• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
پناهیان در نشست شورای عمومی و کمیسیون های اتحادیه:

تمرکز ثروت و قدرت در بدنه دولت دزد و جاسوس درست می‌کند/ رفتار آمریکا با برجام آبرویی برای غرب‌گرایان ایرانی باقی نگذاشت

  • کد خبر : 6959
  • 21 مهر 1396 - 18:27
تمرکز ثروت و قدرت در بدنه دولت دزد و جاسوس درست می‌کند/ رفتار آمریکا با برجام آبرویی برای غرب‌گرایان ایرانی باقی نگذاشت

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام پناهیان در جمع اعضای شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه اگر تمام مسئولیت ها به دولت واگذار شود جوانان بیکار و فساد می شوند، گفت:  تمرکز ثروت و قدرت دزد و جاسوس درست می کند و آن وقت قوه قضائیه هم خود […]

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام پناهیان در جمع اعضای شورای عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه اگر تمام مسئولیت ها به دولت واگذار شود جوانان بیکار و فساد می شوند، گفت:  تمرکز ثروت و قدرت دزد و جاسوس درست می کند و آن وقت قوه قضائیه هم خود را تکه تکه کند نمی تواند به این پرونده ها رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بی اعتمادی به آمریکا امروز به واقعیت پیوسته است، افزود: آمریکا برای آبروداری هم که شده بر روی عهد خود نمی ماند.
وی با اشاره به اینکه مردم به رهبر معظم انقلاب اعتماد دارند، و در نظرسنجی هایی که دشمنان ما انجام داده اند این اعتماد ثابت شده است اظهار کرد: رهبر انقلاب تمام راهبردها و پیشنهادهایی را که مطرح کرده اند درست از آب درآمده است.
پناهیان خاطرنشان کرد: زمانی چپ ها در روزنامه های خود می نوشتند که امام رفت مبارزه با استکبار هم رفت سوال این است که الان آنها کجا هستند آنها همان هایی هستند که امروز دنبال رابطه با آمریکا هستند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: گاهی گرایش هایی خلاف نظر رهبر انقلاب در بین مردم و خواص به وجود امده که بعد مشخص شده که رهبری دقیق گفته است  مثلا معظم له مسئله بی اعتمادی به آمریکا را دقیق مطرح کردند و امروز شاهدیم که آمریکا برای آبروداری هم روی عهد خود نمی ماند.
پناهیان با طرح این سوال که ریشه حل مشکلات کشور در چیست افزود: پیشنهادهای مختلفی در این رابطه وجود دارد مثلا برخی ها می گویند مسئولین باید خوب باشند، یا راه حل اساسی این است که باید مملکت را اسلامی کنیم و آن را بر طبق شرع اداره نماییم و برخی نیز می گویند باید مردم را به دین داری ترغیب کنیم پیشنهادها همه خوب است اما مشکلات جاری این گونه حل نمی شوند.
وی با بیان اینکه مسئولان ما خوب هستند اگر چه اشکالاتی مانند اختلاس به آنها وارد است و این ممکن است به سرمایه های اجتماعی ضربه بزند افزود: ما شرایطی داریم که عامل خرابی در بین مسئولین و مدیران چه خرد و کلان و در بین مردم مدام بازتولید می شودو این مانند برکه تمیزی است که مدام در آن آب تمیز بریزند و جلبک ها را تصفیه کنند اما آب های آلوده یک کارخانه وارد آن می شود این در حالی است که ما می توانیم جلوی ورود این اب را بگیریم و عامل خرابی را از بین ببریم.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بحث من فراتر از مباحث جناحی و سیاسی است تصریح کرد: تردیدی ندارم که هم مسئولان باید بهتر شوند و هم مملکت ما اسلامی تر شود اما مشکل اصلی این ها نیست و یک عامل کلیدی وجود دارد که خرابی های موجود را رقم می زند البته نمی خواهم بگویم که تمام مشکلات متوجه این مسئله است اما همین مسئله می تواند ضعف ها را تقویت کند و آن هم این است که مملکت ما به هر دلیلی به صورت غیرمردمی اداره می شود و مردم سالاری به معنای واقعی کلمه در رفتار مانهادینه نشده است البته مردم سالاری به این معنا نیست که مردم فقط سرنوشت خود را در پای صندوق ها تعیین کنند و بعد همه امور را به مسئولان واگذار کنند و بعد کارمند و کارگر آنها شوند. واقعیت این است که مردم سالاری به معنای دینی آن این است که مردم سطح مشارکتشان در جزییات زندگی افزایش پیدا کند.
پناهیان با بیان اینکه اگر ما در اداره امور خودمان دخالت نکنیم پدیده تکاثر ثروت و قبل از آن تکاثر قدرت به وجود می آید افزود: با این وجود هر کس در هر شهر، روستا و استانی می نشیند و می گوید دولت بیاید و کارهای ما را انجام دهد با این وجود یک وزارت کشاورزی بزرگ می تواند با یک امضا سرنوشت کشور را تغییر دهد.
وی اظهار کرد: شما در نظر بگیرید که در یک روستایی پول ها را در بانک می گذارند و بعد میلیاردها تومان پول از طریق خزانه این بانک در تهران جمع می شود اینجاست که دزد پیدا می شود و قوه قضاییه هم اگر خودش را تیکه تکه نماید نمی تواند با آنها مبارزه کند واقعیت این است که این پول ها وسوسه انگیز است.
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه باید ثروت و قدرت را ذیل مردم سالاری دینی در کشور توزیع کنیم اظهار کرد: چرا نباید بیمه ها به صورت منطقه ای اداره شوند تا از تمرکز این پول ها در یک نقطه جلوگیری به عمل بیاید.
پناهیان با طرح این سوال که چرا وزارت خانه ها باید این همه قدرت داشته باشند افزود: چرا باید در زمان انتخابات این همه بی انصافی صورت بگیرد و همدیگر را تخریب کنند واقعیت این است که اگر قدرت و ثروت را بین مردم توزیع کرده بودیم این مسائل پیش نمی آمد اما چون این اتفاق نیفتاده برخی ها می گویند برویم و به خزانه ثروت و قدرت بزنیم.
وی با بیان اینکه بهترین فضای فرهنگی آن است که فضایی ایجاد شود که همه جوانان کارآفرین باشند تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما کارگر و کارمند بودن خوب نیست اما امروز عکس آن را شاهد هستیم.
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه تا اقتصاد را مردمی نکنیم فساد از بین نمی رود گفت: سوال این است که رهبر انقلاب اصل ۴۴ را به کدام دولت ابلاغ کرد؟ در هر حال اقتصاد مقاومتی زمانی رقم می خورد که اقتصاد مردمی شود.
پناهیان با تاکید براینکه دولت کوچک نمی شود تا مردم قدرتمند نشوند اظهار کرد: چرا باید دولت دانشگاه ها را اداره کند البته منظور من این نیست که برویم و یک دانشگاه آزاد دیگر را درست کنیم که جلوه ای از دانشگاه های دولتی است و در آن دانشگاه هم تکاثر ثروت و قدرت شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه نقش ولایت در کنار مردم این است که مردم خودشان بیایند و کارها را انجام بدهد و نه این که ولایت کاری انجام دهد تصریح کرد: د رواقع پیامبران آمدند که مردم را وادار کنند که عدالت را خود آنها اجرا نمایند در واقع وقتی که تک تک افراد در مسائل مختلف نقش ایفا می کنند اینجاست که مجبور می شوند تعاونی تشکیل دهند و این ویژگی برجسته ای است.
استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که چند درصد از دانشجویان ما تشکلی هستند افزود: اگر این درصد پایین باشد این متاثر از یک ضعف بزرگ فرهنگی است.
پناهیان با بیان اینکه برخی ها تصور می کنند که اگر قدرت بین مردم توزیع شود خطرناک است و این در حالی است که وقتی دولت قوی تر باشد خطرناک می شود تصریح کرد: از غربی ها جملاتی همچون حقوق بشر، آزادی و احترام به آرای دیگران را می شنویم اما دروغ می گویند به عنوان نمونه در امروز در انگلیس برای اینکه نمایشگاه اربعین برگزار شود با آن مخالفت می کنند در حالی که قمه زنی را آزاد گذاشتند و حتی گفتند امنیت آن را تامین می کنیم.
وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین بزرگترین پیاده روی باشکوه و مردمی در سطح دنیا است که با حضور ۲۰ میلیون جمعیت برگزار می شود افزود: چرا باید در انگلیس مانع برپایی نمایشگاه برای امام حسین باشند اما در مقابل اجازه قمه زنی را بدهند؟
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غربی ها دروغ می گویند که ما به تلولاریزیم معتقدیم افزود: امروز یک کار مسخره ای تحت عنوان Restart شکل گرفته و براساس آن می گویند مساجد و اماکن عمومی را آتش بزنیم با این وجود طرف در یک مسجد را آتش و فرار می کند و فکر می کند کار قهرمانانه ای انجام داده است معتقدم که اگر دین نتواند ما را راهنمایی کند تا بهتر از اروپایی ها زندگی کنیم نباید آن دین را قبول داشته باشیم اما آنچه در مورد اسلام می توانم بگویم این است که اگر دستورات این دین را در زندگی خود پیاده کنیم می توانیم بهتر از غربی ها زندگی کنیم.
پناهیان با تاکید براینکه اصلاح مملکت ما در گروی معرفت مردم و یا اصلاح مسئولان نیست اظهار کرد: واقعیت این است که دولت ها باید کوچک شوند و کارها را به مردم واگذار کنیم تا مشکلات رفع شوند.
لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=6959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.