• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
انجمن اسلامی علوم پزشکی شهیدبهشتی خطاب به ماکرون

پاسخ اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی حکومت فرانسه کشتن معترضان نیست

  • کد خبر : 10493
  • 09 آذر 1397 - 15:05
پاسخ اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی حکومت فرانسه کشتن معترضان نیست

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به مکرون ضمن ابراز نگرانی در برابر افزایش زخمی‌ها و بازداشت‌ها در اعتراضات اخیر مردم فرانسه خواستار خویشتن‌داری و آرامش دولت فرانسه در برخورد با معترضین و بررسی خواسته‌های مشروع آنان شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان (۱۳۴۸) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی […]

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خطاب به مکرون ضمن ابراز نگرانی در برابر افزایش زخمی‌ها و بازداشت‌ها در اعتراضات اخیر مردم فرانسه خواستار خویشتن‌داری و آرامش دولت فرانسه در برخورد با معترضین و بررسی خواسته‌های مشروع آنان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان (۱۳۴۸) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران طی نامه ای به ماکرون رئیس جمهور فرانسه ضمن ابراز  نگرانی در برابر افزایش زخمی‌ها و بازداشت‌ها در اعتراضات اخیر مردم فرانسه خواستار خویشتن‌داری و آرامش دولت فرانسه در برخورد با معترضین و بررسی خواسته‌های مشروع آنان است.

این تشکل دانشجویی در نامه خود تاکید کرده است: اخیراً اعتراضاتی با ریشه‌های اقتصادی شبیه به آن‌چه سال گذشته در ایران اتفاق افتاد و عناصر تروریستی مخالف با حکومت مشروع و قانونی ایران علی الخصوص سازمانی تروریستی موسوم به مجاهدین خلق (که با حمایت دولت شما هرساله در فرانسه علیه مردم و حکومت کشور ما شعار می‌دهد و کارنامه‌اش مملو از اقدامات خشونت‌آمیز سازمان‌یافته و تروریستی علیه مردم و غیرنظامیان ایران است.) باعث منحرف شدن مسیر آن و خشونت‌آمیز شدن آن شدند، در کشور فرانسه و در خیابان‌های پاریس ایجاد شد.

به یاد داریم که آن زمان دولت فرانسه حکومت ایران را به سرکوب و خشونت متهم کرد در صورتی که خشونت از آن سوی مرزهای ایران به صورت سازمان‌یافته توسط رسانه‌های مخالف حکومت ما به معترضین آموزش داده می‌شد که منجر به بالاگرفتن درگیری‌ها شد که البته با خویشتن‌داری مسئولین و پلیس کشور ما، کنترل شد گرچه ایرادات اقتصادی ما به صورت ریشه‌ای رفع نشدند.

متأسفانه دولت شما به حمایت از تروریسم و هرج‌ومرج در کشورهای مستقل دنیا مانند ایران عادت کرده است اما بهتر است به جای این کار، به فکر برنامه‌ای برای گرسنگان و بی‌نوایان کشور خودتان باشید. در تصاویری که از برخورد پلیس فرانسه با معترضان مخابره می‌شود، به نظر می‌رسد که پلیس مجاز به برخورد آهنین و ضربه به بالاتنه و سر معترضان شده است که با اصول حرفه‌ای پلیس در برقراری نظم و کنترل تجمعات در تناقض است. از دولت فرانسه توقع می‌رود که علاوه بر تلاش برای حفظ نظم و آرامش شهرها، نسبت به معترضان، خویشتن‌داری به خرج داده و آموزش‌های لازم جهت برخورد حرفه‌ای به پلیس فرانسه داده شود. پاسخ اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی حکومت فرانسه، کشتن یا زخمی کردن معترضان نیست.

خوشبختانه کشور و مردم ما از مخالفان سیاسی حکومت شما حمایت نظامی و تبلیغاتی نکرده و اعتراضات اقتصادی مردم شما را به میدان جنگ تبدیل نمی‌کنند پس می‌توانید به صداقت و حسن نیت نویسندگان نامه اعتماد کنید. همچنین هیچ‌گاه به خاطر اختلاف نظر سیاسی، مردم شما را از دسترسی به دارو و غذا محروم نکرده و در راستای ضربه زدن به اقتصاد شما و معیشت مردمتان تلاش نکرده است و به حقوق اساسی شهروندان شما نیز مانند دیگر انسان‌ها احترام می‌گذارد و در همین راستاست که نسبت پایمال شدن حقوق بشر در کشور شما هشدار می‌دهد.

در نهایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بخشی از دانشجویان ایرانی، نگرانی خود را در برابر افزایش زخمی‌ها و بازداشت‌ها در اعتراضات اخیر مردم فرانسه ابراز داشته و با توجه به لزوم احترام به آزادی‌های اساسی و حقوق بشر، خواستار خویشتن‌داری و آرامش در برخورد با معترضین و بررسی خواسته‌های مشروع آنان است.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=10493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.