• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
خوش چهره در جهاد اکبر:

هرچه قیمت نفت بالاتر برود فساد اقتصادی بیشتر می شود.

  • کد خبر : 5250
  • 13 بهمن 1395 - 10:46
هرچه قیمت نفت بالاتر برود فساد اقتصادی بیشتر می شود.

محمد خوش چهره نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سه شنبه شب در جمع دانشجویان حاضر در پانزدهمین اردوی آموزشی – تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس پیرامون چالش های پیش روی اقتصاد ایران به سخنرانی پرداخت. خوش چهره در ابتدا با بیان اینکه امام(ره) می فرمودند که […]

محمد خوش چهره نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سه شنبه شب در جمع دانشجویان حاضر در پانزدهمین اردوی آموزشی – تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس پیرامون چالش های پیش روی اقتصاد ایران به سخنرانی پرداخت.

خوش چهره در ابتدا با بیان اینکه امام(ره) می فرمودند که قدر این انقلاب را بدانید که اگر این انقلاب پیروز نشده بود ما در مبارزه و زندان بودیم، گفت: در دوران مبارزات هیچکس باور نمی کرد که رژیم شاه ساقط شود و نتیجه مبارزه را سقوط شاه نمی دانست، اما این مبارزات، نظام شاهنشاهی ساقط کرد.

استاد دانشگاه تهران با گرامیداشت روز ۱۲ بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی به کشور گفت: ۱۲ بهمن جوشش زمینه های فطرت الهی بود و یادآوری دهه فجر یادآوری اراده خداوند است.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب شعارهای حوزه اقتصادی نیز متحول شد، اظهار داشت: نیازهای اساسی مردم بسیار مورد توجه بود و کمیته انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد انقلابی شکل گرفت.

خوش چهره ادامه داد: دومین نهاد انقلابی که در راستای تامین نیازهای مردم ایجاد شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ بود که بعدها دولت ها موظف شدند که ماهیانه ۳۰ هزار تومن وام بدهند و ۲۷۸۰۰۰ واحد مسکونی ساختند.

نماینده اسبق مجلس با انتقاد از وابستگی اقتصاد کشور به نفت ابراز داشت: وابستگی شدید دولت ها به نفت باعث شد متعاقبا اقتصاد نیز به نفت وابسته شود و به زعم بنده در این مساله به مقام معظم رهبری جفا شد.

خوش چهره با اشاره به این نکته که نباید به درآمد نفتی اتکا داشته باشیم، گفت: نیازهای اساسی کشور از نظر امام(ره) مسکن، اقتصادی شکوفا مبتنی بر تولید ملی بود. وی ادامه داد: تولید ملی که در سه بخش اساسی وجود دارد، شامل صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات است، بنابراین طراحی اقتصادی متکی به تولید ملی شد.

وی با بیان اینکه رفاه ملی ریشه در درآمد ملی دارد گفت: ترامپ با شعار رفاه ملی حرف خود را می زند و ماموریت آن ارتقا سطح رفاه یا بهبود عمومی سطح زندگی است.

خوش چهره نیازهای اساسی را شامل، مسکن، خوراک، پوشاک و بهداشت و آموزش دانست و افزود: یکی از موضوعاتی که سطح رفاه را بالا می برد تکنولوژی است. در کشور های صنعتی چون تحولات تکنولوژی داریم رفاه بالا می رود و بنابراین رفاه دائما درگیر تکنولوژی است. وی افزود: یکی از اشکالات اقتصاد ما این است که هرچه قدر به جلو می رویم درآمد ما بیشتر به نفت وابسته می شود و دشمن نیز از آن سواستفاده کرده و ما را تحت فشار قرار داده است.

این استاد اقتصاد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع موانع تولید ملی گفت: کارکرد اکثر دولت ها بعد از انقلاب به خام فروشی نفت وابسته است. وی ادامه داد: هرچه قیمت نفت بالاتر برود فساد اقتصادی بیشتر می شود.

وی در پایان تصریح کرد: اگر اقتصاد متکی به تولید ملی نباشد در آن انحرافاتی پیش می آید و راه حل آن اقتصاد مقاومتی است.

برای دیدن گالری تصاویر ابنجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.