• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

کارگاه ایده کاوی و خلاقیت در دانشگاه محقق اردبیلی

  • کد خبر : 5720
  • 15 اسفند 1395 - 22:48
کارگاه ایده کاوی و خلاقیت در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه ایده کاوی و خلاقیت با هدف شکوفایی خلاقیت دانشجویان و آشنایی آنها با نحوه کارآفرینی با حضور علی پنیریان پژوهشگر،مخترع،کارآفرین و مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی یاس و مدیرعامل شرکت اسپادانا مستقر در پارک فناوری پردیس توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد. […]

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه ایده کاوی و خلاقیت با هدف شکوفایی خلاقیت دانشجویان و آشنایی آنها با نحوه کارآفرینی با حضور علی پنیریان پژوهشگر،مخترع،کارآفرین و مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی یاس و مدیرعامل شرکت اسپادانا مستقر در پارک فناوری پردیس توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

کارآفرین برتر کشور در ابتدای سخنان خود به شاخصه های اقتصاد مقاوتی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردم نهاد و درون زا است.

پنیریان از اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از راه های اقتصاد مقاومتی نام برد و با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در انجمن های اسلامی گفتمان سازی شود، گفت: برای دانش بنیان بودن لازم نیست که حتما صنایع پیشرفته باشد و در همه زمینه ها می توان اقتصاد دانش بنیان داشت.

وی چگونگی این گفتمان سازی را خاطرنشان کرد و گفت: تشکل هر دانشگاهی باید خودش دانش بنیان باشد به این معنی که ایده های راهبردی در زمینه اقتصاد دانش بنیان بدهد و مولد باشد.

این کارآفرین برتر کشوری در رابطه با موضوع عدم اشتغال اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته تخصصی خود افزود: درست است که دانشگاه‌ها ضعف‌های خود را دارند، اما هر فرد باید متناسب با علاقمندی‌ها و نیازهای خود مشغول به کار شود.

پنیریان در خصوص اینکه دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم پیش بروند، گفت: اولین اقدامی که جزو رسالت‌های دانشگاه است مربوط به ترویج فرهنگ کسب و کار و کارآفرینی بومی است که این مهم باید متناسب با نیازهای بومی منطقه باشد.

این پژوهشگر افزود: همانطور که مهندس در حوزه کار فنی خود متخصص است و یک بازاریاب یا هر فرد مرتبط با صنعت نمی‌تواند آن کار را انجام دهد، هیچ تضمینی هم وجود ندارد که مهندس بتواند محصولش را بفروشد چراکه فروشندگی یک تخصص و بازاریابی یک تخصص دیگر است که ما در این خصوص اشکالات راهبردی داریم، از این رو معمولا این مسائل را به نارضایتی‌های اجتماعی تبدیل می‌کنیم.

وی بزرگترین مانع بر سر کارآفرینی را موضوع عدم ترویج فرهنگ کسب و کار عنوان و بیان کرد: عدم ترویج فرهنگ کارآفرینی و ارائه ندادن آگاهی در این زمینه از عوامل مشکل‌آفرین در این حوزه هستند.

این پژوهشگر در بخش دیگری از سخنانبه ارائه تعاریفی از خلاقیت پرداخت و گفت:خلاقیت امری درون زا است و باید فرد با قرار گرفتن در محیط خاصی بتواند بکمک داشته های خود آن را بروز بدهد.

پنیریان با بیان اینکه تشخیص مسئله مستلزم احساس نیاز است، گفت: پس از درک نیاز با استفاده از تکنیک های مختلف ایده پردازی می توان به حل مسئله پرداخت.

علی پنیریان حدود ۱۵ سال است که در موضوعات دانشگاهی فعالیت می‌کند، او دو شرکت دانش بنیان تاسیس کرده است. کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات و تکنولوژی‌های جدید ژنو، کارآفرین برتر در دومین جشنواره ملی شیخ بهایی، مشاور طرح‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک فناوری پردیس از برخی سوابق و موفقیت‌های علمی وی است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=5720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.