• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
بیانیه مشترک بسیج و اتحادیه‌های دانشجویی پیرامون محکومیت رژیم صهیونیستی

حتی اگر به تنهایی صحبت کنیم، سکوت نخواهیم کرد

  • کد خبر : 17864
  • 05 فروردین 1403 - 20:27
حتی اگر به تنهایی صحبت کنیم، سکوت نخواهیم کرد
بیانیه مشترک بسیج و اتحادیه‌های دانشجویی در راستای محکومیت جنایت‌های مستمر رژیم سفاک صهیونیستی در غزه

اللهم وَفِّقْنَا فِیهِ لِأَنْ نُسَالِمَ مَنْ عَادَانَا حَاشَى مَنْ عُودِیَ فِیکَ وَ لَکَ ، فَإِنَّهُ الْعَدُوُّ الَّذِی لَا نُوَالِیهِ، وَ الْحِزْبُ الَّذِی لَا نُصَافِیهِ.

 

پروردگارا در این ماه از تو می‌خواهیم که توفیق دهی ما را که با همه دشمنان خود سلم و مدارا پیشه کنیم.

مگر آن دشمنی که من در راه تو و برای تو با او دشمنی کردم، همانا او دشمنی است که هرگز با او دوستی نکنیم…

دعای ۴۴ صحیفه سجادیه

 

اکنون بیش از ۱۶۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و تعداد شهدا به بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر رسیده. شهدایی که عمده‌ی آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. رفته رفته هرچه می‌گذرد، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شکل تازه‌تری پیدا می‌کند؛ اعدام‌های میدانی و به آتش کشیدن خانه‌های فلسطینیان، محاصره آنان بدون هرگونه دسترسی به آب، غذا و دارو، تخلیه اجباری خانه‌ها زیر باران گلوله و موشک، حمله به زیر ساخت‌های غیر نظامی، محاصره بیمارستان الشفا و … به طور کلی هر آنچه که به عنوان یک رفتار فاجعه‌آمیز انسانی توصیف می‌شود، در حملات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم غزه انجام می‌گیرد.

اکنون یک رژیم غاصب برای جبران شکست خفت بار سیاست‌های خود در فلسطین بر تمام ارزش‌های انسانی خط بطلان می‌کشد و آن‌ها را یکی از پس از دیگری لگدمال می‌کند. اسفا که چنین رژیمی با چنین رفتارهایی که دیگر بر هیچکس پوشیده نیست مورد تایید و حمایت کشورهای مدعی تمدن قرار می‌گیرد و فریاد کودکان بی‌گناه، تشنه و گرسنه، مجروح و زخم خورده به جایی نمی‌رسد!

این صحنه درگیری که نشانگر ماهیت آپارتایدی رژیم سفاک صهیونسیتی است بیش از ۷۰ سال است که با جنایت‌های غیرقابل باور و نگران‌کننده‌ای همراه بوده که امروز به حد اعلای خود رسیده و شاید پس از گذشت این مدت و ارتکاب انواع و اقسام جنایت برابر دیدگان جهانیان، دیگر نیاز به بیان مصادیق رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونسیتی و مرور صفحه این ۷۰ سال جنایت آنان نباشد.

اما مردم قهرمان و مقاوم فلسطین از آغاز این نبرد تا بدین لحظه با تحمل تمامی این رنج‌ها همواره نشان داده‌اند که شجاع‌ترین مردم در ایستادگی برای دفاع از حق مسلمشان هستند.

امروز کنشگری درباره مسئله فلسطین برای هر انسانی که تنها فطرتش را در معرض این اتفاقات قرار دهد، امری ضروری به شمار می‌آید. لذا ما جمعی از دانشجویان مسلمان نکاتی را در همین خصوص به تمامی آزادگان جهان به ویژه اقشار ذیل بیان می‌داریم:

 

الف) خطاب به مسلمانان جهان:

در میان مصیبتی بزرگ برای جهان، از جمله برای بسیاری از مسلمانان دست به قلم می‌بریم:

امروز دفاع از آرمان فلسطین و تلاش برای ایجاد همبستگی جهانی برابر رژیم اشغالگر صهیونسیتی بیش از همه وظیفه ملل و مسلمانان جهان محسوب می‌شود. مردم مسلمان که بر اساس تعلیمات اسلامی سابقه دیرینه در حمایت از مظلومان دارند، نمی‌توانند شاهد چنین جنایاتی بوده و سکوت کنند. متاسفانه این فجایع انسانی در غزه مقابل دیدگان جهانیان و به ویژه در میان خواب دولت‌های منطقه و به ویژه دول عالم اسلام در حال ارتکاب است. کشورهایی که نه تنها حاضر کمک به مردم فلسطین نیستند حتی در این بحبوحه در اندیشه منافع مالی خود هستند و هم چنان برای رژیم صهیونیستی ارزاق و انرژی تامین می‌کنند. لذا آنچه که دولت‌های مسلمان وظیفه دارند، قطع کمک سیاسی و تبلیغاتی و تسلیحاتی و کالاهای مصرفی به رژیم صهیونیستی است و به تبع آن آنچه که ملت‌های مسلمان وظیفه دارند، فشار به دولت‌هاست که این وظیفه‌ی بزرگ را انجام بدهند.

یادآوری می‌کنم به مسلمانان جهان این توصیه امام خمینی(ره) را که بیان کردند:« ما تا به اسلام رسول الله برنگردیم مشکلاتمان سر جای خودش هست، نه می‌توانیم قضیه‌ی فلسطین را حلش کنیم و نه سایر جاها را. ملت‌ها باید برگردند به صدر اسلام. اگر حکومت‌ها هم با ملت‌ها برگشتند که اشکالی نیست و اگر برنگشتند، ملت‌ها باید حساب خودشان را از حکومت‌ها جدا کنند…»

 

ب)خطاب به ملت عزیز ایران:

ملت ایران همواره پشتیبان و یاور مظلومان و مستضعفان جهان و در رأس آن فلسطین بوده‌اند و هستند. ملتی که از بدو تاسیس این باور را در ساختار‌های قانونی و در عمل متبلور کرده‌اند. امروز انتظار می‌رود یکایک ملت ایران و به ویژه دانشجویان بیش از پیش انعکاس صحنه‌های مقاومت و جنایت رژیم صهیونسیتی باشند و نگذارند با مرور زمان، این فاجعه انسانی توسط رسانه‌های جهان به باد فراموشی سپرده شود. از همه ما دانشجویان انتظار می‌رود که بر اساس ماهیت ضد استکبار، ضد استعمار و عدالت‌خواه خود در این مسیر، پیشگام باشیم. اگر کسی مدعی جنبش دانشجویی باشد، اما دغدغه فلسطین را نداشته باشد، صادق نیست. دست جنبش دانشجویی نمی‌تواند در دست کسانی باشد که در فلسطین قتل عام می‌کنند.

 

ج)خطاب به ملت قهرمان و مظلوم فلسطین:

بیش از ۷۰ سال مقاومت در برابر جرثومه فسادی همچون رژیم صهیونسیتی و ایستادگی جانانه برای باز پس‌گیری حق مسلم خود و تسلیم نشدن در برابر ظالم درس بزرگی برای همه ملت‌ها خواهد بود.

تاریخ اثبات کرده که جنایت های متعدد رژیم صهیونسیتی و جبهه استکبار، خللی در عزم و اراده شما در مسیر پیروزی نهایی ایجاد نکرده و نخواهد کرد و ما معتقدیم همین ایستادگی به زودی به پیروزی شما منجر خواهد شد ان شاءالله.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=17864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.