• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
واکنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به سخنان روحانی:

نمی‌شود از «پیشرفت علمی» سخن گفت و «کند شدن سرعت علم هسته‌ای» را اخلاقی خواند

  • کد خبر : 6943
  • 16 مهر 1396 - 19:50
نمی‌شود از «پیشرفت علمی» سخن گفت و «کند شدن سرعت علم هسته‌ای» را اخلاقی خواند

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد؛ یکی از این موضوعات، مسئله برجام و موفقیت و پیروزی اخلاقی ایران از نگاه آقای روحانی بود. سعید توانا راد، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اما در واکنش به این بخش از […]

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد؛ یکی از این موضوعات، مسئله برجام و موفقیت و پیروزی اخلاقی ایران از نگاه آقای روحانی بود.

سعید توانا راد، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اما در واکنش به این بخش از سخنان رئیس جمهور گفت: اتفاقی که امروز در خصوص برجام در حال وقوع است، در واقع خط بطلانی است بر تئوری نگاه برو‌ن‌زایی که دولت آقای روحانی در حوزه‌ی سیاست خارجی دنبال می‌کردند. قطع به یقین مواضع رئیس جمهور در دانشگاه تهران، نه تنها سیاستمدارانه نبود، بلکه از حداقل فاکتورهای عقلی و منطقی به دور بود. این‌که برجام برای ما پیروزی اخلاقی بود یعنی چه؟ یعنی پیش از برجام و زمانی که غنی سازی ۲۰ درصدی و پیشرفت‌های شگرف هسته‌ای داشتیم، کار غیراخلاقی می‌کردیم؟

توانا در ادامه با اشاره به اینکه صحبت‌های روحانی حقیقتاً پر از نقاط ابهام و تناقض بود، تصریح کرد: از یک طرف پیشرفت‌های کشور را مرهون پیشرفت‌های علمی معرفی کردند و از طرف دیگر، به کندشدن سرعت رشد کشور در علم هسته‌ای گفتند پیروزی اخلاقی!

این فعال دانشجویی ابراز عقیده کرد: از یک طرف بر قانون و آزادی اندیشه و بیان تأکید کردند و از طرف دیگر، به دانشجویان تریبونی برای مطرح نمودن خواسته‌ها و انتقاداتشان ندادند! ترکیب جمعیت داخل سالن را بررسی بفرمایید، چند درصد جمعیت حاضر دانشجو بودند؟ چگونه آقای رئیس جمهور مدعی اهمیت به ساحت علم و دانشگاه هستند در صورتی که خلاف قانون عمل کرده‌اند و همچنان وزیر علوم را معرفی نکرده‌اند؟

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین با طرح این سوال که چگونه از تشویق منتقدان سخن می‌گویند و سعی بر تطهیر قانون شکنان و باغیان نظام در سال ۸۸ دارند؟ خاطرنشان کرد: مگر نفرمودند نباید کسی را به خاطر گرم کردن تنور انتخابات مورد عتاب قرار داد؟ پس چرا به حدود ۴۰ درصد از مردم گفتند خشونت طلب؟ دانشجویان منتقد با دیدن این تناقضات و بی‌صداقتی‌های آشکار، قطعاً اعتماد خود به ایشان و مسئولین را از دست خواهند داد و این چهره با ادامه‌ی این رفتارها، دیگر قابل بازسازی نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.