• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه به علی مطهری:

چرا در دفاع از دیگر سخنرانی های لغو شده دست به قلم نشدید؟/به جای طرح موضوعات انحرافی برای رفع مشکلات اصلی مردم تلاش کنید

  • کد خبر : 4335
  • 01 آذر 1395 - 16:00
چرا در دفاع از دیگر سخنرانی های لغو شده دست به قلم نشدید؟/به جای طرح موضوعات انحرافی برای رفع مشکلات اصلی مردم تلاش کنید

 دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه به علی مطهری نوشت:چگونه ممکن است، نائب رئیس محترم مجلس به دنبال اصلاح حقیقی باشد، در حالیکه در اعتراض به لغو سخنرانی خود آن هم به دلیلی که هنوز برای خودش مشخص نیست، فریاد می زند؛ اما در مقابل اقدامات مشابه صورت گرفته با دیگران […]

 دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه به علی مطهری نوشت:چگونه ممکن است، نائب رئیس محترم مجلس به دنبال اصلاح حقیقی باشد، در حالیکه در اعتراض به لغو سخنرانی خود آن هم به دلیلی که هنوز برای خودش مشخص نیست، فریاد می زند؛ اما در مقابل اقدامات مشابه صورت گرفته با دیگران سکوت اختیار می کند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان مستقل متن نامه پیام مرادی، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی مطهری

نماینده ی محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

در پی عصبانیت کم نظیر جناب‌عالی از لغو یک سخنرانی و تهدید مراجع قانونی به استفاده از جایگاه نمایندگی مجلس برای انتقام از مخالفین سیاسی خود، لازم دیدم چند نکته را یادآوری نمایم. امیدوارم، ضمن حفظ شجاعت و صراحت خود، رسم جوانمردی و انصاف در دنیای سیاست را نیز بیاموزید.

در تهدید نامه ای که با عصبانیت تمام نوشته اید، به راحتی و بدون داشتن ادله ی کافی از مخالفان سیاسی و فکری خود انتقام گرفته و به آنان کنایه می زنید. آقای مطهری تا آنجا که به خاطر دارم پیش از این نیز در مورد لغو یکی از سخنرانی های خود دست به قلم شدید و با استناد به آنچه «خبرهای متعدد و متواتر» نامیده بودید، لغو همایش «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» را به مخالفین سیاسی خود نسبت دادید ولی در نهایت آنچه برایتان باقی ماند، شرمندگی بود و مجبور به عذرخواهی شدید! اصلا دلم نمی خواهد به فرزند شهید مطهری یادآوری نمایم که استناد به «اخبار متعدد و به حد تواتر» در جمهوری اسلامی حتی در حد قائم مقامی رهبری نیز سابقه دارد! امیدوارم در راستای سیاست ورزی اسلامی اینگونه قضاوت کردن را کنار بگذارید.

آقای مطهری!

به خاطر می آورید که در جایگاه نائب رئیسی مجلس به درستی از ادامه ی نطق نماینده ای که دفاع از مردم را با دفاع از خود و خانواده اش اشتباه گرفته بود، جلوگیری کردید؛ اما گویا این روزها به گونه ای این منش تحسین برانگیز را از یاد برده اید که در واکنش به لغو برنامه ی سخنرانی خود به جایگاه قانونی نمایندگی مردم استناد کرده و حتی فراتر از آن به نمایندگی از کل مجلس مخاطب خود را تهدید می کنید!

با تمام احترامی که برای شما قائلم، اعتقاد دارم آنچه نوشته اید تلاش برای اصلاح یک روند اشتباه در کشور نیست و کاملا یک واکنش سیاسی است! پاسخی برای این سوال ندارم که چگونه ممکن است، نائب رئیس محترم مجلس به دنبال اصلاح حقیقی باشد، در حالیکه در اعتراض به لغو سخنرانی خود آن هم به دلیلی که هنوز برای خودش مشخص نیست، فریاد می زند؛ اما در مقابل اقدامات مشابه صورت گرفته با دیگران سکوت اختیار می کند! به پیوست این نامه سندی را ارسال می کنم که در وزارت خانه ی دولت تدبیر و امید با شجاعت تمام حضور یک سخنران انقلابی را خلاف سیاست های دولت دانسته و از آن جلوگیری می کنند! چرا آن زمان آقای مطهری دست به قلم نشده و اینگونه از محدود کردن آزادی بیان برافروخته نشدند؟ چگونه این دوگانه را باور کنیم در حالیکه به یاد نمی آورم پس از لغو سخنرانی تعدادی از نمایندگان و سخنرانان سیاسی انقلابی در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، امیرکبیر، علامه، آزاد اراک، قم، اصفهان و دیگر دانشگاه های کشور این‌گونه فریاد تظلم خواهی سرداده باشید؟ چگونه است که در دفاع از خود لازم باشد «مشکل عدم رزرو مناسب سالن» را هم مخالفت سیاسی تفسیر نموده، اما در موارد مشابه سکوت اختیار می کنید؟ توصیه می کنم اگر روزی قصد نمودید از جایگاه قانونی مجلس برای دفاع از خود استفاده کنید، تریبون خود را هم قطع نموده و پس از کسب اطلاع از واقعیت‌ها منصفانه و در راستای منافع ملی اقدام نمایید .

جناب آقای دکتر مطهری

در پایان ضمن ستایش شجاعت جناب‌عالی که از لوازم نمایندگی مردم شریف ایران است، یادآور می شوم که عمل‌گرایی و نتیجه‌گرایی بیش از اندازه، آسیبی است که می تواند مرز های اخلاص و انصاف را شکسته و کسب محبوبیت و دیده شدن را به مهم ترین اصل سیاست ورزی تبدیل نماید. توصیه می کنم با تکیه بر اصول انقلاب اسلامی در مسیر اصلاح روند‌ها و ساختار‌ها گام برداشته و با یادآوری مشکل اصلی کشور از جمله وضعیت کنونی اقتصاد کشور و نیز فساد اقتصادی و اداری، از طرح موضوعات انحرافی خودداری نموده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنید. امیدوارم این مرقومه را از روی خیرخواهی بخوانید و بدانید دانشجویان انقلابی و مستقل عهد بسته اند که در مقابل بی احترامی به قانون و نیز بی انصافی و بی توجهی به مشکلات اساسی کشور سکوت نکنند چرا که معتقدند در این شرایط بیشترین بهره‌برداری از طرح رسانه ای این چنین اتفاقات و واکنش ها، برای کسانی است که این روزها پاسخی برای ناکارآمدی، مشکلات اقتصادی موجود ندارند. امیدواریم حضرت‌عالی با درک این واقعیت‌ها از طرح موضوعات کم اهمیت خودداری نموده و منافع ملی را زودتر و بیشتر از مطالبات جناحی و شخصی پیگیری نمایید .

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=4335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.