• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

چرا دوماه، نمایندگان را درگیرکمیسیون برجام کرده‌اید؟/گزارش کمیسیون برجام مرجع مناسبی برای تدوین طرح محدودیت سازی در برابر نقاط نفوذ کننده برجام است

  • کد خبر : 760
  • 14 مهر 1394 - 11:13
چرا دوماه، نمایندگان را درگیرکمیسیون برجام کرده‌اید؟/گزارش کمیسیون برجام مرجع مناسبی برای تدوین طرح محدودیت سازی در برابر نقاط نفوذ کننده برجام است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  که متن نامه به شرح زیر است: ریاست محترم مجلس شورای اسلامی برادر گرامی جناب آقای دکتر لاریجانی سلام علیکم همانگونه که مستحضر می باشید از زمان آغاز فرآیند مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت که با بررسی و پیگیری این مذاکرات […]

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  که متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

برادر گرامی جناب آقای دکتر لاریجانی

سلام علیکم

همانگونه که مستحضر می باشید از زمان آغاز فرآیند مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت که با بررسی و پیگیری این مذاکرات خود را در رأس امور نگاه دارد که متاسفانه این امر به درستی محقق نشد تا اینکه چندی پیش و پس از مدت ها انتظار و با اصرار دلسوزان کمیسیون تخصصی بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تشکیل گردید.

این کمیسیون پس از برگزاری جلسات متعدد با شخصیت های متخصص گوناگون و پس از رایزنی های گسترده گزارشی را تهیه کرد که در صحن علنی مجلس نیز خوانده شد.

اما در کمال حیرت در روز قرائت گزارش کمیسیون برجام در مجلس، فوریت طرحی در صحن علنی به تصویب رسید که هیچگونه تناسبی با گزارش کمیسیون تخصصی بررسی برجام ندارد.

سوال هر ناظر عاقلی در این میان این است که اگر قرار بود طرح مصوب در مجلس تناسبی با گزارش کمیسیون نداشته باشد چرا حدود دو ماه عده ای از نمایندگان خود را درگیر این کمیسیون نموده و وقت خود و متخصصان را بیهوده تلف نمودند؟ و ملت را دو ماه درگیر و منتظر گزارش کمیسیونی نمودند که قرار بود نتیجه اش به هیچ کاری نیاید!

گذشته از عدم تناسب گزارش کمیسیون تخصصی برجام، طرحی که فوریت آن در مجلس تصویب شد بسیار ضعیف بوده و به هیچ عنوان صیانت گر مناسبی از دستاوردهای هسته ای کشورمان و پاسدار محکمی از حقوق ملت بزرگ ایران نخواهد بود.

آقای دکتر متاسفانه به نظر می رسد بیش از آنکه این طرح در راستای تامین منافع ملی کشور باشد، تضمین کننده اهداف مشترک شما با آقای رییس جمهور می باشد. از سستی طرح مطرح شده در مجلس می توان پی به نقش پر رنگ بازی های سیاسی در ارایه این طرح برد.

آقای لاریجانی اگر خواهان حفظ عزت و کرامت مجلس شورای اسلامی بوده و خواستار نگاهداری و نگهبانی از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی هستید؛ بهتر است که طرحی دیگر با قدرت جهت حفظ دستاوردهای هسته ای کشور را به صحن مجلس ببرید.

قطعا گزارش کمیسیون برجام میتواند مرجع مناسبی برای تدوین طرح محدودیت سازی در برابر نقاط نفوذ کننده برجام باشد.

رفتار امروز نمایندگان در حفظ منافع ملی و یا خدای نکرده حرکت در جهت منافع جناحی و سیاسی شاخص مناسبی برای رأی و یا عدم رأی ملت به آنها در انتخابات پیش رو خواهد بود پس از نمایندگان دلسوز مجلس خواستاریم اگر در تهیه این طرح همکاری رییس مجلس را ندیدند از تدوین و مطرح کردن طرح دست برندارند که خداوند انشاءالله با صابران است.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. لاریجانی با اصولگرایی نسبتی ندارد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.