• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه در باب ۱۶ آذر :

۱۶ آذر سرآغازی برای مقابله با استکبار و نفی هرگونه دخالت بیگانگان در امور کشور

  • کد خبر : 7717
  • 17 آذر 1396 - 0:51
۱۶ آذر سرآغازی برای مقابله با استکبار و نفی هرگونه دخالت بیگانگان در امور کشور

  بسم الله الرحمن الرحیم شانزدهم آذر را باید یکی از پایه های اساسی تحقق انقلاب اسلامی دانست چرا که سر آغازی برای مقابله با استکبار و نفی هرگونه دخالت بیگانگان در امور کشور بوده است که روح عدالت طلبی را در بین دانشجویان بیدار کرد. مبارزه ای که با همراهی گسترده جریان مردمی و […]

 

بسم الله الرحمن الرحیم

شانزدهم آذر را باید یکی از پایه های اساسی تحقق انقلاب اسلامی دانست چرا که سر آغازی برای مقابله با استکبار و نفی هرگونه دخالت بیگانگان در امور کشور بوده است که روح عدالت طلبی را در بین دانشجویان بیدار کرد.
مبارزه ای که با همراهی گسترده جریان مردمی و فطرت خداجوی آن ها همراه گردید و علی رغم پیروزی بر رژیم طاغوت ،تنها به انقلاب عظیم اسلامی ختم نشده و مبارزه با استکبار و خوی استکباری همواره ادامه دارد.
با نگاهی گذرا به کارنامه سیاه استکبار،نمایان میشود ؛ هرگاه رژیم استکبار نتوانسته در برابر این چنین جنبش ها ایستادگی کند در صدد تخریب هویت و به چالش کشاندن آن بر می آید.بدین منظور سعی می کند با سوء استفاده از فعالیت های دانشجویی با آن نظام تسویه حساب سیاسی کند.
از مهم ترین تسویه حساب ها هم می توان به واقعه سال ۷۸ یعنی کوی دانشگاه ،اغتشاش روز قدس که در ان شعار ”نه غزه نه لبنان” سر دادند، تشکیل فرقه ضاله شیعه انگلیسی و پروراندن تخم نامشروع وهابیت و تکفیری در اسلام آمریکایی اشاره کرد.
حتی در بعضی جنبش ها و تشکل ها نیز رخنه کرده اند و با تفهیم غلط مسائلی چون وجود تبعیض جنسیتی در اسلام و ایران و انحراف آزادی و دیگر موارد این چنینی سعی در به حاشیه کشاندن و به خواب غفلت بردن این جنبش ها دارند که البته در بسیاری از موارد این تشکل ها عروسک خیمه شب بازی آنان شده اند.
دانشجو باید بداند هدفش بغیر از این هاست
اگر روزی بالاترین مقام یا نهاد را هم مورد انتقاد قرار دهد و از او بخاطر کم کاری و خلف وعده پاسخ بخواهد کسی اجازه برخورد با او را ندارد
تمامی مقامات و مسئولین باید بدانند در عمل به تک تک تکالیف خود موظف و مسئول بوده و اگر کوچکترین خطایی از آن ها سر بزند باید در برابر دانشجویان پاسخگو باشند.دانشجو تمامی تحرکات آنان را رصد میکند و بدانند مطالبه گری حق و وظیفه دانشجوست و در برابر حقی که دارد سکوت نمیکند و به تکلیف خود عمل میکند. دوران دانشجویی فرصت استثنائی ست برای احیای فضای سیاسی فرهنگی و به قول شهید مظلوم بهشتی«دانشجو موذن جامعه ست که اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود»
این برهه از زمان بسیار خطرناکتر از زمان انقلاب و قبل آن است زیرا در آن موقع فقط در مقابل عوامل آشکار خارجی که چشم طمع به ایران داشتند مقابله می شد ولی در حال حاضر علاوه بر آنان با شیاطین و عوامل داخلی نیز که با لباس دیانت و دوستی قصد ایجاد فتنه ضربه زدن به ملت و نظام را دارند مجبور به مبارزه ایم.
درطول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد آن بودیم که اکثر تحولات وسیع و گسترده که نقش سازنده در شکوفایی ایران دارند در سایه ی تحرکات و فعالیت های جنبش های دانشجویی بوده که مهمترین آن ها نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست که حضرت امام ان را انقلاب دوم نامیدند.
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که از دانشجویان میخواهند در عین آرمان خواهی باید واقع بین باشند و از آنها طلب میکنند که مشکلات را شناسایی ، منبع آن را پیدا کرده و برای حل آنها راهکار ارائه دهند.انتقاد های سازنده و نه مخرب.همراه و دوشادوش مسئولین سعی در جبران کم و کاستی ها داشته باشند تا به روند رو به رشد جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.
جنبش های دانشجویی نیز از دولت کنونی توقع دارند که برروی حرف های خود بمانند و به وعده های خود پیرامون ایجاد فضای باز انتقادی و آزادی بیان عمل کنند نه اینکه با منتقدان به بد ترین شکل برخورد کنند دانشگاه را دیوار کشی و دانشجویان منتقد را تعلیق و یا اخراج کنند.نشریات منتقد را توقیف و جریمه کنند و در برابر آن ها پاسخگو نباشند و با اعمال خود مهر سکوت بر دهان آنان بزنند.شاهد آن هستیم که آزادی بیان همچون سایر شعار های دولت کنونی در حد شعار باقی ماند.گویی آزادی بیان همچون کالایی بوده که تاریخ مصرف آن صرفا زمان انتخابات بوده و تاریخ انقضای آن در همان زمان و با کسب رای اکثریت مردم به پایان رسیده است.
و اما در این بین دانشجویان انجمن اسلامی در عرصه سیاست به هیچ وجه از جریان خاصی حمایت و جانبداری نمی کنند و تنها با تبیین معیار ها و شاخص های آن مطابق قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری به ملت این اجازه را می دهد که با تفکر برروی این شاخص ها مناسب ترین گزینه ها را انتخاب کنند.
مجموعه انجمن اسلامی نیز وامدار کسی نبوده و در موارد متعدد، فساد و کم کاری دول مختلف را نقد و رفع ان هارا مورد پیگیری قرار داده است.امید است نهالی که حضرت امام ره آن را به پشتوانه مردم کاشته است روزی به درختی تنومند تبدیل شود که تمامی آزادگان و مظلومان در تمام جهان زیر سایه آن در امان باشند.
والسلام علیکم و الرحمه_الله

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=7717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.