• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان پیرو بازرسی آژانس انرژی اتمی:

  • کد خبر : 10802
  • 07 بهمن 1397 - 16:38

بسم الله القاسم الجبارین با بازرسى‌هاى غیر متعارف هم بنده موافق نیستم؛ پرس‌وجوى از شخصیّت‌ها را هم به‌هیچ‌وجه قبول ندارم و موافق نیستم؛ بازرسى از مراکز نظامى را هم نمیپذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم.(صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام-۹۴/۰۴/۰۲) با خبر شدیم در تابستان امسال ماموران بازرسی آژانس بین المللی انرژی […]

بسم الله القاسم الجبارین

با بازرسى‌هاى غیر متعارف هم بنده موافق نیستم؛ پرس‌وجوى از شخصیّت‌ها را هم به‌هیچ‌وجه قبول ندارم و موافق نیستم؛ بازرسى از مراکز نظامى را هم نمیپذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم.(صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام-۹۴/۰۴/۰۲)

با خبر شدیم در تابستان امسال ماموران بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اقدامی غیر معمول و تعجب برانگیز از مراکز‌ آزمایشگاهی بازرسی کرده و از تعدادی از دانشمندان پژوهشگر بازجویی کرده اند.
ریاست دانشگاه با علم به اینکه این کار در خلاف استقلال کشور است با این بازرسان همراهی کرده و موضوع را نیز پنهان کرده اند.
این تفتیش از یک مرکز دانشگاهی و هم چنین پرس و جو از شخصیت های دانشگاهی اقدامی شگفت آور از سوی بازرسان آژانس انرژی اتمی یا بهتر بگوییم جاسوسان سرویس های اطلاعاتی بیگانه است که نتیجه دیپلماسی سراسر ذلت و خفت این دولت بوده و نتایجی بدتر از این نیز به همراه دارد.
این بازرسی از یک مرکز آموزشی در کشور ما توسط بازرسان آژانس انرژی اتمی که قبلا هم شاهد خیانت آنها در دادن اطلاعات دانشمندان هسته ای ما به دشمنان قسم خورده‌ی ما شد این هراس را ایجاد می کند که خدایی ناکرده باز هم شاهد به خطر افتادن امنیت دانشمندان و پژوهشگران با ارزش کشور باشیم.
به راستی چه کسی امنیت اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه را پس از این بازرسی تامین می کند؟
اگر قرار باشد نخبگان ما به دلیل به کار بردن تنها یک کلمه با کاربرد مشابه در مقالاتشان در کشور خود تحت بازجویی قرار بگیرند، آنگاه دیگر استقلالی برای کشور باقی می‌ماند؟! این کار با امضای لایحه‌ کاپیتولاسیون چه تفاوتی دارد؟! صد البته این واقعیت بر همگان روشن است که اساس نظام بازرسی‌های برجامیِ مورد تاکید غرب تکمیل پازل اطلاعاتی از مراکز و توانمندی‌های راهبردی، فناورانه و اقتدارآفرین کشور است، لکن پیش از هرکسی نهاد‌های ذیربط در کشور باید پاسخگوی چرایی باز شدن پای جاسوسان آژانس به فضا‌های دانشگاهی باشند.
مع الاسف هنگامی که بازرسان به همراه نماینده دانشگاه به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند اعلام می کنند که از طرف شرکت کالا الکتریک که به مجتمع غنی سازی نطنز وابسته است، جهت بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه آمده اند که این دروغ خود خیانتی قابل تامل است.
تشکل های انقلابی دانشگاه کاشان با عنایت به مصالح امنیت ملی و فرمایشات رهبری معظم انقلاب اجازه نمیدهند که از دانشمندان و محققان ما درباره یک پیشرفت اساسیِ بومی و علمی بازجویی کنند و حد و حدود برای پژوهش های آنها تعیین کنند.
ریاست دانشگاه کاشان و وزارت علوم تا آغاز دهه مبارک فجر مهلت دارند تا پاسخی قانع کننده به ما ارائه دهند درغیر اینصورت ما از مسئله استقلال دانشگاه و امنیت پژوهشگران این مرز و بوم کوتاه نیامده اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

والله شدید العقاب

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان
بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه کاشان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.