• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
شاهین حاتموند

دست صلح و میزمذاکره یا توهین و تهدید؟

  • کد خبر : 7087
  • 25 مهر 1396 - 11:47
دست صلح و میزمذاکره یا توهین و تهدید؟

بسم الله الرحمن الرحیم از پیام تبریک نوروزی اوباما به ایرانیان تا ملت تروریست خواندن ایران از طرف ترامپ کدام واقعیت راباید پذیرفت؟ دست صلح و میزمذاکره یا توهین و تهدید؟ گویا فصل بهار برجام و دست دادن به آمریکایی ها به پایان رسیده و فصلی سرد با زبان توهین از طرف سردمداران آمریکا آغاز […]

بسم الله الرحمن الرحیم

از پیام تبریک نوروزی اوباما به ایرانیان تا ملت تروریست خواندن ایران از طرف ترامپ

کدام واقعیت راباید پذیرفت؟

دست صلح و میزمذاکره یا توهین و تهدید؟

گویا فصل بهار برجام و دست دادن به آمریکایی ها به پایان رسیده و فصلی سرد با زبان توهین از طرف سردمداران آمریکا آغاز شده است .

این رفتار دوگانه با یک توافق چند جانبه هسته ای را چگونه باید توجیه کرد؟

باید ابتدا نگاهی به چگونگی برخورد آنها در سالیان گذشته انداخت تا به عمق مساله پی برد و نتیجه ی زیر را حاصل کرد:

کاملا واضح است که چه حزب جمهوری خواه و چه حزب دموکرات دو لبه ی یک قیچی هستند که هدفی را جز پیشبرد منافع خود در نظر ندارند؛ حتی اگر رسیدن به هدف از مسیر ظلم و  جنایت در حق ملت های دیگر بگذرد.
در حکومت آمریکا یک روز جریان دموکرات در راس قرار میگیرد که حتی به اعتراف صریح خودشان برای چپاول منابع خاورمیانه دست به تاسیس گروه های تروریستی مانند داعش میزنند که زندگی میلیون ها نفر از مردم مظلوم را مختل کنند و در این مسیر زن و کودک و پیر و جوان را به خاک و خون میکشند و از طرف دیگر داعیه دار مبارزه با تروریست هم میشوند و چهره ی جنایتکار خودشان را پشت نقاب های حقوق بشری پنهان میکنند.

و اما دیگر روز جامعه سیاسی این حکومت فاسد تصمیم به روی کار آوردن شخصیتی به قول خودشان دیوانه و غیرقابل کنترل میگیرد تا با یاوه گویی هایش رعب و وحشت به پا کند و با توهین به ملت ها قصد تحقیر آنها را کند.نمونه بارز مسئله توهین آشکار رییس جمهور بی شخصیت آمریکا به ملت مقاوم ایران بود که ما مردم مدافع مظلوم را ملت تروریست خواند و از گفتن آن هیچ ابایی نداشت.

گفتنی است هر دو لبه ی این قیچی چیزی جز منفعت خود طلب نمیکنند و تنها تفاوت آنها در نحوه سخن گزاف راندنشان است. یک طیف با چهره ی واقعی خونخوار آمریکایی و ناهنجار توهین سخن میراند و دیگری در پشت نقابی بزک شده پنهان میشود .

اما مسئله ی فوق العاده حساسی که نباید در لابه لای هجمه های رسانه های مختلف از آن غافل شد اصل موضوع مورد مناقشه ی فعلی ست. برجام؛ توافقی چند جانبه که آمریکا به زیر آن لگد میزند که با این اوصاف ما می مانیم و کشورهایی که گوششان در دست کدخداست و چک بی محل برجام با امضای جان کری. ((به راستی این چک بی محل را چه کسی نقد خواهد کرد؟؟؟))

نیک واضح است که نقض برجام آشکارا صورت گرفته و همگان به بی اعتماد بودن به  شیطان واقفیم. اما باید از خود پرسید راهبردی که در پیش خواهیم گرفت چگونه است؟ آیا باید منتظر بمانیم تا  کنگره ی کدخدایان مهر تایید بر ابطال آن بزند؟

مسلم است که دولت آمریکا با شیطنت زیرکانه خود خیمه شب بازی جدیدی به راه انداخته است.از طرفی با وضع  مادر تحریم ها عملا برجام را  نقض میکند و حالا هم برجام را برای بررسی مجدد به کنگره میفرستد ولی شرکای خود را به پایبندی به آن سفارش میکند و خطاب به ماکرون میگوید: پول آنها را بگیرید و لذت ببرید.
گویا مردک، ایران با عزت اسلامی را با رژیم اجیر شده سعودی اشتباه تصور کرده و در فکر غارت منابع آن است.

ملت ایران به وضوح میداند که توهین های ترامپ و عدم پای بندی اش به برجام موثر بر ذهن دیگر کشورهای حاضر در توافق است، پس برجام بدون حضور آمریکا  سرابی بیش نیست که مسئولان باید سریعا دست به اقدام مناسب و پاسخ قاطع عملی بزنند و باید آگاه بود که بدترین گزینه ها میتواند فکر کردن به  اروپای بدون آمریکا باشد.
و بی شک پاسخ به توهین ها و نقض آشکار توافق هسته ای خواسته ای است که باید پیگیری کنند.

و من الله التوفیق
شاهین حاتموند. دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع نجف آباد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.