1
بیانیه شماره دو اتحادیه مستقل پیرامون چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

۱۱ سوال اساسی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 18204
  • 25 خرداد 1403 - 20:41
۱۱ سوال اساسی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، طی دومین بیانیه انتخاباتی خود به طرح ۱۱ سوال اساسی درمورد آینده کشور پرداختند و از نامزد‌های انتخاباتی درخواست کردند پاسخ صریح و اجرایی خود به سوالات طرح شده را بیان کنند. بسم الله الرحمن الرحیم ۱۳ دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گذشته […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، طی دومین بیانیه انتخاباتی خود به طرح ۱۱ سوال اساسی درمورد آینده کشور پرداختند و از نامزد‌های انتخاباتی درخواست کردند پاسخ صریح و اجرایی خود به سوالات طرح شده را بیان کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۳ دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گذشته است و در هردوره کاندیدای ریاست جمهوری با حمایت احزاب مختلف تحت عنوان یک ایده حکمرانی وارد فضای انتخاباتی کشور شده‌اند. ایده‌ای که اغلب توانسته است بخشی از مردم را همراه خود نماید و به سبب آن توانسته‌اند در جایگاه ریاست جمهوری بایستند.

در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به علت فشردگی و کم بودن بازه زمانی فرایند انتخابات و همچنین ضعف جدی احزاب و گروه‌های سیاسی و در پی آن ریزش بدنه اجتماعی آنان، سبب این شده است که در فضای انتخابات کنونی، ایده و گفتمان حکمرانی  محسوس و به خصوصی وجود نداشته باشد تا مردم جامعه بتوانند با آن همراهی داشته باشند.

فلذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بر این امر معتقد است که نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری  زمانی می‌توانند همراهی مردم را به دست آورند که برنامه‌های ارائه شده توسط آنان برگرفته از اولویت‌های زندگی حقیقی مردم باشد. مسائل مطرح شده جزو مسائل کلان و دسته اول کشور باشد و جدای از نگاه‌های عقبگرد، نگاهی رو به جلو و بیان ایده‌های گفتمان محور جدید به جای ایده‌های منسوخ و از کار افتاده باشد. زمانی می‌توانند همراهی کنند که نامزدها به جای فرد محوری در بیان ایده‌های خود، گفتمان محوری را اولویت در ارائه برنامه و صحبت‌های خود قرار دهند.

 

فلذا این اتحادیه ۱۱ سوال اساسی از کاندیدای محترم انتحابات پیش رو طرح می‌نماید و خواستار پاسخ صریح، شفاف و بی پرده نامزدهای انتخاباتی می‌باشد:

۱- الویت اول مستضعفین در حال حاضر وضعیت معیشیتی آنان می‌باشد؛ برای تحقق تمدن نوین اسلامی می‌بایست دغدغه‌های مستضعفین از ابتدایی‌ترین نیاز‌های انسان که وضعیت معیشتی می‌باشد رهایی یابد و دغدغه‌های مهم تری برای آنان اولویت یابد. برنامه‌ها و اقدامات لازم شما در کوتاه مدت و بلند مدت در این رابطه به چه صورت می‌باشد؟

۲- در عصر کنونی فضای مجازی بستری دوری ناپذیر می‌باشد و نیاز به دور اندیشی دقیقی پیرامون آن است، برنامه آینده شما برای رفع یا اعمال بیشتر فیلترینگ بر اینترنت کشور به چه صورت است؟

۳- نبود مسکن یکی از معضلات خانوار در  کشور می‌باشد؛ تجربه تلخ ۸ ساله دولت ۱۱ و ۱۲ در عقب ماندگی رشد مسکن و عدم برنامه ریزی جهت تامین مسکن دهک ضعیف جامعه هنوز فراموش نشده است؛ برنامه قابل اجرای شما برای تحقق رویای خانواده‌ها چیست؟

 

۴- خرید خودرو یکی از دغدغه‌های حقیقی مردم می‌باشد که این بازار در حال حاضر در انحصار سوداگرانی است که به جای خودرو از مردم مظلوم در حال سواری گرفتن هستند؛ برنامه شما جهت کشیدن افسار کارخانجات سازنده خودرو و همچنین سامان بخشیدن به این بازار آشفته چیست؟

۵- اصلاح نظام بانکی و بنگاه داری بانک‌ها که اکنون تبدیل به کابوس مردم و دستگاه‌های مختلف شده است و سبب از هم گسیختگی بازار ارزی کشور می‌شوند و می‌توانند گاها تصمیمات خود را بر بازار تحمیل کنند؛ برنامه شما برای مقابله با این رویه چیست؟

۶- همواره مردم رکن اساسی این نظام بوده‌اند و عدم حضور مردم سبب سست شدن پایه‌های دولت می‌شود و نیاز به گفت و شنود مستقیم با مردم در این برهه زمانی نیاز است؛ برنامه شما جهت نقش آفرینی حقیقی مردم در مسائل خرد و کلان کشور و همچنین جلوگیری از انحصار سیاست و تصمیم سازی در حلقه‌های بسته جریانات سیاسی چیست؟

۷- یکی از باب‌ترین ناعدالتی‌های اجتماعی، ناعدالتی در حوزه آموزش می‌باشد که از همان ابتدای کودکی باعث افزایش فاصله طبقات اجتماعی می‌شود. برنامه شما جهت کاهش فاصله طبقات اجتماعی در حوزه آموزش چیست؟

۸- کسری بودجه همواره یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کشور ما می‌باشد، برنامه راهبردی نامزد‌های محترم پیرامون این موضوع به چه صورت می‌باشد و همچنین برای کاهش وابستگی بودجه به نفت چه راهکارهایی وجود دارد؟

۹- به پاس خدمات ارزنده شهید عزیزمان، شهید امیر عبدالهیان، در حوزه سیاست خارجه کشور، اکنون ایران عزیزمان در موضع ثبات سیاست خارجه و همچنین اقتدار بین المللی قرار دارد، برنامه شما در حوزه سیاست خارجه و همچنین مذاکرات بین المللی به چه صورت می‌باشد و همچنین راهبرد شما در حمایت از گروه‌های مقاومت و مردم مظلوم فلسطین چیست؟

۱۰- خانواده اولین نهاد سازنده جامعه می‌باشد؛ اکنون که بنیان خانواده توسط رسانه‌های معاند طی سال‌های گذشته تا کنون  مورد هجوم قرار دارد و نشان از قصد راسخ دشمنان جهت فروپاشی این شجره مقدس است؛ کلان راهبرد شما در رابطه با وضعیت خانواده و همچنین ترویج فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی به چه صورت می‌باشد؟

۱۱- هرساله در شعار سال اولویت کشور توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود و  امسال نیز بر حسب صلاحدید ایشان و نیاز کشور شعار انتخاب شده جهش تولید با مشارکت مردم می‌باشد و این نشان از اهمیت موضوع جایگاه مردم در تولید می‌باشد، راهبرد شما جهت حضور تمامی اقشار مردم بدون رانت در حوزه تولید به چه صورت می‌باشد؟

۱۱ سوال ذکر شده فوق، در حال حاضر از دغدغه‌های اصلی عموم مردم جامعه می‌باشد و این اتحادیه خواستار پاسخ دقیق و قابل اجرا در حوزه‌های ذکر شده از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=18204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.