• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

وزارت خارجه سریع‌تر بازداشت معلمان کشورمان در امارات را پیگیری کند

  • کد خبر : 779
  • 24 مهر 1394 - 13:58
وزارت خارجه سریع‌تر بازداشت معلمان کشورمان در امارات را پیگیری کند

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی در امارات، گفت: از دو جهت باید از این واقعه ابراز تاسف کرد، اولاً بی حرمتی که نسبت به هموطنان ما صورت گرفته بسیار ناراحت کننده است و ثانیاً چیزی […]

رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی در امارات، گفت: از دو جهت باید از این واقعه ابراز تاسف کرد، اولاً بی حرمتی که نسبت به هموطنان ما صورت گرفته بسیار ناراحت کننده است و ثانیاً چیزی که بیش از آن جلب توجه می‌کند مسئله ضعف دستگاه دیپلماسی کشور است.

وی افزود: متاسفانه مقامات عالی وزارت خارجه از آغاز دولت یازدهم اکثر انرژی و وقت خود را صرف مذاکرات هسته‌ای کرده و در برخی موارد نیز شاهد بودیم بعضی از تصمیم‌گیران سیاست خارجی کشور پا را فراتر نهاد و خواسته یا ناخواسته به دنبال ایجاد معبر نفوذ برای استکبار جهانی به داخل کشور بوده‌اند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: از وزیر امور خارجه و سایر مقامات این وزارت خانه این سوال مطرح است که به جز بحث مذاکرات نسبت به سایر وقایعی که در خارج از مرزهای کشورمان رخ می‌دهد چه عکس العمل‌هایی نشان داده‌اند و از آن بالاتر اینکه آیا اصلا اقدام ابتکاری خاصی در طول این دو سال از خود داشته‌اند یا همه دیپلماسی کشورمان در عکس العمل‌های نه چندان محکم به وقایع پیرامونی خلاصه شده است؟

نجابت تصریح کرد: آیا آقای ظریف که کاملاً اتفاقی با رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد دست می‌دهد تا رسانه‌های زرد حامی دولت این اقدام را پیروزی بزرگ قلمداد کنند نمی‌تواند اتفاقی مشکلات سیاسیت خارجی کشور از جمله بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی در امارات را حل کند؟

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم وزارت خارجه ارتباط گیری و تعامل مناسب با کشورهای همسایه است که متاسفانه وزارت خارجه ما از این وظیفه حیاتی خود غافل شده و شاهد بی‌احترامی به هموطنانمان در خاک کشور بیگانه هستیم.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خاتمه اظهار داشت: از وزارت خارجه انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر اقدام موثری در این رابطه انجام دهد و پیگیر وضعیت بازداشت شدگان باشد.

 

لینک کوتاه : https://news.mostaghel.ir/?p=779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از بررسی در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.