• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

الحمدالله، هر روز یک گشایش

  • کد خبر : 3060
  • 30 خرداد 1395 - 21:37
الحمدالله، هر روز یک گشایش

حوزه سیاست خارجی، خـط مـشـی و روشـی اسـت کـه دولتـهـا در بـرخـورد بـا امـور و مسائل خارج از کشور برای حفظ حاکمیت و دفاع از موجودیت و منافع خود اتخاذ می کنند، دوران تحلیل ها در مورد برجام و پرونده هسته ای گذشت و متاسفانه یا خوشبختانه هر چه می گذرد و از آن فاصله […]

حوزه سیاست خارجی، خـط مـشـی و روشـی اسـت کـه دولتـهـا در بـرخـورد بـا امـور و مسائل خارج از کشور برای حفظ حاکمیت و دفاع از موجودیت و منافع خود اتخاذ می کنند، دوران تحلیل ها در مورد برجام و پرونده هسته ای گذشت و متاسفانه یا خوشبختانه هر چه می گذرد و از آن فاصله می گیریم به لایه های پنهان آن دست می یابیم.

آن چرا که همه ما از این دورانی که سپری شد، متوجه شدیم دستاوردهای برجام و تاثیر آن بر اوضاع سیاسی کشور و فهم بیشتر از اقتصاد فرسایشی در جامعه بود. انتخابات گذشته مجلس و فراز و نشیبی که دولت در دوران پسابرجام طی نمود ، وضعیت حاکم بر خانواده ها، اوضاع معیشتی و اقتصادی در جامعه کنونی ، صرف هزینه های سرسام آور و مشکلات گرانی و … همگی در احساس وظیفه نمودن دولت موثر و متشکل از برنامه های گسترده ای در سطح ملی و بین المللی بود.
با چرخی در فضای سیاسی کشور بیشتر متوجه خواهیم شد دوران پیش از برجام و پسابرجام را که با مقایسه هایی می توان دریافت که دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن چه بود و تاثیر آن در زندگی مردم چگونه بود. دوران سخت و طاقت فرسای تحریم ها و فشارهای متعدد اقتصادی که اثر آن را در جامعه می شد مشاهده کرد و دوران پسابرجام و “عزت، توسعه و پیشرفت بیشتر” در همه زمینه ها که باید منتظر آن باشیم.
چقدر فاصله دارد فضای پسابرجام و رفع تحریم هایی که دولت منتشر می کند با آنکه مردم در جامعه احساس می کنند، گفتنی است در پسابرجام و رفع تحریم های هسته ای و اقتصادیی که دولت می گوید الحمدالله هر روز گشایش و فرجی است و شرایط هر روز رو به بهبودی است اما در دوران پسابرجامی که ملت متوهم از رفع تحریم و گشایش اقتصادی است چیز دیگری مشاهده می کنند!
در نظام ما چقدر فاصله دارد دنیای دولت و ملت از هم و چه زیباست همه چیز در توهماتی که دولت به سر می برد، در یک مقایسه ساده و پیش پا افتاده از جامعه در این دورانی که گذشت پیش از برجام و بعد از آن متوجه خواهیم شد که در متن جامعه همچنان نارضایتی هایی از قبیل معضلات گرانی، اشتغال، بیکاری، حقوق اجتماعی ، روابط داخلی و … بیداد می کند و ما همچنان از گشایش و اولویت رضایت مندی آحاد مردم و حل مطالبات آنان حرف می زنیم در حالی که همچنان در همان وضعیت سابق به سر می بریم.
در پایان یادآور می شویم، بجای آنکه در توهم آنکه تحریم ها قبل از برجام که چه محدودیت ، تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد می کنند و در دوران پسابرجام، به فکر اشتغال کارگران بیکار در کشور، وضعیت اشتغال جوانان در روستاها و حتی شهرها، اوضاع نسبتا بد محیط زیست کشور اعم از دریاچه ارومیه، رود کارون، جنگل های کشور و … ، اوضاع اقتصادی خانواده ها و حقوق کارمندان و کودکان کار و هزاران مشکل دیگری که وجود دارد و هیچ کدام از دولت ها به آن توجهی نمی کنند، امیدواریم از دستاوردها و فضایل برجام و رفع تحریم ها از مرتفع کردن واقعی مشکلات موجود شکرگزار خداوند باشیم.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=3060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.