• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت سالگرد چهل و سومین سال انقلاب:

کشور باید در مسیر تحقق ایران قوی گام بردارد

  • کد خبر : 14675
  • 22 بهمن 1400 - 21:50
کشور باید در مسیر تحقق ایران قوی گام بردارد
اکنون که کشور با جنگ اقتصادی رو به روست مسئولان وظیفه دارند سیاستگذاری خود را به نحوی انجام دهند که کشور در مسیر تحقق ایران قوی گام بردارد.ایران اسلامی باید با همکاری مردم و مسئولین در گام دوم انقلاب به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت کند‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه‌ای از مردم دعوت کرد که با حضور پر شور خود، با حفظ و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن در روز جمعه بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب بیعت کنند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

۲۲ بهمن ماه یاد آور پیروزی وعده داده شده توسط خدا، به اهل ایمان در جبهه حق علیه باطل است. با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر اراده خداوند بر غلبه مستضعفان بر مستکبران نمایان گشت و استمرار این نظام تا به این روز نشان داد هیچ قدرتی توان مقابله با اراده الهی و متزلزل کردن نظام اسلامی را نخواهد داشت. پیروزی انقلاب اسلامی بارقه امیدی برای تمام مظلومان و الگویی برای قیام ستم‌دیدگان عالم بود.

امام آمد. این جمله‌ی نوید بخش، یادآور صحنه‌ی تاریخ‌ساز اسقبال سی و سه کیلومتری مردم، از امام راحل در ۱۲ بهمن است. این روز پر برکت آغاز دهه فجر است، دهه‌ای که در آن مسیر آینده انقلاب رقم خورد. دهه‌ای پر افتخار که سرانجام آن رهایی ایران از بند نظام سفاک شاهنشاهی در ۲۲ بهمن ماه بود.

از جمله آرمان‌هایی که امام راحل در دوران انقلاب همواره بدان تأکید داشت استقلال کشور از قدرت‌های جهانی‌ست. استقلالی که در آستانه‌ی چهل و سومین فرخنده سالروز ۲۲ بهمن ماه بایستی خود را در افعال سیاستمردان کشور نشان دهد. نمود این استقلال در سال‌های اخیر در رویکرد منطقه‌ای ایران با تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در پیش‌برد راهبرد‌های رهبری مبنی بر نفی حاکمیت استکبار بر محور مقاومت مشهود بود. اما در مواقعی نیز شاهد افعالی بودیم که نشان از زاویه گرفتن از آرمان‌های امام بود. دورانی را گذراندیم که افرادی با شرطی کردن اقتصاد به مذاکره و مباحثی، چون FATF، خواسته یا ناخواسته استقلال و پیشرفت کشور را در معرض خطر قرار دادند. این درحالی است که اکنون شاهدیم، کشور بدون تصویب FATF و با وجود تحریم‌های ضد انسانی ایالت متحده، کشور بر بسیاری از مشکلات همچون کمبود واکسن و تجهیزات بهداشتی فائق آمده است و با قدرت به پیش حرکت می‌کند.

با این همه آنچه کشور را در حرکت در این مسیر استوار نگه می‌دارد همراهی مردم مقاوم ایران اسلامی و اعتماد آنان به سیاست‌های دولتمردان است. این امر جز با صداقت مسئولان، حرکت آنان در راستای اعتماد سازی مردم و اقناع عمومی صورت نخواهد پذیرفت. دولت‌مردان با شفافیت در عملکرد و بیان راهبرد‌های خود با مردم می‌توانند موجب شوند تا مردم نیز پا به پای مسئولین در جهت اهداف کشور حرکت کنند.

دولتمردان بدانند دیپلماسی ایران اسلامی باید در جهت حفظ و تقویت «ایران قوی» و تأمین‌کننده منافع مردم باشد.

دیپلماسی ایران باید به نحوی باشد تا بتوان از جبهه مقاومتی که علیه استکبار و با مرکزیت ایران اسلامی شکل گرفته است، حمایت کرد. در همین راستا لازم است متذکر شد در مذاکراتی که در حال حاضر میان ۴+۱ و جمهوری اسلامی در جریان است، همانطور که در رهنمود‌های رهبر انقلاب اسلامی مشهود است، هدف باید رفع کامل تحریم‌های آمریکا و احقاق حقوق ملت ایران باشد. نباید مسیر نادرستی که در گذشته طی شده است و نتایج زیان باری را برای ما به همراه داشته است چندباره تکرار نمود؛ لذا توافقی که بدون ضمانت‌های لازم و در راستای منافع استکبار جهانی باشد به هیچ وجه پذیرفته نخواهد بود.

در آستانه ۲۲ بهمن ماه، در ایامی قرار داریم که در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه کشور درحال بررسی است. متأسفانه شاهد آن هستیم که در این بررسی‌ها گاهاً مواردی مطرح می‌شود که در راستای منافع ملت نیست.

علی‌رغم اقدامات مثبت و انقلابی‌ای که در مجلس درحال رخ دادن است دیده می‌شود نگاه‌های پوپولیستی و حتی در برخی موارد ضد عدالت در بررسی لایحه بودجه بروز پیدا می‌کند. اقداماتی نظیر بحث خرید سربازی، مخالفت با افزایش سن بازنشستگی برای کنترل بحران صندوق‌های بازنشستگی، جلوگیری از حذف ارز فسادزای ۴۲۰۰ بدون در نظر گرفتن راه جایگزین، افزایش حقوق‌های بی پشتوانه و… که همگی نه تنها کمکی به دولت و مردم نخواهد کرد بلکه با افزایش نقدینگی و ایجاد فشار تورمی به زیان مردم تمام خواهد شد. انتظار می‌رود که مجلسی که با نام انقلابی مزین شده است با کنار گذاشتن رویکرد‌های پوپولیستی و تعارض منافع، به دولت در مسیر اصلاح اقتصاد کشور کمک کند و اصلاح‌گر این مسیر باشد.

یکی از رهنمود‌هایی که رهبر انقلاب همواره به آن تأکید کرده‌اند اهتمام مسئولین به سرانجام رساندن وعده‌ها و گزارش پیشرفت آنان به مردم است. دولت مردان و سیاست گذاران باید به این نکته توجه کنند که محقق نشدن وعهده‌هایی که به مردم می‌دهند به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند. ضروری است مسئولان صادقانه اقدامات خود در راستای عمل به وعده‌هایشان را برای مردم شرح دهند تا آنان در جریان اقدامات مثبتی که صورت می‌پذیرد قرار گیرند. همچنین اگر وعده‌ای محقق نمی‌شود بیان شفاف دلایل این امر می‌تواند مردم را نه در مقابل حاکمیت بلکه در کنار آن قرار دهد.

برای مثال باگذشت چندین ماه از استقرار دولت و علی‌رغم وعده‌های متعدد در مسئله بورس هنوز شاهد نوسانات شدید و زیان دیدن مردم هستیم. بنظر می‌رسد اقدامی جدی در مسیر حل ریشه‌ای این مشکل صورت نگرفته و مشکلات اقشار کم در آمد هنوز به قوت خود باقی‌ست. این وعده‌های عملی نشده می‌تواند نسبت به کارآمدی نظام اسلامی شک ایجاد کند؛ لذا ضروری است مردم از اقدامات دولت آگاه شوند و دلیل باقی ماندن مشکلات را بدانند.

مهم‌ترین وظیفه دولت در اوضاع کنونی بازگرداندن قطار اقتصاد به ریل اصلاح و پیشرفت است. در مواقعی در مسائل اقتصادی، شاهد چنان کاستی‌هایی از سوی مسئولین هستیم که مقام معظم رهبری را مجبور می‌کند تا شخصاً به موضوع ورود کنند. از جمله این موارد صنعت خودرو و محصولات خانگی است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه با وجود حمایت زیاد از این صنعت در کشور، کیفیت خودرو قابل قبول نیست فرمودند: «ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی‌شود، این خیلی بد است، این همه حمایت در طول این سال‌ها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم می‌گویند، حق با مردم است، یعنی اعتراض مردم به جا است». دولتمردان باید با تمام همت خود در مسیر حل این مسائل بپردازند و اجازه ندهند چنین اتفاقات شرم‌آوری تکرار شود.

از جمله راهکار‌های افزایش اعتماد سازی که درسخنان امام خامنه‌ای (مدظله) نیز تکرار شده است، جهاد تببین در راستای بیان دستآورد‌های ایران اسلامی است. پیروزی بر بحران کرونا و واکسیناسیون بیش از ۸۷ در صد مردم، رتبه چهارم ایران در تولید علم و فناوری نانو، حضور ایران در میان ۸ کشور جهان دارای چرخه کامل سوخت هسته‌ای و… از جمله افتخاراتی است که اگر به درستی برای مردم تبیین گردد می‌تواند آنان را در دفاع از انقلاب و ایران استوارتر از همیشه کند.

اکنون که کشور با جنگ اقتصادی رو به روست، جنگی که آثار اقتصادی آن اگر از جنگ نظامی بیشتر نباشد کمتر نیست، وظیفه آحاد مردم در این جنگ همچون جنگ هشت ساله همراهی با نظام و رهبری می‌باشد.

مردم بایستی با حمایت از تولید داخل، کمک به اقشار ضعیف در حد توان خود، قناعت و صبر، به پیشبرد اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری کمک کرده تا کشور از این جنگ هم همچون جنگ هست ساله سر بلند بیرون آید. در مقابل مسئولان نیز دو چندان وظیفه دارند سیاستگذاری خود را به نحوی انجام دهند که کشور در مسیر تحقق «ایران قوی» گام بردارد و با کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی فشار‌های اقتصادی را از دوش مردم بزرگ ایران بردارند. ایران اسلامی باید با همکاری مردم و مسئولین در گام دوم انقلاب، به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

در پایان انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (زه) از شما ملت شریف ایران دعوت می‌کند که با حضور پر شور خود، با حفظ و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن در روز جمعه بار دیگر با آرمان‌های امام و انقلاب بیعت کنید، در مبارزه با استکبار جهانی پیش قدم ملت‌های دیگر شوید تا با یاری امام زمان (عج) و لطف حضرت حق پیروزی نهایی مستضعفین و اهل حق بر مستکبران عالم حاصل شود.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=14675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.