• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مهدی مشایخ:

برجام، پیراهن عثمان

  • کد خبر : 7112
  • 28 مهر 1396 - 14:26
برجام، پیراهن عثمان

نیک مستحضرید عاقبت برجام چه شد. منظورم اقداماتی است که پیش از سخنرانی چند روز گذشته ی ترامپ به وقوع پیوست ؛تصویب قانونِ تحریم های موسوم به تحریم مادر در کنگره امریکا علیه ایران. سخنرانی روزهای گذشته ی ترامپ که با جواب محکم و صریح رئیس جمهور کشورمان همراه شد ، مقدمه ای است جهت […]

نیک مستحضرید عاقبت برجام چه شد. منظورم اقداماتی است که پیش از سخنرانی چند روز گذشته ی ترامپ به وقوع پیوست ؛تصویب قانونِ تحریم های موسوم به تحریم مادر در کنگره امریکا علیه ایران. سخنرانی روزهای گذشته ی ترامپ که با جواب محکم و صریح رئیس جمهور کشورمان همراه شد ، مقدمه ای است جهت نشستن بر سر میز مذاکره برای امضای برجامی دیگر. باید بگویم برجام به کام قدرت های جهان آنقدر شیرین بود که پیراهن عثمانش کردند تا شیرینی برجامِ موشکی را نیز زیر زبانشان بچشند.
برجام هسته ای شروعی بود در جهت رسیدن به برجامِ موشکی و به تبع آن سایر توان های ملی کشور ایران. مخالفت حالِ حاضر ترامپ با برجام حاصل شیرینی هایی است که در زیر دندانش مانده و باز هم مشتاق چشیدن شیرینیِ دیگر است.

با تأملی در اراجیف روزهای گذشته ی ترامپ در می یابیم که سنگ قبر برجام هم گذاشته شد و حال نوبت بخشی دیگر است ضمن حفظ وحدت ملی علیه امریکا و دیگر قدرت ها که فارغ از جناح بندی ها و بازی های سیاسی است امیدواریم سیاست خارجه ی کشورمان ودر راس آن جناب روحانی ، همگرایی دراین حوزه را کنار بگذارند و سعی در اجرای برنامه های ارائه داده شده و عمل به وعده های خویش باشند.

“آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گَزیده نمی شود.”

__رونوشت به جناب دکتر میرنیا مِن باب سخنانی که روز دوشنبه در تجمع میدان نیما داشتند.
((اگر برجام به کام قدرت های جهانی بود، علت این همه مخالفت و زیر قاعده زدن چیست؟))

مهدی مشایخ

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.