• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
محمدرضا گلرومفرد در نشست «بررسی عملکرد جنبش دانشجویی» مطرح کرد:

تبدیل شدن به پیاده نظام احزاب را فروکاست جنبش دانشجویی می‌دانیم

  • کد خبر : 7166
  • 11 آبان 1396 - 22:54
تبدیل شدن به پیاده نظام احزاب را فروکاست جنبش دانشجویی می‌دانیم

نشست «بررسی عملکرد جنبش دانشجویی در چهار دهه انقلاب اسلامی» در غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و چهار نفر از فعالین دانشجویی به نقد و بررسی عملکرد تشکل‌های دانشجویی پرداختند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،نشست «بررسی عملکرد جنبش دانشجویی در چهار دهه انقلاب اسلامی» همزمان با نمایشگاه مطبوعات در غرفه خبرگزاری آنا برگزار و با استقبال مخاطبین نمایشگاه همراه شد.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در این نشست تاکید کرد: ورود مصداقی به فضای انتخاباتی و تبدیل شدن به پیاده نظام احزاب را فروکاست جنبش دانشجویی می‌دانیم. در همین راستای سوق دادن تشکل‌های دانشجویی به حمایت از سیاست‌های اشتباه دولت را تقبیح می کنیم.

محمدرضا گلرومفرد در نشست «بررسی عملکرد جنبش دانشجویی» در غرفه خبرگزاری آنا گفت:‌ «عملکرد جنبش دانشجویی همیشه در یک نوسان بوده است، زمانی توانست اتفاقات ۱۳ آبان و فتح لانه جاسوسی را رقم بزند که در فضای بین‌المللی و داخلی تاثیرگذار باشد. درآن زمان متاثر از اقدام دانشجویان، در فضای بین‌المللی چالشی در بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا ایجاد می‌کند و در فضای داخلی استعفای دولت موقت را شکل داد.»

«در ابتدای دهه ۷۰، زمانی که مخالفت و نقد هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت را مخالفت با رهبری عنوان می‌کردند، جنبش دانشجویی وارد فضای توجیهگرایی شد و از فضای آرمان‌گرایی دور می‌شود. در نیمه دوم دهه ۷۰، دفتر تحکیم وحدت به عنوان فعالترین بخش جنبش دانشجویی، از فضای افراط به تفریط کشیده شد و شعارهای سیاسی ساختارشکن از سوی دانشجویان مطرح می‌شود. در این دوره دانشجویان حاضر در آن ماجرا به پیاده‌نظام جریان اصلاحات تبدیل می‌شوند تا حدی که معاون سیاسی وزارت کشور وقت فتنه ۱۸ تیر ۸۷ را مدیریت می‌کند.»

سیاست وزارت علوم در چهار سال گذشته، همان سیاست دوران اصلاحات بود

در ادامه گلرومفرد درباره عملکرد وزارت علوم دولت یازدهم گفت: «سیاست وزارت علوم در چهار سال گذشته، همان سیاست دوران اصلاحات بود و وزارت علوم به دنبال پیاده نظام در دانشگاه‌ها بود، به همین دلیل برای تاسیس تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف که فقط زمان انتخابات از آن استفاده شد، از هیچ تلاشی دریغ نکردند.»

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.