• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

بی‌توجهی مسئولان به کشتار مسلمانان کشمیر چه معنایی دارد

  • کد خبر : 3216
  • 02 مرداد 1395 - 18:29
بی‌توجهی مسئولان به کشتار مسلمانان کشمیر چه معنایی دارد

 در پی کشتار بی رحمانه و مظلومانه مسلمانان در کمشیر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بیانیه‌ای منتشر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: آنچه این روزها بار دیگر سبب رنجش خاطر مسلمانان جهان بویژه ایرانیان شده، درگیری و به خاک و خون کشیدن برادران و خواهران دینی مان در منطقه […]

 در پی کشتار بی رحمانه و مظلومانه مسلمانان در کمشیر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

آنچه این روزها بار دیگر سبب رنجش خاطر مسلمانان جهان بویژه ایرانیان شده، درگیری و به خاک و خون کشیدن برادران و خواهران دینی مان در منطقه ی کشمیر است.

مردمی مظلوم که از طرف دولت هند تروریست خوانده می شوند و از سوی احزاب پاکستان به عنوان گزینه ی مناسب برای اخذ رای به حساب می آیند، بیش از ده روز است که روی خوش به خود ندیده اند، باید گفت که این مردم تنها ؛ قربانی طمع عده ای سیاستمدار شده اند.

با مطالعه ی تاریخ به روشنی می توان به نقش استعمار پیر انگلیس پی برد که چگونه در اشغال سرزمین و خاک فلسطین نقش آفرینی کرد و به دولت وقت هند نیز کمک کرد که نیروهایش را در کشمیر مستقر کند و هفتاد درصد این منطقه را جزئی از خاک هندوستان بنامد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز سکوت دستگاه های به اصطلاح حقوق بشر که در مقابل چشمانشان مسلمانان کشمیر را بی رحمانه و مظلومانه به شهادت می رسانند و دم نمی زنند را محکوم می کند و سازمان ملل و کمیته ی حقوق بشر را کسانی می داند که چشم به دهان آمریکا دوخته اند تا ببینند مخالفین سیاست های غلط آمریکا چه کسانی هستند تا به بهانه های مختلف همچون حقوق بشر به آنها فشار آورند، آیا شما حوادث کشمیر و فلسطین را نمی بینید که این چنین لبان خود را به هم  دوخته اید و سخت نمی گویید؟

انجمن اسلامی دانشجویان از مسئولین می خواهد که این روزها با توجه به تحولات منطقه و کودتای ترکیه، مسئله ی کشمیر را به فراموشی نسپارند و دولت محترم بیش از پیش تلاش کرده و از طریق دیپلماسی در جهت کنترل اوضاع و توقف خشونت ها، راه را جدی تر دنبال کنند و هیچ گاه ارتباط حسنه ایران با هندوستان و پاکستان باعث نشود که تحولات کشمیر که به خاطر گرایش به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آن را به ایران کوچک می شناسند را نادیده بگیرند.

انجمن اسلامی دانشجویان گلایه و انتقادات فراوانی از رسانه های داخلی دارد که متاسفانه خبر حوادث  کشمیر را مورد بی توجهی قرار دادند، خبرهایی که حداقل مربوط به ده روز پیش هستند و در این بین کشتار بیش از چهل نفر و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر از مردم که بیشتر بخاطر تیرهای ساچمه ای بینایی خود را از دست داده اند.

چگونه است، یک کودتا در کشور ترکیه که چند ساعت بیشتر به طول نینجامید مورد نقد، بررسی و بیانیه های مختلف از سوی رسانه ها و سیاستمداران کشور قرار می گیرد اما کشتار کشمیر با بی توجهی همراه است؟ آیا خون مردم مسلمان کشمیر رنگ کمتری دارد یا منافع ترکیه بیشتر است که در قبال یکی سکوت و در برابر دیگری موضع گیری می کنید؟، البته طبق نظرات بعضی افراد باید برای نجات اقتصاد کشور خود را به ترکیه ای نزدیک کنیم که بی ثباتی خود را در این سال ها با کودتاهای متعدد نشان داده است.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز مسئله ی کشمیر را برای جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک مسئله ی انسانی و اسلامی می داند و کشتار مردم مسلمان کشمیر را محکوم می کند و نگرانی خود را از ورود تکفیری های سلفی و وهابی که این سال ها در هند از جانب عربستان سعودی حمایت می شوند را ابراز می کند و در این بین خواستار توقف هر چه سریعتر خشونت ها علیه مسلمانان است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.