• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

۲ میلیارد تومان در دانشگاه شهید چمران اهواز به باد رفت!

  • کد خبر : 782
  • 25 مهر 1394 - 16:46
۲ میلیارد تومان در دانشگاه شهید چمران اهواز به باد رفت!

در دانشگاهی مثل دانشگاه شهید چمران با این سابقه طولانی هنوز مشکلات آموزشی یک مشکل شایع است و طرح و برنامه‌ای برای حل این مشکل در حال حاضر وجود ندارد. به عنوان مثال در رشته علوم سیاسی عضو هیئت علمی مناسبی وجود ندارد و در یک دانشگاه مادر اعضای هیئت علمی این رشته یک دکتری […]

در دانشگاهی مثل دانشگاه شهید چمران با این سابقه طولانی هنوز مشکلات آموزشی یک مشکل شایع است و طرح و برنامه‌ای برای حل این مشکل در حال حاضر وجود ندارد. به عنوان مثال در رشته علوم سیاسی عضو هیئت علمی مناسبی وجود ندارد و در یک دانشگاه مادر اعضای هیئت علمی این رشته یک دکتری و دو کارشناس ارشد هستند در حالی که در دانشگاه‌های دور‌افتاده هم این مشکلات رفع شده است.
دانشجویان دانشگاه چمران با توجه به قدمت دانشگاه، میراث‌دار برخی از امکانات رفاهی دانشگاه هستند که بسیار فرسوده و غیر‌قابل استفاده است. مثلاً خوابگاه نه امکانات درخور شأن دانشجو دارد و نه مکان مناسبی برای اسکان دانشجوها است البته طبق طرحی که دانشگاه دارد سالی یک یا دو مجموعه از خوابگاه‌های قدیمی فروخته می‌شود و یکی دو مجموعه به مجموعه خوابگاه‌های جدید دانشگاه افزوده می‌شود که باید این فرایند تسریع شود.
مشکل غذای دانشجویی در حال حاضر همزمان با کل کشور در چمران اهواز هم وجود دارد متأسفانه با اینکه شاهد این موضوع هستیم که به قیمت غذای دانشجویی همواره افزوده می‌شود اما از کیفیت آن کم می‌شود و دانشجویان به این موضوع شدیداً معترض هستند تاجایی که در سال گذشته دانشجویان به این مشکل اعتراض عملی داشتند و سینی غذا را جلوی سلف سرویس به نشانه اعتراض گذاشتند که بعد از آن به مدت دو هفته غذا کیفیت مطلوبی پیدا کرد اما بعدش به روال سابق بازگشت.
اما در حال حاضر مشکل اصلی دانشگاه‌های ما مشکلات فرهنگی است. در این زمینه بودجه‌های کلانی هم مصرف می‌شود اما به‌جای اینکه در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی باشد در جهت تبلیغ فرهنگ غرب است. در دانشگاه چمران بیش از ۲ میلیارد تومان بودجه صرف جشنواره فیلمی شد که به طور متوسط برای هر فیلم بیش از ۱۰ نفر تماشاگر ثبت نشده است. علاوه بر این محتوای برخی از فیلم‌ها هم مشکل دار بود و معاونت فرهنگی نیز به هیچ کس و هیچ کجا پاسخگو نیست و این پول گزاف به باد رفته است. این در حالی است که برخی تشکل‌ها برای برنامه‌های خود به کمتر از یک میلیون تومان بودجه احتیاج دارند که از آنها دریغ می‌شود.
معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران از هر حرکتی که تهاجم به فرهنگ ما بشود استقبال می‌کند. چه معنا دارد یک مدیر دانشگاهی در یک تئاتر از رقص باله یک دانشجوی پسر حمایت کند و در مقابل اعتراض چند صد نفره دانشجویان بایستد و مقاومت نشان دهد البته از این دست حرکات در دانشگاه چمران توسط معاونت فرهنگی بازهم مشاهده شده است که به عنوان مثال می‌توان به جشن روز دانشجو و حواشی آن اشاره نمود. به هر حال ما امیدواریم که معاونت فرهنگی دانشگاه توسط فردی اداره شود که بتواند در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی حرکت کند نه در راستای تهاجم به فرهنگ جامعه.
*دبیر انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه شهید چمران اهواز

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.