• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

اسکان دانشجویان دختر دانشگاه رازی کرمانشاه در محله‌های نامناسب شهر

  • کد خبر : 786
  • 25 مهر 1394 - 16:51
اسکان دانشجویان دختر دانشگاه رازی کرمانشاه در محله‌های نامناسب شهر

متأسفانه مسئولان دانشگاه این موضوع را درک نمی‌کنند که وقتی امکانات رفاهی ندارند نباید دانشجو بیش از ظرفیت جذب کنند و این کار را انجام می‌دهند و دانشجوی جدید‌الورود در بدو ورودش به دانشگاه با کوله‌باری از مشکلات روبه‌رو می‌شود. از آنجا که امسال بیش از ۸۰ درصد دانشجویان ورودی را دختران تشکیل می‌دهند، دانشگاه […]

متأسفانه مسئولان دانشگاه این موضوع را درک نمی‌کنند که وقتی امکانات رفاهی ندارند نباید دانشجو بیش از ظرفیت جذب کنند و این کار را انجام می‌دهند و دانشجوی جدید‌الورود در بدو ورودش به دانشگاه با کوله‌باری از مشکلات روبه‌رو می‌شود.

از آنجا که امسال بیش از ۸۰ درصد دانشجویان ورودی را دختران تشکیل می‌دهند، دانشگاه به شدت با کمبود خوابگاه مواجه و مجبور شده که دختران را در خوابگاه‌های خودگردان سطح شهر که در محل‌های خوبی هم بنا نشده‌اند، اسکان دهد و خانواده‌ها نگران امنیت فرزندان خود هستند.  خوابگاه‌های متأهلی نیز به شدت کم و در مقابل تقاضا برای گرفتن خوابگاه متأهلی زیاد است. با اینکه سیاست کشور به سوی تشویق جوانان به امر ازدواج و تشکیل زندگی است اما دانشگاه به این موضوع بهایی نمی‌دهد و دانشجویان متأهل به شدت با مشکل مواجه شده‌اند.  مسئله مهم دیگری که عموم دانشجویان دانشگاه رازی با آن مواجه هستند، کیفیت غذای دانشگاه است. به رغم اینکه سال گذشته در اعتراض به کیفیت غذا تجمعی در دانشگاه برگزار شد اما همچنان کیفیت غذا نامطلوب است و قیمت آن همچنان در حال افزایش است. قیمت غذای دانشجویی به ۱۳۰۰ تومان رسیده است اما کیفیت آن در حد ۵۰۰ تومان هم نیست و مسئولان هم به این موضوع توجهی ندارند. در حالی که دانشجویان بر اثر استفاده از این غذا به مرور زمان ممکن است به بیماری‌های گوارشی دچار شوند.
از آنجا که دانشگاه رازی کرمانشاه با عنوان یک دانشگاه علوم پایه فعالیت خود را آغاز نموده بنابراین باید آزمایشگاه‌های مجهزی هم داشته باشد اما اینطور نیست. اساتید و دانشجویان در دروس آزمایشگاهی با کمبود تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی مواجهند که روی کیفیت آموزشی دانشگاه تأثیر‌گذار بوده است.
از طرفی دانشجویان با توجه به مشکلات صنفی مجبورند با مشکلات و قوانین متغیر آموزشی دست و پنجه نرم کنند به طوری که در ترم گذشته عنوان شده بود هر کسی درسی را که افتاده باشد اگر دوباره بردارد و نمره بالای ۱۰ بگیرد نمره قبلی او حذف خواهد شد. اما این ترم گفته‌اند که نمره جدید باید بالای ۱۴ باشد و دانشجویان زیادی را با مشکل مواجه کرده‌اند.
به رغم همه این مشکلات که خود تأثیر فراوانی در نا‌امید کردن دانشجویان دارد برخی اساتید نیز نقش کاتالیزور را بازی می‌کنند و با حرف‌هایی از قبیل چرا آمدید دانشگاه درس بخوانید بروید به زندگی خود برسید یا ایران جای ماندن نیست گرد نا‌امیدی را کامل روی دانشجویان می‌ریزند. به عنوان مثال یکی از اساتید گروه فیزیک مدام دانشجویان را به خاطر ورود به دانشگاه سرزنش و آنها را تشویق به ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌کند و دانشجو هم از کشورهای دیگر برای خودش یک مدینه فاضله می‌سازد و نسبت به کشور خودش حس خوبی پیدا نمی‌کند.
*دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.