود را بزنند.
دبیرتشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: طرف مقابل ما در مذاکرات بسیار حیله‌گر و فریب‌کار است و تیم مذاکره کننده ما باید بسیار مراقب باشد تا فریب لفاظی طرف مقابل را نخورد.
فتوتی با بیان اینکه نباید خوشبختی و رفاه مردم را به نتیجه مذاکرات گره زد، خاطرنشان کرد: دولت نباید تمام منافع کشور را به خاطر به دست آوردن توافق به هر قیمتی زیر پا بگذارد. مردم ما بسیار هوشیار و با بصیرت هستند، اگر دولت روی منافع کشور پافشاری کند و توافقی هم صورت نگیرد مردم آن را پیروزی دولت می‌دانند.
دبیرتشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  در خاتمه گفت: نظام ما دارای خطوط قرمزی است که عبور از آن به نظام، کشور و مردم آسیب می‌زند و دولت و تیم مذاکره کننده موظف به رعایت این خطوط قرمز ترسیمی نظام هستند زیرا رعایت این خطوط باعث عزت ملی خواهد شد.
شهبازی: خاکریز هسته‌ای روی مرزهای استقلال کشور قرار دارد
حسین شهبازی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: امروز مساله هسته‌ای دیگر یک مساله صرفا فنی یا حتی یک مساله که مرتبط با دستگاه دیپلماسی باشد، نیست. خاکریز هسته‌ای روی مرزهای استقلال کشور قرار دارد و این مساله برای ما یک آزمون بزرگ است.
وی افزود: یقین بدانیم اگر خاکریز هسته‌ای فرو بریزد، طرف مقابل در مذاکرات بر صحت و درستی روش خود پی خواهد برد و با انگیزه‌تر از پیش، مرز مذاکرات را جلو خواهد آورد.
شهبازی تصریح کرد: به این نکته نیز باید توجه کنیم که وقاحت طرف مقابل حد و اندازه ندارد و اگر بخواهیم با آن‌ها کنار بیائیم و برای خواسته‌های نامشروع آنها اعتبار و اصالت قائل شویم مرز مذاکرات را تا ابدائیات و اولیات نیز پیش خواهند آورد.
شهبازی جنبش عدالتخواه
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: امروز به استناد سخنان تیم هسته‌ای در مجلس، گروه پنج بعلاوه یک بازرسی نظامی را مطالبه کرده‌ که طبق نص فرمایشات رهبر معظم انقلاب هیچ وجاهتی ندارد و اگر پذیرفته شود کار بیخ پیدا خواهد کرد.
شهبازی تاکید کرد: اگر زیر بار حرف طرف مقابل در رابطه با بازرسی نظامی برویم شاید فردا دبه در بیاورند که مثلا می‌خواهیم داخل گنجه پیرزن‌ها و طاقچه به طاقچه خانه ایرانیان و داخل کاپوت خودروهای ملت را هم بگردیم تا نکند آن جا ابزاری پنهان کرده باشند که امنیت ما را تهدید کند، از آنها هیچ بعید نیست!
وی با اشاره به اظهارات عراقچی در مجلس پیرامون درخواست طرف مقابل در مذاکرات برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای خاطرنشان کرد: طرف مقابل که خیلی چیزهای دیگر را هم دوست دارد، ولی خیلی دوست داریم بدانیم پاسخ آقای عراقچی، ظریف و تیم دیپلماسی به آنها چه بوده است بالاخره آنها آنجا هستند که جواب همین یاوه گویی‌ها را بدهند.
وی با بیان اینکه رهبری فرمودند« با مذاکره زیر شبح تهدید مخالفم، گفت: اگر به واقع شبح تهدید یا تحقیر بر سر مذاکره است تا زمانی که اوضاع به حالت معقول و درست خود باز نگشته باید میز مذاکره را ترک کنیم.
شهبازی در خاتمه با بیان اینکه در زمان بسیار حساسی قرار داریم، اظهار داشت: امیدوارم خواص، صاحبان تریبون و نمایندگان مجلس و از همه مهم‌تر تیم مذاکره کننده ایرانی، از استقلال کشور حساسانه مراقبت کنند.

بیانی: آمریکا به بهانه مذاکرات به دنبال جاسوسی از مراکز حساس ایران است

علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز با تاکید بر این موضوع که بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای به معنی به خطر افتادن امنیت ملی کشورمان است، گفت: برخی کشورها در حوزه صنعتی نیز با یکدیگر رقابت دارند و نمی‌گذارند اسرارشان در این حوزه نیز فاش شود به همین دلیل چارچوب‌های قانون‌مندی را در این راستا تدوین می‌کنند. بنابراین مراکز نظامی غیر هسته‌ای و تجهیزات مربوط به آن نیز از اسرار مهم یک کشور قلمداد می شود که تحت هیچ شرایطی نباید فاش شوند.
وی افزود: دانشمندان هسته‌ای و نظامی ما که طی سالیان دراز برای دانش بومی کشور در حوزه‌های نظامی و هسته‌ای تلاش کرده‌اند نباید اطلاعات خود را در مورد پیشرفت در رشته های مختلف در یک بازجویی در اختیار دشمن بیگانه قرار دهند.
علی بیانی
این فعال دانشجویی گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد خواسته‌های طرف مقابل در طول مذاکرات به بهانه‌های مختلف زیادتر شده است و مطمئنا با عقب‌کشیدن مسئولین و دادن اجازه بازرسی به آنها، دلایل دیگری را برای عدم توافق بیان خواهند کرد تا روند مذاکرات را هرچه بیشتر به نفع خود به پیش ببرند.
دبیر دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه هیچ کشوری اسرار نظامی خود را در معرض بیگانگان قرار نمی‌دهد، تصریح کرد: مسئولین وزارت خارجه نسبت به زیاده خواهی‌های طرف مقابل باید موضع صریحی بگیرند و در برابر یاوه گویی های آنان ایستادگی کنند .
بیانی ادامه داد: آنان باید در هنگام تهدیدهای بیگانگان از حالت منزوی و منفعلانه بیرون آمده و اقتدار و عظمت ملت ایران را به بیگانگان نشان دهند. البته باید ببینیم رفتار مسئولین وزارت خارجه چگونه بوده است که طرف غربی اجازه بازجویی از دانشمندان ما را مطرح کرده است .
دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ترک میز مذاکرات در صورت عدم بازبینی مراکز نظامی گفت: طرف غربی و آمریکایی کمتر از ما نیازمند مذاکرات نیست و حل مشکلات اقتصادی کشور تنها به تحریم ها مربوط نمی‌شود و قبل از آن به داخل نظام و مشکلات اقتصادی داخل کشور باز می‌گردد. ملت ما همانطور که قبلا در چالشها به زانو در نیامدند باز هم اقتدار ملی را نشان خواهند داد.
وی در پایان با تاکید بر این موضوع که غرب و آمریکا به بهانه مذاکرات قصد جاسوسی از مراکز حساس کشور را دارد تا در فرصت مناسب ضربه خود را بزند، گفت: مطرح کردن ترک میز مذاکره از طرف آمریکا صرفا برای گرفتن امتیازات بیشتر است و طرف غربی و آمریکایی به این مذاکرات به شدت نیازمند است.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=47

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.