• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
28
بیانیه روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

۱۶ آذر نماد ایستادگی دانشجویان در خط مقدم مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است

  • کد خبر : 12479
  • 17 آذر 1398 - 11:05
۱۶ آذر نماد ایستادگی دانشجویان در خط مقدم مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است

بسم الله الرحمن الرحیم ((دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.)) ((وای به حال روزی که تحصیل کرده های جامعه نسبت به درد جامعه حساس نباشند. وای به حال جامعه‌ای که گروه ممتازش تبدیل شود به گروه بی درد.طوری خودتان را بسازید که با درد های جامعه آشنا بمانید)) . شهید […]

بسم الله الرحمن الرحیم

((دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.))

((وای به حال روزی که تحصیل کرده های جامعه نسبت به درد جامعه حساس نباشند. وای به حال جامعه‌ای که گروه ممتازش تبدیل شود به گروه بی درد.طوری خودتان را بسازید که با درد های جامعه آشنا بمانید)) .
شهید بهشتی

۱۶ آذر نماد ایستادگی دانشجویان در خط مقدم مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است.پس از کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت مصدق دانشجویان در اعتراض به دیدار رسمی شاه با نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا و هچنین برقراری دوباره رابطه با بریتانیا در مقابل گلوله های عوامل شاه سینه سپر کردند و شهادت ۳ تن و زخمی شدن عده ای از آنها پایه های رژیم دست نشانده پهلوی را به لرزه انداخت.

دانشجویان به عنوان قشر بیدار و نبض جامعه با حفظ این روحیه ارزشمند پس از انقلاب هم با حضور فعال در صحنه های تاریخی از جمله دفاع مقدس نقش خود را ایفا کردند و نگذاشتند کشور به دست اجانب بیفتد.

روز دانشجو همچنین ذهن ها را به یاد تراژدی هاییهمچو درخواست از دانشجو و جواب. رد و سنگ اندازی از مسؤلین، کوشش از دانشجو و تقدیر از مسؤلین، ستاره دار کردن و به حاشیه کشاندن دانشجویان منتقد و همچنین به یاد جمله معروف (اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت هم اصلاح میشود) می اندازد که در اتاق مسؤلین قاب شده اما عمل نمی شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه نیز ضمن گرامیداشت یاد و نام سه شهید مظلوم سال ۱۳۳۲ که پایه گذار قیام های ظلم ستیزانه دانشجویی بودند خود را پاسدار حرمت خون شهیدان و آزادی خواهان این مرزوبوم میداند و روز دانشجو را به تمامی دانشجویان بیدار ایرانی علی الخصوص دانشجویان دانشگاه ارومیه تبریک می‌گوید و از همه دعوت می‌نماید هیچگاه از مطالبه گری خود دست نکشیده و جایگاه خود فراموش ننمایند و انقلاب اسلامی را در راه رسیدن به دولت و تمدن اسلامی یاری کنند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=12479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.