• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
پشت پرده‌های لغو یک برنامه‌ی اجتماعی در دانشگاه اراک:

وزیر علوم شخصا این مسئله را پیگیری می‌کند/ ۶۰ نفر از میهمانان را به دانشگاه راه ندادند

  • کد خبر : 9310
  • 22 اسفند 1396 - 14:42
وزیر علوم شخصا این مسئله را پیگیری می‌کند/ ۶۰ نفر از میهمانان را به دانشگاه راه ندادند

علیرضا فیروزی ضمن اشاره به جلسه با وزیر علوم، ضمن تاکید بر علت عدم حضور این کارگران در دانشگاه اراک گفت: از وزیر علوم خواستیم که هر چه زودتر به علت مخالفت دانشگاه با این برنامه و حضور کارگران رسیدگی شود و آقای غلامی نیز قول پیگیری داد. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اکران […]

علیرضا فیروزی ضمن اشاره به جلسه با وزیر علوم، ضمن تاکید بر علت عدم حضور این کارگران در دانشگاه اراک گفت: از وزیر علوم خواستیم که هر چه زودتر به علت مخالفت دانشگاه با این برنامه و حضور کارگران رسیدگی شود و آقای غلامی نیز قول پیگیری داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اکران مستند نان‌گزیده‌ها در دانشگاه اراک با مخالفت مسئولین این دانشگاه لغو شد.

این برنامه که قرار بود به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شود، علی رغم هماهنگی قبلی و صدور مجوز، به دلایل نامعلومی از سوی مجموعه مدیریت این دانشگاه برگزار نشد.

مستند «نان گزیده ها» که با محوریت مشکلات کارگران و اقشار پر زحمت جامعه ساخته و پرداخته شده است، قرار بود با حضور جمعی از کارگران کارخانه هپکو اراک و همچنین اصحاب رسانه در دانشگاه اکران شود که به علت عدم اجازه ورود مدعوین، لغو شد.

در این زمینه با علیرضا فیروزی، مسئول واحد روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسقل، زهرا محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک و محمدرضا حاج‌محمدحسینی کارگردان مستند نان‌گزیده‌ها گفتگو کردیم.

فیروزی: وزیر علوم این مسئله را شخصا پیگیری می‌کند
علیرضا فیروزی مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل کشور و دبیر اسبق دانشگاه اراک در خصوص لغو اکران مستند نان گزیده ها گفت: در دانشگاه اراک بعد از این که مسئولین دانشگاه اجازه اکران این مستند را می دهند در روز اکران برنامه اجازه ورود اهالی رسانه و کارگران کارخانه هپکو به داخل دانشگاه داده نمی شود، علی رغم این که در برنامه های مختلف که در دانشگاه اجرا می شود خبرگزاری ها و پایگاه های خبری متفاوت برای پوششی خبری این برنامه ها در برنامه های دانشگاه حضور پیدا می کنند ولی همان طور که اشاره شد از حضور خبرنگاران و کارگران در داخل دانشگاه برای حضور در برنامه جلوگیری به عمل می آید و فقط به اکران این مستند با حضور ده نفر مدعو اکتفا می شود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: با این حال که ماهیت اصلی این برنامه با حضور این کارگران معنا پیدا می کرد ولی با عدم حضور این کارگران، شورای مرکزی و دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه اراک به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام کرد که اگر این کارگران در این برنامه حضور نداشته باشند این برنامه لغو خواهد شد.

وی افزود: نکته ایی که حائض اهمیت است این است که دانشگاه با حضور فعالین سیاسی در دانشگاه حتی با افرادی که در فضای فتنه هم دست داشتند ممانعتی را ایجاد نمی کند ولی با حضور چند کارگر مظلوم که برای دیدن مستندی که برای احقاق حق این کارگران زحمت کش ساخته شد بود ممانعت می کند.

علیرضا فیروزی ضمن اشاره به جلسه با وزیر علوم، ضمن تاکید بر علت عدم حضور این کارگران در دانشگاه اراک و یاد آور شدن اینکه این دانشگاه در اجرای برنامه مورد نظر و حتی برخی برنامه‌های دیگر، سیاست زده عمل کرده و به نوعی سنگ اندازی می کند گفت: از وزیر علوم خواستیم که هر چه زودتر به علت مخالفت دانشگاه با این برنامه و حضور کارگران رسیدگی شود و آقای غلامی نیز قول پیگیری داد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین خاطر نشان کرد که این برنامه و سیاستی که دانشگاه در آن به خرج داده است را تا آخر پیگری خواهد کرد تا علت سلیقه‌ای عمل کردن این مسئولین در اجرای برنامه‌های دانشجویی مشخص شود؛ این برنامه با حمایت شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل برای برگزاری حتما پیگیری خواهد شد حتی اگر در مسجد برگزار شود و رو سیاهی آن برای دانشگاه و مسئولین سیاست زده آن بماند.

محمدی: ۶۰ نفر از مدعوین را به دانشگاه راه ندادند
زهرا محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک درباره علت عدم برگزاری این برنامه گفت: وقتی برای گرفتن مجوز این برنامه و معرفی لیست مدعوین اکران مستند به مسئول امور فرهنگی دانشگاه مراجعه کردیم به ما گفتند که هیئت نظارت با صرف حضور خبرنگاران در این برنامه مخالفت کرده و اجازه ورود اهالی رسانه را به داخل دانشگاه نمی‌دهد؛ در حالی که در هفته گذشته در برنامه‌ای سیاسی با حضور صادق زیباکلام، هیچ مخالفتی در این زمینه از سوی دانشگاه صورت نگرفت.

محمدی با اشاره به لیست ۷۰ نفره‌ی مدعوین که از سوی دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برای حضور در این برنامه به هیئت نظارت دانشگاه تحویل شد، خاطرنشان کرد: با حضور ۶۰ نفر از این لیست ۷۰ نفره متشکل از عوامل مستند و جمعی از کارگران هپکو در دانشگاه مخالفت شد و بسیاری از میهمانان اجازه ورود به دانشگاه را پیدا نکردند.

این فعال دانشجویی افزود با جریاناتی که پیش آمد و مخالفت‌هایی که صورت گرفت تصمیم گرفتیم که این برنامه برگزار نشود چون این مستند مخصوص کارگران زحمت کش کارخانه هپکو بوده و با بی احترامی که با بی اهمیت جلوه دادن این برنامه صورت گرفت ترجیح دادیم آن را لغو کنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک با اشاره به اینکه کارگران کارخانه هپکو از این که برنامه ای به نام آنها قرار است در دانشگاه اراک اجرا شود ابراز خوشحالی کرده بودند، خاطرنشان کرد: بعد لغو این برنامه به علت عدم اجازه ورودشان به دانشگاه، از دانشجویان تشکر کردند.

محمدی در پایان گفت: هدف از اکران این مستند در دانشگاه، احقاق حق پایمال شده‌ی این کارگران است و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک با اجرای این برنامه قصد داشت تا مطالبات این تعداد کارگر فعال در کارخانه هپکو را به نمایندگی قشر کارگر در شهر صنعتی اراک به گوش مسئولین برساند.

حاج محمدحسینی: صاحبان اصلی این انقلاب را فراموش نکنیم
محمدرضا حاج محمدحسینی کارگردان مستند نان گزیده‌ها گفت: دانشگاه از اول انقلاب در گذشته و حال نمونه اصلی مهد آزادی و آزاد اندیشی است و کارگران هم که جزو همین مردم و جزو صاحبان اصلی این انقلاب هستند و به تعبیر امام خمینی ره صاحب اصلی این انقلاب پا برهنگان و مستضعفین هستند؛ اما شاهد آن هستیم که دانشگاهی از حضور تعدادی کارگر که برای دیدن مستندی که برای خودشان ساخته شده است ممانعت به عمل می‌آورد و این بندگان خدا چیزی جز تماشای مستند خود نداشتند. این افراد مظلوم پس از این که دیدند حتی اجازه ورود به دانشگاه را هم ندارند بدون هیچ حرفی برگشتند و اینان به واقع مظلوم ترین قشر و البته زحمت کش ترین آنها هستند.

حاج محمدحسینی اشاره کرد که یک هنرمند انقلابی در راستای ایفای نقش خود و به ظهور رساندن هنر خود در عرصه تخصصی خود باید در به ظهور رساندن آرمان‌های انقلاب فعالیت کند و گفتمان انقلاب اسلامی را در جامعه تداوم بخشد.

این مستندساز همچنین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دیگر به انقلابی های دهه پنجاه نیاز ندارد و این انقلابی ها وظیفه خود را به نحو احسنت انجام داده اند؛ انقلاب اسلامی به انقلابی های دهه نود نیاز دارد تا با آرمان های انقلابی های دهه ۵۰ و با شور حال دهه ۹۰ برای آرمان های انقلاب کار کنند؛ مشکل ما این است که از مدیریت و حتی انقلابی هایی که کهنه سال شده اند و شور وحال اوایل خود کاسته اند استفاده می‌کنیم؛ حال اگر مردم و انقلابی های دهه ۹۰ بیایند و همراه با کارگران و دیگر افراد مطالبه گری خود را داشته باشند و نشان دهند که پای آرمان های اولیه و شور و حال انقلابی خود هستند، شرایط بهتری را خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=9310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.