• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
16
سعیدتواناراد در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک از ۵ اتحادیه دانشجویی و قوه قضائیه در نشست با آیت‌الله لاریجانی

  • کد خبر : 7908
  • 22 آذر 1396 - 19:11
پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای مشترک از ۵ اتحادیه دانشجویی و قوه قضائیه در نشست با آیت‌الله لاریجانی

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص نشست نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی با رئیس قوه قضائیه گفت: در این دیدار مسائل بسیار مهمی توسط دانشجویان و آیت الله لاریجانی مطرح شد، یکی از مسائلی که نماینده این اتحادیه مطرح کرد بحث اهمیت […]

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در خصوص نشست نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی با رئیس قوه قضائیه گفت: در این دیدار مسائل بسیار مهمی توسط دانشجویان و آیت الله لاریجانی مطرح شد، یکی از مسائلی که نماینده این اتحادیه مطرح کرد بحث اهمیت قوه قضاییه در نگاه رهبری و تفاوت آن با یک وزارتخانه و همچنین ارتباط مستقیم آن با کارآمدی نظام بود.

وی ادامه داد: در این نشست تاکید کردیم که رویکرد ما در قبال قوه قضاییه تعاملی است نه نقابلی. همچنین گفتیم که متاسفانه قوه قضاییه امروز درگیر پدیده‌ای به نام مدیران پارکینگی است، مدیرانی که با مردم در ارتباط نیستند و مشاوره غلط می‌دهند و از پارکینگ قوه قضاییه تا پارکنیگ منزل خود با اتومبیل‌های شیشه دودی حرکت می‌کنند و از احوالات مردم بی‌خبر هستند.

تواناراد ادامه داد: برای حل مشکلات هم پیشنهاد دادیم که کمیته‌ای مشترک متشکل از ۵ اتحادیه دانشجویی و قوه قضاییه تشکیل شود و به صورت ماهانه جلساتی برگزار کنند و ارتباط مستمری داشته باشند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در این نشست پرسیدیم که آیا با مسئولان خاطی در زمانی که مسئولیت دارند هم برخوردی می‌شود یا خیر، مصداق آن هم همین دوستان رئیس‌جمهور سابق و برخی از اطرایفان رئیس جمهور فعلی است، و گفتیم اگر برخورد می‌شود چرا برای جامعه شفاف‌سازی نمی‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: یکی از نکات مهم دیگری که مطرح کردیم این بود که گفتیم برای ما که در سطح دانشگاه و در جامعه فعالیت داریم به نظر می‌رسد میزان مقبولیت قوه قضاییه در بین مردم جامعه پایین آمده و مردم شرایط لازم برای پذیرش بسیاری از موارد غلط و نادرستی که در رسانه‌های معاند مطرح می‌شود را دارند، برای همین خواستیم تا در این رابطه برنامه ریزی شود.

تواناراد ادامه داد: در حوزه پیشگیری از جرایم و نظارت بر ضابطین هم گفتیم به نظر ما این حوزه به نقطه مطلوب نرسیده و نیاز به کار بیشتری دارد.

وی گفت:  همچنین پیشنهاد دادیم که در ادبیات مسئولان قوه قضاییه بحث اصول قانون اساسی به طور جدی وارد شود و مانند بخشی از جریان غیرانقلابی و ضدانقلاب که سعی می‌کنند براساس قانون اساسی به مسائل ورود کنند این اتفاق در ادبیات مسئولین قوه قضاییه نیز رخ دهد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در این جلسه یکی از نکات دیگری که مطرح کردیم این بود که برون‌دهی رسانه‌ای قوه قضاییه و برخی مسئولان سطح بالای این قوه بوی سیاسی و حمایت از یکسری افراد و حمله به یک طیف سیاسی خاص دارد این فضا نباید وجود داشته باشد و آنها باید ادبیات اجتماعی‌تری در اظهارنظرهای خود داشته باشند.

تواناراد اظهار داشت: بحث حقوق شهروندی هم یکی از مواردی بود که به آن پرداختیم و گفتیم که این بحث قبل از این دولت در قوه قضائیه مطرح شده بود ولی چرا قوه قضاییه  نتوانست استفاده رسانه‌ای درستی از آن داشته باشد در صورتی که خودش اول از همه این بحث را مطرح کرده بود.

وی گفت: حتی آقای لاریجانی می‌گفت این موضوع قانون شده و در حال اجرا است. با این حال پرسیدیم که پس چرا باید بهره‌برداری سیاسیون را یک جریان دیگری ببرد. جریانی که با قوه قضاییه هم مشکل دارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: یکی از نکات دیگر که به آن اشاره کردیم این بود که گفتیم توان رسانه‌ای قوه قضائیه خیلی پائین است و چرا از دانشجویان و افراد جوان و خوش‌فکر در حوزه رسانه در قوه قضاییه استفاده نمی‌شود.

وی گفت: رسانه امروز پاشنه آشین قوه قضاییه شده است، ما می دانیم رئیس قوه قضاییه سرکشی زیادی به زندان‌ها و نهادهای تحت نظارت خود دارد. ولی چرا اینها رسانه‌ای نمی‌شود.

تواناراد اضافه کرد: یکی از راهکارهای ما برای رسیدگی سریع تر به پرونده‌های قضایی این بود که دفاتر خدمات الکترونیکی را به استفاده از مشاور قضایی با تخفیف مناسب مجهز کنیم که راهکارها را به مردم بگویند تا کارهای مردم در قوه قضاییه طول نکشد.

وی گفت: همچنین در این جلسه پرسیدیم که وضعیت رسیدیگی به بحث حقوق‌های نجومی در قوه قضاییه به چه صورت بوده و چه برخوردی با متخلفان شده است و اینکه  آیا کمیته ۴ نفره و متوقف شدن کار آنها حقیقت دارد؟ آقای لاریجانی در این رابطه گفت بحث مشکل قانونی حقوق‌های نجومی از دولت قبل بوده و در این دولت هم ادامه پیدا کرده است ولی به خاطر سوء استفاده از قانون اشتباه باز داریم با اینها برخورد می‌کنیم و اخیرا هم حکم ۱۶ نفر صادر شده است.

تواناراد ادامه داد: یکی از مسائل دیگری که مطرح کریدم رسیدگی به تخلفات مسئولان دولتی در انتخابات ۹۶ بود، که آیت‌الله لاریجانی گفت در این رابطه اقدامات لازم صورت گرفت و بررسی‌های لازم انجام شده است که در خصوص استانداران و فرمانداران قوه قضائیه به صورت جدی برخورد کرده است.

تواناراد تصریح کرد: همچنین در این جلسه از قوه قضائیه برای برخورد با دانه درشت ها تشکر کردیم و این اتحادیه از هر برخورد قاطع از برخورد با متخلفان و ورود این قوه به بحث موسسات مالی اعلام حمایت کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل دیگر این بود که چرا با معاون رئیس جمهور در خصوص اظهاراتی که در زمان زلزله داشت و با تخریب مسکن مهر باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی بسیاری از مردم شد، پیگیری قضایی نشده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: آخرین مسئله‌ای که در این جلسه مطرح کردیم در رابطه با دعواهای لفظی رئیس قوه قضائیه با رئیس  جمهور هم پرسیدم که آیت الله لاریجانی گفت، ما نباید دولت را تخریب کنیم، هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و ما با دولت برای خدمت به مردم همراهی داریم.

ور در خاتمه گفت: آیت الله لاریجانی در این دیدار که حدود ۸ ساعت طول کشید با حوصله به سخنان دانشجویان گوش داد، بحث‌های مختلف و محکمی مطرح شد؛ این جلسه خیلی مسائل را برای جنبش دانشجویی مشخص کرد که بابت برگزاری چنین جلسه‌ای از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم. آیت الله لارزیجانی خیلی ژدرانه و بزرگوارانه با انتقادات برخورد کرد، مسئولان دیگری که فقط پز آزاداندیشی می دهند باید یاد بگیرند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.