• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

وزیر علوم دولت اصلاحات، فضای بسته نقد زمان تصدی خود را فراموش کرده است

  • کد خبر : 1729
  • 24 آذر 1394 - 22:58
وزیر علوم دولت اصلاحات، فضای بسته نقد زمان تصدی خود را فراموش کرده است

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم هفته گذشته در مراسم روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد و سخنران یک سویه آن دکتر مصطفی معین بود، اتفاقاتی رخ داد که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل حق طبیعی خود می داند که نسبت به آن مواضعی را اتخاذ […]

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته گذشته در مراسم روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد و سخنران یک سویه آن دکتر مصطفی معین بود، اتفاقاتی رخ داد که انجمن اسلامی دانشجویان مستقل حق طبیعی خود می داند که نسبت به آن مواضعی را اتخاذ نماید.

در مراسم فوق الذکر از سوی میهمان جلسه توهین ها و تهمت هایی گفته شد که ما حق قانونی و طبیعی خود می دانستیم و می دانیم که در برابر آن از خود دفاع کنیم و نسبت به آن سخن بگوییم. اما شوربختانه عده ای که خود را سینه چاک آزادی بیان می دانند و با درود بر مخالف من گوش فلک را کر کرده اند اجازه لحظه ای صحبت کردن و دفاع را به انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ندادند و کذب بودن شعارهایشان بر همگان مشخص شد.

و اما اظهارات آقای معین. ایشان علی الظاهر با افزایش سن در این سالها دچار بیماری فراموشی شده اند و از یاد برده اند که وزارت تحت مدیریت ایشان بود که با سرباز زدن از شنیدن سخنان و انتقاد آنان فضای نقد را بسته بود و حاضر به شنیدن حرفهای دل آنها نبود؛ و وقتی تعدادی از دانشجویان که نماینده رسمی و قانونی بخشی از جامعه دانشجویان کشور بوده برای گفتگو با مسئولین وزارتخانه علوم به این وزارت رفته بودند را با ضرب و شتم استقبال کرده و از درِ خشونت با آنها وارد شد.

ایشان همچنین فراموش کرده اند که در دوره تصدی، وزارت خانه را به مقری برای تدارک آشوب و اغتشاش در دانشگاه ها تبدیل کرده بودند و در آن دوران سودای این را در سر داشتند که با به انحراف کشیدن تشکل های دانشجویی و برده داری سیاسی دانشجویان مقاصد قدرت طلبانه خود را محقق کنند و وقتی تشکلی مستقل و متعهد به آرمان جنبش دانشجویی نخواست طعمه آن مقاصد شوم شود و بر مرام آزادمنشی و عدالتخواهی خود باقی بماند، ایشان با تمامیت طلبی و دیکتاتوری هر چه تمام تر از رئیس دولت وقت بخواهد که با آن تشکل دانشجویی برخورد امنیتی، اطلاعاتی، سیاسی، حقوقی و قضایی کند.

آقای معین باز فراموش کرده اند که در دوره ایشان عملا برخی تشکلهای دانشجویی را تریبونی برای حمایت از احزاب و گروه های خارج از دانشگاه کرده بودند و امروز هم متاسفانه در گوشه و کنار نیز برخی از این دست تشکلها مشاهده می شود. و اگر امروز نیز تشکل ثابت قدم و مستقل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به سان آن تشکل ها امروز تملق گویی افراد و احزابی مانند ایشان و دوستانشان می کرد، آیا ایشان این گونه بی ادبابه لب به توهین می گشود؟ و آیا امروز ایشان و همقطارانشان حاضر هستند در برابر مجموعه های دانشجویی که زیر بلیط منافع و خواسته های سیاسی آنها نرفته است و استقلال خود را از آن کانون های کثیف قدرت و ثروت همچنان حفظ کرده پاسخگو باشند و نقدهای آنان را شنوا باشند؟

البته تجربه گذشته دو رویی و کذب بودن مدعیات این جماعت را نشان داده و آینده نیز آن را آشکارتر خواهد کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان این گستاخی ها را دلیلی بر راستی و درستی منش خود می داند و استوارتر از گذشته بر آن قدم خواهد گذاشت.

«والسلام علی من اتبع الهدی»

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=1729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.