1
علی رادمنش در مصاحبه با ایسنا

هدف نامزد‌ها باید ایجاد فضای گفتمانی باشد

  • کد خبر : 18191
  • 24 خرداد 1403 - 21:22
هدف نامزد‌ها باید ایجاد فضای گفتمانی باشد
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ه‌های سراسر کشور پیرامون ایجاد فضای گفتمان و تکلیف نامز‌د‌های انتخاباتی در انتخابات پیشرو پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، علی رادمنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا به گفتگو در رابطه با انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری پرداخت و بیان کرد در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری نیز اولویت ما باید نگاه گفتمانی باشد. یعنی زمانی که قصد بررسی کاندیداها را داریم، گفتمان و نگاه‌های آنان و حلقه اطرافشان در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاست‌های خارجی و امثالهم را بررسی و مقایسه کنیم.

رادمنش گفت: در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی، نکته مهمی که به چشم می‌آمد و به نظر من یکی از عمده مشکلات فضای سیاسی کشور است، نبود دعواهای سیاسی بر سر گفتمان‌ها بود.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: واضح است که گروه‌ها و جریان‌های سیاسی زمانی با یکدیگر متمایز هستند و مردم می‌توانند بین آن‌ها انتخاب کنند که وجه تمایز آن‌ها گفتمانشان باشد، نه بر اساس سلایق شخصی. وقتی محوریت بحث‌ها بر گفتمان نباشد، به سمت فردمحوری پیش می‌رود. نگاه فردمحوری شاید در کوتاه‌مدت آسیبی جدی نداشته باشد، اما در بلندمدت باعث رخوت سیاسی می‌شود، زیرا فرد ممکن است دچار خطاهایی شود یا حتی در حلقه نزدیکان او فساد رخ دهد.

رادمنش در این رابطه ادامه داد: تجمیع این اتفاقات در نهایت سبب سرخوردگی مردم از آن جریان فردگرا می‌شود و به تدریج باعث رخوت سیاسی در جامعه خواهد شد. اما در فضاهای گفتمان‌محور، چون گفتمان در اولویت قرار دارد، حتی اگر افراد جا به جا شوند، همان مسیر ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری نیز اولویت ما باید نگاه گفتمانی باشد. یعنی زمانی که قصد بررسی کاندیداها را داریم، گفتمان و نگاه‌های آنان و حلقه اطرافشان در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاست‌های خارجی و امثالهم را بررسی و مقایسه کنیم. البته تجربه کاری، فعالیت‌های گذشته و سابقه سیاسی آنان نیز اهمیت بسیاری دارد در کارآمدی و راستی‌آزمایی حرف‌ها و برنامه‌هایشان.

رادمنش اظهار کرد: اتفاقی که در زمان برگزاری انتخابات مختلف در کشور ما می‌افتد و نتیجه آن را می‌توان در وضعیت فعلی کشور مشاهده کرد، تخریب چهره‌های سیاسی اثرگذار است. مدتی است که در کشور فضای عدالت‌خواهی پروژه‌ای حاکم شده که به سبب آن باعث فروریختن بدنه اجتماعی افراد و احزاب مختلف شده است. بنده با عدالت‌خواهی هیچ مشکلی ندارم و اعتقاد راسخ دارم که عدالت‌خواهی به ویژه برای دانشجویان بسیار مهم است، اما اینکه فردی پروژه‌وار اطلاعاتی را داشته باشد و به سبب آن شروع به تخریب فردی کند، واقعاً جای تعجب دارد. این خود نوعی بی‌عدالتی در دسترسی به اطلاعات است که منجر به تبدیل عدالت‌خواهی به پروژه‌ سودآور شده است.

وی ادامه داد: این نوع اقدامات موجب ریزش بدنه افراد تأثیرگذار سیاسی با سابقه قوی شده و در نتیجه شاهد آن هستیم که افرادی که از عمق و بینش سیاسی کافی برخوردار نیستند، به خاطر چند سخنرانی احساسی و تحریک‌کننده، رهبر سیاسی بخشی از جامعه می‌شوند؛ اقدامی که در انتخابات مجلس گذشته تا حدودی رخ داد.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در انتخابات کنونی نیز، کاندیداها و طرفدارانشان، به ویژه اعضا و مسئولین ستادهای انتخاباتی، باید به حفظ شخصیت و شأن رقبای سیاسی خود توجه و التزام داشته باشند، چرا که تخریب هر یک از کاندیداهای ریاست جمهوری به منزله تخریب بخشی از کشور است. ستادهای انتخاباتی باید بحث‌ها و اختلاف نظرها را به سمت فضای گفتمانی ببرند و خود نامزدهای انتخاباتی نیز در مناظرات به این نکته توجه کنند.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=18191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.