• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

غرب در تصویرسازی واقعی از غیرواقعیت‌ها بسیار متبحرانه عمل می‌کند

  • کد خبر : 1281
  • 30 آبان 1394 - 3:31
غرب در تصویرسازی واقعی از غیرواقعیت‌ها بسیار متبحرانه عمل می‌کند

عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: مرزبندی با کفار در قرآن به صورت صریح ذکر شده است. وی ادامه داد: شهید مطهری در مورد ارتباط با غیرمسلمان‌ها قائل به دسته‌بندی و آنها را به کفار اسلام‌ستیز و کفاری که سر ستیز ندارند تقسیم می‌کند. رئیس سابق صدا و سیما با […]

عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: مرزبندی با کفار در قرآن به صورت صریح ذکر شده است.

وی ادامه داد: شهید مطهری در مورد ارتباط با غیرمسلمان‌ها قائل به دسته‌بندی و آنها را به کفار اسلام‌ستیز و کفاری که سر ستیز ندارند تقسیم می‌کند.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به برقراری ارتباط با آمریکا عنوان کرد: در زمینه مذاکره با آمریکا چه موافقین و چه مخالفین به دشمن بودن آمریکا اذعان دارند و خود رئیس‌ جمهور هم در جلسات خصوصی و عمومی این مطلب را بیان کرده است.

وی گفت: غرب در تصویرسازی واقعی از غیرواقعیت‌ها بسیار متبحرانه عمل می‌کند و با این تصویرسازی‌ها هویت، باور و ارزش‌های ما را هدف قرار داده است.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به انتقادی که از قدم زدن آقای ظریف با وزیرخارجه آمریکا به وجود آمد، ادامه داد: انتقادات نه صرفاً به خاطر یک قدم زدن، بلکه به دلیل عکس‌ها و بمباران خبری رسانه‌های غربی که در آن ایران و آمریکا را به عنوان نمایندگان استضعاف و استکبار طوری نشان می‌داد که با هم خوش و بش می‌کنند و طوری القا می‌کردند که بسیاری از کسانی که الگوی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند دلسرد شوند.

وی با ذکر خاطره‌ای افزود: دوستی داشتم که در اوایل انقلاب طرفدار تفکرات مارکسیست و از حامیان شوروی بود و در این مسیر شکنجه و زندانی‌های زیادی کشیده و سختی‌های زیادی تحمل کرده بود، اما پس از مدتی که او را دیدم، وی از تفکراتش برگشته بود و دلیلش را این طور بیان کرد که وقتی از تلویزیون ایران دیدم که نخست‌وزیر وقت شوروی با شاه ایران بر سر یک سفره نشسته است و با هم بگو و بخند دارند، متوجه شدم تمام این سختی‌ها بدون نتیجه بوده است.

وی ادامه داد: این بدان معناست که یک تصویر و یک فیلم کوتاه می تواند چنین تأثیری بگذارد و شما امروزه هم که امکانات بیشتر شده، تصویرسازی‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌گیرد.

ضرغامی ادامه داد: در دولت فعلی بارها در جلسات مختلف گفتم که شما عملکردتان مشخص و برای ما قابل قبول است اما تصویری که شبکه‌های غربی از شما نشان می‌دهند از مکان نشستن و استقرار دوربین‌ها گرفته تا عینکی که وزیر خارجه آمریکا استفاده می‌کند تصویرسازی شده و تصویر دیگری را از شما نشان می‌دهند.

وی با اشاره به بمب‌گذاری‌های فرانسه ادامه داد: داعش مانند هیولایی چند تکه است که غرب آن را ساخته و حالا گریبان خودش را گرفته است و الان هم نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

ضرغامی تصریح کرد: این مطلب را خودشان در شبکه‌های ماهواره‌ای تحلیل می‌کنند و به آن اذعان دارند و می‌گویند نمی‌توان با موشک و حملات هوایی داعش را از بین برد چرا که بسیاری از مردم بیگناه نیز کشته می‌شوند و راه‌حل حمله زمینی است اما حمله نظامی برای آنها هزینه بسیاری دارد و حاضر به این کار نیستند و می‌گویند باید نیروهای بومی آنجا حمله نظامی کند و هزینه را به مردم مسلمان تحمیل می‌کنند.

وی رگ حیاتی داعش را در دستان ترکیه و عربستان دانست و گفت: اگر کشورهای غربی بخواهند می‌تواند رگ حیات داعش را قطع کنند، در زمانی که ما تحریم بودیم بشکه‌های نفتی که توسط هر شرکت خارجی در روی آب خریداری می‌شد را رهگیری و با آن شرکت‌ها برخورد می‌کردند اما حالا جلوی فروش نفت توسط داعش را نمی‌گیرند.

رئیس سابق صدا و سیما داعش را متشکل از سه گروه خواند و توضیح داد: دسته اول مزدوران آدمکش حرفه‌ای هستند که از همه جای دنیا به ویژه از اروپا به سوریه رفته‌اند و در قبال پول انسان می‌کشند.

وی ادامه داد: دسته دیگر انسان‌های دچار بیماری روحی و روانی و سادیسم هستند که در سوریه با انجام اعمال خشن خودشان را تخلیه می‌کنند.

ضرغامی افزود: دسته سوم جوانان مسلمان به ظاهر انقلابی هستند که فریب خورده‌اند و تصور می‌کنند که در مقابله با استکبار می‌جنگند.

وی جهاد نکاح را راه‌حل مشکلات جنسی تروریست‌ها خواند و اضافه کرد: اهل سنت به شدت با ازدواج موقت مخالفند و آن را گناه کبیره می‌دانند و این جهاد نکاح به هیچ عنوان با منطق اهل سنت تطابق ندارد مطرح شدن شدن اسلام رحمانی و تعویق شدن آن باعث می‌شود کسانی که می‌خواهند با استکبار مقابله کنند و روحیه انقلابی دارند ایران را رها کرده و به جرگه داعش می‌پیوندند.

ضرغامی ادامه داد:‌ این جوانان انقلابی تا آنجا اعتقاد دارند که تا آخرین لحظه و تا آخرین قطره خون مبارزه می‌کنند و این عملیات‌های انتحاری که مشاهده می‌کنید توسط این جوانان انجام می‌گیرد.

رئیس سابق صدا و سیما در جواب سوالی پیرامون اختلاف فدراسیون فوتبال و صدا و سیما توضیح داد: طبق قانون نهادهای دولتی پولی در قبال پخش برنامه‌هایشان نباید دریافت کنند به همین جهت صدا و سیما برای پخش فوتبال‌ نباید پولی بدهد اما بنده در زمانی که مسئولیت داشتم برای کمک به فوتبال مبلغ قابل توجهی را تحت عنوان حق امتیاز پخش فوتبال کمک می‌کردم که پس از تغییرات در صدا و سیما این اتفاق دیگر نمی‌افتد و فدراسیون هم از این جهت ناراحت است.

ضرغامی تأکید کرد: شاید در صدا و سیما تاکتیک‌ها و دعوت از میهمانان تفاوت سلیقه وجود داشته باشد اما صدا و سیما بر اساس سیاست‌های کلان نظام بر اساس راهبردهای مشخصی حرکت می‌کند.

وی همچنین افزود: وقتی مجموعه اجرایی و دولت می‌خواهند مشکلی را حل کنند باید مطمئن باشند از طرف صدا و سیما دور نمی‌خورند و در بحث ثبت‌نام یارانه‌ها ما در همین راستا حرکت کردیم که در زمینه عدم ثبت‌نام یارانه موفق نبودیم.

ضرغامی در پاسخ به سؤالی در زمینه عملکرد صدا و سیما در سال ۸۸ اظهار داشت: قضاوت عجولانه درباره اتفاقات تاریخی صحیح نیست و باید خودمان را در آن شرایط قرار دهیم تا موضع درستی اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: در مصوباتی که پیش از مناظره‌های سال ۸۸ داشتیم تعیین شد که اگر در مناظره‌ها نسبت خلافی به هر یک از آن ۴ نفر داده شد آن شخص می‌تواند به همان اندازه در مقابل دوربین و در همان جایگاه قرار بگیرد و از خود دفاع کند.

رئیس سابق صدا و سیما افزود: تنها کسی که در مناظره‌ها بر علیه او صحبت شد آقای احمدی‌نژاد بود که طبق محاسبات زمانی ما ۱۸ دقیقه فرصت داشت که از خود دفاع کند که البته به او گفتم از این حق صرفنظر کند.

ضرغامی مدنظر قرار دادن علایق طیف‌های مختلف جامعه را یک ضرورت در صدا و سیما دانست و عنوان کرد: عده‌ای معتقدند اصولاً زن نباید در تلویزیون ظاهر نشود و از طرفی عده‌ای هم هستند که توقع دارند فیلم‌های مبتذل از تلویزیون پخش شود و ما هیچ کدام از این دو دسته را نمی‌پسندیم و معتقدیم اکثریت جامعه انسان‌های دین‌مداری هستند که با یک فاصله کمی می‌شود همه آنها را پوشش داد و ما برنامه‌هایمان را بر اساس این اصل تهیه می‌کنیم.

این برنامه به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان تحکیم وحدت علوم پزشکی در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. Heck yeah this is exlacty what I needed.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.