• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
16
ابوالفضل مظاهری، دبیر اسبق اتحادیه در میزگرد آرمان خواهی جنبش دانشجویی:

نیازمند پوست اندازی و نوگرایی در ساختار‌های حکومت هستیم

  • کد خبر : 10524
  • 12 آذر 1397 - 14:26
نیازمند پوست اندازی و نوگرایی در ساختار‌های حکومت هستیم

ابوالفضل مظاهری، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در میزگرد آرمان خواهی جنبش دانشجویی در دهه چهارم انقلاب اسلامی گفت: جنبش دانشجویی به خاطر آرمان‌ها و ایده آل‌ها به وجود آمد با این وجود استقلال و عدالت مهمترین آرمان‌های این جنبش بوده و الان هم همین گونه است و این طور نیست که این آرمان‌ها […]

ابوالفضل مظاهری، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در میزگرد آرمان خواهی جنبش دانشجویی در دهه چهارم انقلاب اسلامی گفت: جنبش دانشجویی به خاطر آرمان‌ها و ایده آل‌ها به وجود آمد با این وجود استقلال و عدالت مهمترین آرمان‌های این جنبش بوده و الان هم همین گونه است و این طور نیست که این آرمان‌ها گم شوند البته تکنیک‌ها و نوع مبارزه تغییر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین اتفاق افتاده که باعث شده گل طلایی کمتری از جنبش دانشجویی ببینیم و مثلا ممکن است بگوییم که ظرفیت فعلی جنبش دانشجویی ۱۰ درصد از ظرفیت این جنبش نیست، تصریح کرد: اتفاقی که افتاده این است که تلاش جنبش دانشجویی کمتر و از طرفی از نظر مبانی ضعیف‌تر شده است به گونه‌ای که دغدغه سازی‌های کاذبی که در کشور اتفاق می‌افتد به دغدغه اصلی جنبش دانشجویی مبدل می‌شوند و این ناشی از ضعف مبانی دوستان ما در جریان دانشجویی است البته اوضاع از نظر بنده امیدوارکننده است و من معتقد نیستم که جنبش دانشجویی رو به اضمحلال است و یا اینکه مرده است.

 

مظاهری با بیان اینکه تشکل دانشجویی محل آزمون و خطای دانشجوست و دانشجو حق دارد در فضای تشکل اشتباه و تجربه کند، تصریح کرد: البته شرایط رشد فعالان دانشجویی با گذشته فرق کرده و به دلیل دغدغه سازی کاذب مسائل بی اهمیت نمود بیشتری پیدا می‌کند.

 

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه جریان دانشجویی نتوانسته نسبت خود را با آرمان‌ها پیدا کند، افزود: جریان دانشجویی حرف‌های بزرگ را به خوبی می‌زند، چون رسانه‌ها بیشتر به این حرف‌ها توجه می‌کنند تا مطالبات محلی که دانشجویان به زبان می‌آورند.

 

وی با بیان اینکه جریان دانشجویی از مطالبات مردمی دور افتاده، ولی درک بچه‌ها در دهه ۹۰ نسبت به محیط خود بیشتر شده افزود: جنبش دانشجویی باید شرایط زمانی و محیطی خود را بشناسد و براساس آن عمل کند، اما بحثی که وجود دارد این است که امروز این جنبش براساس اقتضائات دهه ۷۰ و ۸۰ برنامه ریزی می‌کند از این رو انتظار هم دارند که نتیجه بگیرند.

 

مظاهری افزود: اگر جنبش دانشجویی اقتضائات دهه ۹۰ را بهتر بشناسد کنش گران بهتری خواهند بود.

 

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وقتی جنبش دانشجویی راه‌های مختلف را برای نتیجه گیری در برخورد با مسائل و مشکلات تجربه می‌کند، اما به نتیجه نمی‌رسد ماحصل آن سرخوردگی و بی حس شدن فعالان این جنبش است به گونه‌ای که وقتی اتفاق جدیدی رخ می‌دهد نمی‌توان آن‌ها را به خط کرد تا موضع خود را اعلام کنند.

 

وی بر ضرورت نوگرایی در ساختار‌های حکومت تاکید کرد و افزود: ما امروز نمی‌توانیم با ساختار‌ها و سکرت بازی‌های دهه شصت کشور را اداره کنیم، اما واقعیتی که وجود دارد این است که ما داریم با همان مدل‌های دهه ۵۰ و ۶۰ کشور را اداره می‌کنیم.

 

مظاهری از شفافیت و جوان گرایی به عنوان دو مطالبه جنبش دانشجویی نام برد و افزود: باید جوان گرایی در چینش به کار گرفته شود تا آن‌ها بتوانند ادبیات نسل جوان را بفهمند در هر حال ما با نسلی از مسئولان مواجهیم که درکی از ادبیات نسل جوان ندارند از این رو نمی‌توانیم به یک ادبیات مشترک برسیم.

 

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب نیازمند پوست اندازی و نوگرایی در ساختار‌های حکومت هستیم، ولی ما در اصول با کسی شوخی نداریم. معتقدم باید در نوع کنش و رفتار مسئولان نوگرایی اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.