• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

خطر خود تحریمی

  • کد خبر : 3626
  • 17 شهریور 1395 - 12:54
خطر خود تحریمی

بر اساس گزارش ها، دولت ایران پذیرفته که اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را، در داخل ایران هم تحریم کند. در پی این، بانک‌های سپه و ملت ارائه خدمات به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران را محدود کرده‌اند. ثمره ی جدید برجام امروز در کشور آثار خودتحریمی هاست، یکی از جدی ترین اثرات […]

بر اساس گزارش ها، دولت ایران پذیرفته که اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را، در داخل ایران هم تحریم کند. در پی این، بانک‌های سپه و ملت ارائه خدمات به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران را محدود کرده‌اند.
ثمره ی جدید برجام امروز در کشور آثار خودتحریمی هاست، یکی از جدی ترین اثرات قرارداد FATF در نظام پولی و بانکی در ایران همین مبادلات ارزی بین المللی و سویفت است که طی چند مرحله با تعهدات مطرح شده می تواند نبض این تبادلات و ارائه خدمات را از کار بیندازد.
یکی از دلایل نگرانی‌های آنها این بود که به رغم رفع تحریم‌ها، همچنان اشخاص و نهادهایی در ایران تحریم هستند و نظام بانکی این کشور به داشتن مشکل پولشویی متهم می‌شود، به این ترتیب طرف خارجی ممکن است وارد معاملاتی شود که در نهایت برایش جریمه‌های سنگینی به دنبال داشته باشد.
بنابراین بعد از خسارات سنگین برجام بر نظام مالی کشور و وضعیت آحاد جامعه، در توافق با FATF این بار خودمان از داخل به ساختار و چارچوب اقتصادی خود ضربه زدیم و نتایج آن همان دو سند بانک هایی است که در ارائه خدمات کارسازی ارزی و بین المللی عذر خود را اعلام کردند.
معمولا در چنین شرایطی در توافق با FATF همان چیزی را رقم زدیم که اتحادیه مشترک و دادگاه عمومی اروپا و سازمان ملل می خواستند،تحریم و تخریب سازمان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که نامشان در لیست سیاه تحریم طرف های خارجی است.
.
بعد طوفان جز کفی در کیسه ی امواج نیست
شاه ماهی های این دریا ببین در تور کیست!

علی تولایی، عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.