• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

چرا «حکومت دینی» در ایران صدای «فائزه» را درآورد؟

  • کد خبر : 3266
  • 05 مرداد 1395 - 18:57
چرا «حکومت دینی» در ایران صدای «فائزه» را درآورد؟

شاید دیگر «حنای» فائزه هاشمی رنگی نداشته باشد، کسی که طی چندسال گذشته از ماجرای ساندویچ خوردنش در آشوب های فتنه ۸۸ تا نشست و برخواست با بهائیان از او یک شخصیت «نازل» ساخته است، شخصیتی که حتی جریان همسوی وی، نیز حتی حاضر نبود د ماجرای جلسه وی با بهائیان هزینه آن را بپردازد. […]

شاید دیگر «حنای» فائزه هاشمی رنگی نداشته باشد، کسی که طی چندسال گذشته از ماجرای ساندویچ خوردنش در آشوب های فتنه ۸۸ تا نشست و برخواست با بهائیان از او یک شخصیت «نازل» ساخته است، شخصیتی که حتی جریان همسوی وی، نیز حتی حاضر نبود د ماجرای جلسه وی با بهائیان هزینه آن را بپردازد.

این مسئله حتی تا جایی پیش رفت که حتی طنزنامه هایی برای وی در فضای مجازی منتشر شد. یا اینکه مهدی محمدی می نویسد: باید از اظهارات فائزه هاشمی استقبال کرد!

 

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» می گوید: این حرف فائزه هاشمی یک نکته مهمی دارد؛ حکومت  دینی قطعا مخالف رانت‌خواری، غارت بیت‌المال، زندگی اشرافی از کیسه مردم، رشوه‌خواری، فتنه‌انگیزی است، و این اظهارات نشان داد که حکومت دینی در ایران به درستی توانسته است مقابل این افراد بایسد و صدای آن ها را در آورد.

نجابت ادامه داد: حکومت دینی آنجایی با چالش مواجه می شود که مفاسد اقتصادی امثال مهدی هاشمی و افتضاح حقوق های نجومی براساس تفکر مانور تجمل مسئولین که زاییده ایده پردازی پدر فائزه هاشمی است، در آن امکان بروز و ظهور می‌یابد.

 

از سویی دیگر محمد طاهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز درباره اظهارات تازه فائزه هاشمی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: سخنان اخیر خانم فائزه هاشمی در نفی حکومت دینی از نظر بحث علمی و اندیشه ای، هیچ وجه مهمی ندارد. چرا که سال هاست متفکرین و اندیشمندان در این خصوص بسیار گفته اند و نوشته اند و این سخنان ساده و عوامانه این خانم، محلی از اعراب در این بحث ها ندارد. اما از جهات دیگری این سخنان قابل تأمل است. ابتدا باید از ایشان حقیقتاً تشکر کرد که خیلی آشکار نظر خود را بیان کردند و چهره حقیقی تری از خود و هم کیشانشان ارائه دادند.

وی ادامه می دهد: البته این چهره برای آنان که سال ها شعار مبارزه با اشرافیت و نفاق داخلی سرمی دهند، چهره آشنایی است. آقازادگان اشرافیت که در انتخابات ها پیروز شده اند، مسئولیت ها گرفته اند، جایگاه های سیاسی پیدا کرده اند و امروز خود را در جایگاه نظریه پردازی می بینند، هویت شان جز با رانت آقازادگی نبوده است. وقتی که شایسته سالاری فدای رانت سالاری می شود آیا نتیجه ای بهتر از این باید تصور کرد که آقازادگان بی سواد، پیشرو حرکت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی شوند و برای ملت مجاهد و انقلابی تصمیم سازی کنند؟ البته سال هاست که مردم شناخت کامل تری نسبت به این جریان پیدا کرده اند اما همچنان نفوذ منافقین داخلی خطرناک است.

این فعال دانشجویی افزود: برای آنانی که فتنه ۸۸ را هنوز صرفاً دعوای دو طیف سیاسی می دانند شاید امروز بهتر بتوان حقیقت شعار “انتخابات بهانه ست اصل نظام نشانه است” را نشان داد. کسی که امروز حکومت دینی را راحت نفی می کند دیروز با عربده کشی خیابانی و اغتشاش و غولاسالاری دنبال تحقق کدام مدل از حکومت اسلامی بود؟

طاهری در ادامه اظهاران خود گفت:‌ کارنامه این خانم پر است از این موضع گیری ها و اقدامات شاذ. از کسی که با بهائیت دیدار می کند و علی رغم تقبیح همه علما و بزرگان باز حاضر به عذرخواهی نیست توقع هر موضع و کاری می رود. حقیقتاً ایشان جایگاه قابل اعتنایی ندارند که بخواهد بزرگ شود اما نسبت ایشان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هزینه های اقدامات بچگانه ایشان را دوچندان می کند. توقع از جناب هاشمی این بود که اجازه ندهد فرزندانش با رانت ایشان بدون داشتن صلاحیت های لازم، رشد کنند که امروز این قدر برای نظام هزینه زا باشد. البته ایشان نسبت به این همه حاشیه سازی های خانواده اش، برخورد مناسب و مقتضی را انجام نداده است و باید بداند که همه این گناهان پای او نیز نوشته خواهد شد.

 

از طرفی محمدرضا گلرومفرد، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد نیز در این باره  گفت: آقای هاشمی باید پاسخگو باشد که تا چه زمانی جمهوری اسلامی باید هزینه ی رفتار های خانواده ی وی را بدهد. از دعوت همسرش به ریختن در خیابان ها در سال۸۸ تا فسادهای پسرش در کرسنت و هم اکنون نیز دخترش.

وی افزود: فائزه هاشمی بعد از دیدار فرقه ی ضاله یهاییت، اکنون پارا فراتر گذاشته و حکومت دینی را نفی می کند!

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد با اشاره به سخن امام خمینی(ره) تاکید کرد که ایشان می‌فرمایند: «ولایت فقیه استمرار ولایت رسول الله است. چگونه ممکن است کسانی، داب اسلام داشته ولی حکومت اسلامی را زیر سوال می برند. این در واقع نشات گرفته از همان طرز فکری است که می گوید من لیبرال دموکرات مسلمان هستم!»

گلرومفرد همچنین خاطرنشان کرد: اما باید به فائزه هاشمی گفت که عقب ماندگی های اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی، بسیاری ریشه در دوران ریاست جمهوری پدر شما دارد. این فیش‌های نجمومی در اثر چیست؟ چه کسی در نماز جمعه گفت باید مانور تجملات بدهیم؟

این فعال دانشجویی ابراز عقیده کرد: ۱۳میلیارد دلار خسارت کرسنت در همان دولتی اتفاق افتاد که جدایی دین از سیاست آمال و اهداف اصلی آن بود. در واقع اگر بخواهیم ریشه تمام مشکلات وضع موجود را بررسی کنیم، در نهایت به همین افرادی می رسیم که همیشه شعار جدایی دین از سیاست را می‌دادند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد ادامه داد: فائزه هاشمی و افرادی چون زیباکلام و سریع القلم باید بدانند که مشکلات موجود نتیجه حکومت دینی نیست، نتیجه ی این الیگارشی قدرتی است که مرکز آن دولت پدرش است و اکنون نیز دولت مورد حمایت او نماینده ی وضع موجود است.

وی تصریح کرد: اگر آقای هاشمی می گوید نزدیک تر از من به رهبری نیست و نگران تحریف امام است، جلوی دخترش را بگیرد تا اینگونه مهم ترین و با ارزش ترین میراث امام(ره) یعنی حکومت اسلامی را زیر سوال نبرد.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.