• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
10
مطالبه گری بخشی از جهاد تبیین؛

پیام صریح مقام معظم رهبری به دانشجویان: امید به انجمن‌هایی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید./ رستمی: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، باید برای دولت انقلابی منتقد و حامی باشد.

  • کد خبر : 14907
  • 21 اسفند 1400 - 20:16
پیام صریح مقام معظم رهبری به دانشجویان: امید به انجمن‌هایی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید./ رستمی: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، باید برای دولت انقلابی منتقد و حامی باشد.
مراسم افتتاحیه اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، عصر امروز، با حضور رئیس دفترنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، حجت السلام‌ والمسلمین‌ رستمی، رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عصر امروز در افتتاحیه اردو‌ی آموزشی_تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در حضور دانشجویان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، مستقل از هرجریانی است و وابسته به جریان اصلی می‌باشد که این استقلال باید برای دولت انقلابی منتقد و حامی باشد. جهاد اکبر خوش سلیقگی پیش‌کسوتان و مسئولین اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل است و اگر کسی فعال تشکیلاتی باشد، باید مبارزه و تلاش را از جهاد اکبر که مبارزه با نفس است شروع کند.

وی در ادامه افزود:باید مراقب بود که احتمال اشتباه و لغزش برای همه وجود دارد و طبق بیانیه‌ی گام دوم مقام معظم رهبری، آگاه باشید که خود سازی، همان تمدن سازی است؛ به شکلی که اگر خود سازی نباشد، به جامعه توجه و پرداخته نمی‌شود و تمدنی ساخته نخواهد شد.

رستمی، همچنین به نقش کار تشکیلاتی تاکید کرد و گفت:جوانان و فعالان حوزه دانشجویی باید به تحکیم بنیان‌های اعتقادی بپردازند و سیرت شهدا را مایه انس و الگوی خود قرار بدهند. قوام تشکیلاتی نیاز به مراقبت دارد که باید مواظب کارهای تشکیلاتی باشید؛ چرا که کار تشکیلاتی قدرت ایجاد خواهد کرد. باید در این راه، به دنبال دستگیری از دیگران و یارگیری از دانشگاه بود و باید به مفاهیم ارزشمندی همچون عدالت خواهی، جهاد تبیین، آزادی خواهی و استقلال طلبی که نیازمند بازسازی هستند توجه شود.
رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان تعریفی از جهاد تبیین خاطر نشان کرد:باید فضای عمومی و رسانه توسط سخن‌حق پر شود؛ البته منافاتی با مطالبه گری ندارد و بخشی از جهاد تبیین مطالبه گری است. خروجی تشکیلات، باید فعالان سیاسی و فرهنگی حاضر درمیدان باشند و وظیفه نخبه‌پروری، به فراموشی سپرده نشود که الزامات جهاد تبیین، اخلاص، شناسایی میدان و به کارگیری تمام توان است.

رستمی در آخر پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان را بازگو کرد که متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم

دانشجویان عزیز؛
<<رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیت‌های ویژه‌اند. شناخت جبهه‌بندی‌ها و صف‌آرائی‌ها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوته‌مدت، و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه‌ی حق، وظیفه‌ی میان‌مدت آنان است.
شما جوانان عزیز میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمن‌هائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید.
توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنه‌ای>>

اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبراتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از ۲۱ لغایت ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14907

همچنین بخوانید:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.