• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
11
بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون وقایع تروریستی اخیر

روزه‌ی سکوت را بشکنید‌!

  • کد خبر : 16376
  • 28 آبان 1401 - 11:56
روزه‌ی سکوت را بشکنید‌!
حجت تمام شده است، با متعرضان به جان و مال مردم برخورد جدی شود.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

در آغازین روزهای وقوع قانون‌شکنی و بی‌حرمتی در دانشگاه‌ها و از همان ابتدای شکل‌گیری اغتشاشات خیابانی انتظار می‌رفت خواص نظام در شرایط مه‌آلود فتنه انگیزی رسانه‌های خارجی، با اتخاذ مواضع درست و روشن، به افکار عمومی جهتی صحیح ببخشند‌. سکوت و انفعال برخی چهره‌های خواص جمهوری اسلامی، مقامات مسئول، سردمداران احزاب سیاسی‌، چهره‌های حوزه و دانشگاه موجب جان گرفتن بیش از پیش شایعات گردید. سال‌ها حضور آقایان در جایگا‌ه‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران آیا این تکلیف را برای ایشان ایجاد نمی‌کرد تا در چنین شرایطی، هزینه‌‌ی آگاهی و راهنمایی مردم را پرداخت کنند؟

 

از دیگر سو اظهارنظرهای نسنجیده و مغرضانه برخی دیگر از آنان، بر آتش فتنه دمید. بسیاری از اظهارنظرهایی که تا پیش از انتشار اسناد و مدارک مشخص در خصوص نحوه‌ی فوت مهسا امینی صورت گرفت، خود نشان‌دهنده‌ی برخورد عاطفی و جوزده‌ی برخی سیاسیون با مسائل اساسی کشور است.‌

 

توقع می‌رفت رجال سیاسی کشور بیش از دعواهای کلیشه‌ای حزبی و گروهی، خط قرمزی به نام منافع ملی داشته باشند و در کنش‌های به اصطلاح اصلاح گرایانه‌ای که اکنون عامل خرابی‌ها شده است، با عقلانیت و درایت بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

 

دریغا، که سکوت و انفعال برخی و مواضع نسنجیده‌، بدون مدرک و متزلزل برخی دیگر، اکنون مولد وضعیتی به غایت مطلوب دشمنان ملت ایران است.

 

گویا باید شاهد شهادت هموطنانمان از جمله کودکان بیگناه، مردم عادی و سربازان حافظ امنیت می‌بودیم تا بالاخره در روزهای اخیر تعداد محدودی از آقایان تصمیم بر صحبت بگیرند و روزه‌ی سکوت خویش را بشکنند‌. اکنون از تمام چهره‌های جریان‌ساز جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی سیاست، حوزه و دانشگاه توقع داریم با اتخاذ مواضع روشن ‌و‌ سریع، وحدت و انسجام ملت ایران را نشان دهند، مانع دخالت عناصر بیگانه گردند‌ و بیش از این خود را در شهادت فرزندان این سرزمین شریک نگردانند.

 

این روزها آنچه مورد هدف اغتشاشگران است، صرفا اموال دولتی و برخورد با نظامیان نیست. خون‌های ریخته شده از مردم و اموال از دست رفته‌ی آنان این وظیفه را بر حکومت واجب می کند که با برخورد جدی و محکم از مال و جان ملت دفاع کند.

 

شهادت مظلومانه‌ی فرزندان این سرزمین در لباس نیروهای مدافع نظم و امنیت، حجت را برای مواجهه‌ی جدی با اغتشاشات خیابانی تمام می‌کند؛ این نحوه برخورد با نیروی انتظامی به عنوان عامل حفظ شالوده‌ی امنیت جامعه، در هیچ کشوری از جهان پذیرفته شده نیست. هیچ آرمان و ارزش والایی در جامعه محقق نمی‌شود مگر در بستر امنیت؛ پس به پاسداری از آرمان‌ آزادی، عدالت و جمهوریت و برای خون هموطنانی که از دست داده‌ایم، درخواست برخورد جدی با متعرضان به جان و مال ملت ایران را داریم.‌

 

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=16376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.